להדרכת Jeep בהר חורשן הגיעו הפעם חבורת גרנד צ'רוקים גדולה מתובלת בשני רנגלרים בלבד – וזה לא אומר שהם קיבלו הנחות. נהפוכו! לא ויתרנו על אף מכשול ובאמת היה כיף. הרבה כיף
מאת: דרור ברלי
11/07/21
רכבי שטח יש רבים וטובים, אבל Jeep יש רק אחד. Jeep הוא המותג שבעצם התחיל את הכל, עם הרבה מוניטין שמדבר לליבם של חובבי שטח אמיתיים. להבדיל מעדרי הג'יפונים וגם SUV גדולים שרבים וטובים רוכשים בגלל הישיבה הגבוהה והפוזה, אלה שבוחרים בדבר האמיתי מצפים ממנו לערך מוסף במגרש הביתי שלו – בשטח.
ועל מנת לחוות את היכולות והביצועים, צריך לדעת מה עושים. בדיוק בשביל זה הם מקבלים מהיבואן הדרכת נהיגה ומתייצבים באחד מימי שישי בבוקר – בקור ובחום, בגשם ובשמש. חלקם מגיעים גם עם המשפחה כדי לשתף בחוויה – ואנחנו אוהבים את זה!
הר חורשן הוא אחד האיזורים המתאימים ביותר להדרכת נהיגה ולא רק כי הוא יפה עד כאב אלא בזכות שפע המכשולים המאתגרים פחות או יותר לכל רכב שטח בכל רמה, מסטנדרטי ועד משופר-אקסטרים. חורשן תמיד ירוק וצבעוני ומרהיב עין גם בקיץ הלוהט – רקע משלים להנאה מנהיגת שטח מאתגרת וזה כמובן מתכון להנאה גדולה, אבל גם לדרמות, אם לא יודעים מה עושים. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו שם – כדי ללמד את התורה, להימנע מנזקים ולוודא שכולם ייהנו.
כמו תמיד מתחילים בתיאוריה. הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, הבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ומתעסקים הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – חשיבותם של אחיזה ומשיכה, עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד.
ואחרי הדיבורים באים המעשים. שבעה גרנד צ'רוקים, רנגלר ספורט לבן קצר ורנגלר ספורט שחור ארוך, הסתדרו בטור מאחורי הסופה שלי ויצאנו להתמודד עם חריצים ועליות והצלבות. כלי הרכב בעלי יכולות מרשימות, את זה אנחנו כבר יודעים... אבל חלק מהנהגים/ות עדיין צריכים לקבל את דחיפת הבטחון בעצמם וברכב וקצת מוטיבציה – ובדיוק בשביל זה אנחנו שם. הם צוברים בטחון ומשתפרים מרגע לרגע והחיוך לא יורד להם מהפנים! צלחנו את "הנקיק", טיפסנו לפסגת ההר בציר משובש עתיר מכשולים לתרגול, גלשנו בירידה עתירת הצלבות ובורות ואת הפינאלה ליום גדוש ערכנו בצורת סקירת ציוד חילוץ.
מבחינתי, לראות מצד אחד את החיוכים וההתלהבות, ומצד שני התמודדות מרשימה של כלי הרכב עם התנאים המאתגרים ואת השיפור ברמת הנהיגה והבטחון ביכולת האישית וביכולות כלי הרכב, זה משהו ששווה את כל המאמץ. נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - דרור והילית
22 ביולי 2021 ב 14:28
תודה רבה דרור על ההדרכה, היה מעניין ומאתגר
2
אורח/ת - שאול
22 ביולי 2021 ב 14:29
לדרור,
תודה על ההתחשבות, על הדרכה מעולה, מהנה ומקצועית, שנתנה לנו הרבה.
3
אורח/ת - אריק ש.
22 ביולי 2021 ב 14:29
דרור - מצטרף לכל מילה.
המקצועיות ללא דופי, האותנטיות הטבעית הכובשת, וההכלה של מנעד הקבוצה, שלוו בדיוק והקפדה, יצרה היכרות ולמידה משמעותיים בפרק זמן קצר.
זה לחלוטין לא מובן מאליו, ועל כך מגיעה לך תודה והערכה רבה !
4
אורח/ת - מנשה ש.
22 ביולי 2021 ב 14:30
מצטרפת לכל מילה אכן דרור היית סופר מקצועי , עם המון סבלנות אין ספק שהשארת טעם של עוד.
תגובות