מבחר כלי רכב שונים זה מזה, עם מכנה משותף אחד וברור - יכולת עבירות בשטח, התקבצו לצורך קיום הדרכת נהיגת שטח כהלכתו
כלי רכב המותאמים לנסיעת שטח מגיעים בכל מיני תצורות הבאות לפתור את הבעייתיות שמציבים האתגרים השונים. וכל זה כאשר מתכנני הרכב לוקחים בחשבון גם את עניין הכביש, נוחות בטיחות וכו'. אתגרים אלו הביאו את היצרנים למצוא פתרונות רבים ומגוונים, ואת מרביתם אפשר היה למצוא בנבחרת המגוונת שהגיעה להדרכת נהיגת שטח פתוחה, אשר פתוחה לכל נהג ונהגת. בואו נתחיל מהבסיס - שלדה אחודה מול שלדת סולם, היה לנו גם וגם. מתלים נפרדים מול סרן חי ואפילו מתלי אוויר מתכווננים, היה לנו גם פה את הכל. הבעייתיות של הטנדר עם זווית נטישה, ועוד עם וו גרירה, והבנתם את הרעיון, הכל מכל כל, בין ארבעה כלי רכב שונים - פולקסווגן אמארוק, טויוטה לנד קרוזר, מיצובישי פאג'רו וג'יפ גראנד צ'ירוקי.
כל יום הדרכה שכזה מתחיל עם הדרכה תאורטית, וכאן יש להדרכה זו חשיבות יתרה משום ההבדלים בין כלי הרכב. סבב קצר בין המשתתפים מגלה כי לכולם יש ניסיון וכלל לא מועט, אבל כל אחד בא עם מיקוד שונה, אך כולם הגיעו כדי לעשות סדר במערכות האלקטרוניות הרבות שיש לכלי רכב מודרניים. אז איך בדיוק עובדת מערכת בקרת המשיכה, מתי אמורים לנטרל מערכת ESP ואילו מערכות נוספות מחייבות שימת לב מיוחדת. אבל אין כמו לחוש על בשרנו את כל מה שעלה, אז מקפלים ויוצאים אל השמש הקופחת כדי להתחיל להנות, וגם קצת להזיע.
מה שיפה בהדרכות של אנשי שטח מנוסים, הוא שהם באים עם רצון אמיתי ללמוד את הגבולות של כלי הרכב שלהם, ואופן תפעולם הנכון. אי לכך רמת האתגרים עולה עד מהרה וגם הדילוג הקליל ביניהם קורה בקליק. אז רצים ממקום אחד לשני ולא מוותרים לאף אתגר, על אף החום המטורף וכמויות הזיעה הנוטפות ללא רחם, כי זה מה שג'יפאים אמיתיים יודעים לעשות בקיץ בארץ הקודש - להעז ולהזיע, ואת שני אלו עשינו גם עשינו. עם חיוך ענק מרוח על הפרצוף. כן יירבו.
שניפגש בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות