כשאנחנו עושים הדרכות נהיגה פתוחות (הכוונה לכלל המותגים ולא של יבואן) אנחנו לא יודעים אילו "כלים" ירשמו/יגיעו וכמעט תמיד זה מביא לנו שילובים מעניינים של כלי רכב.
גם הפעם המגוון של ה"ג'יפים" היה מעניין ומאתגר ויכולנו בזכות זה להבין את ההבדלים בין כלי הרכב השונים ובעיקר את ההבדלים שהנהג יכול לעשות אם הוא יודע מה לעשות...
אז כמו שהוזכר קודם, להדרכת הנהיגה בשטח הגיעו הפעם כלי רכב עם בסיס גלגלים קצרצר וכזה עם בסיס גלגלים ענק, רכב עם שיא התחכום והאלקטרוניקה ורכב כמעט ללא אלקטרוניקה כלל, רכב עם 4 מתלים נפרדים ורכב(ים) עם סרן חי מאחור, בקיצור - מכל טוב האפשרויות בתחום ה-4X4.
סוזוקי גרנד ויטארה קצרה, איסוזו טרופר וגם טויוטה פראדו קרוב לתחילת האלף, ג'יפ גרנד צ'ירוקי צעיר למדי וגם שברולט סאברבן אחד ארוך (מאוד) ושרירי. המגוון הזה זימן לנו אפשרות לראות ולהבין את ההבדלים ביכולות, את הצורך השונה בבחירת המסלול בזמן "התעסקות" עם מכשולים ואת אופי הנהיגה המתאים לכל אחד - היה מעניין.
אז לסיכום - היה חם נורא!!
ובקצת יותר רצינות - היה באמת מעניין ומלמד לחוות בכמה שעות אתגרים לא פשוטים לכלי הרכב ולנהגים, מי יותר ומי פחות. כל אחד זכה להכיר מעט יותר טוב את הרכב שלו ואת התאמתו לשטח, להבין איך יותר נכון להתמודד עם מכשולים כשהכוונה היא לעבור ללא דרמות וללא נזקים. חשוב לכל נהג שטח...!!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS , ESP, מנוע
כתבות על הדיפרנציאל:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב וההקשר לנהיגה בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח:
להתראות בשטח!
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
אורח/ת - בועז ש.
22 ביולי 2021 ב 09:24
שלמה תודה רבה על הדרכה מקצועית ומהנה!
2
אורח/ת - שלומי
22 ביולי 2021 ב 09:25
שלמה תודה רבה היה מעולה!
3
אורח/ת - דני ה.
22 ביולי 2021 ב 09:26
תודה רבה שלמה, היה ממש אחלה
תגובות