והפעם - שמונה רקסטונים מהשנים האחרונות שייצגו היטב כמה גלגולים של הדגם וגם שמונה נהגים שונים ברמות ניסיון וידע שונות. מתכון שמבטיח יום מהנה ומאתגר, למודרכים וגם למדריך
סאנגיונג עידכנו בשנת הדגם האחרונה את הרקסטון בכמה תחומים, חלקם במכלולים הקשורים לשטח. לטובת נוחות ובטיחות בכביש הסרן האחורי החי הוסר ובמקומו הותקנו מתלים נפרדים - קצת מבאס. כפיצוי להקטנת מהלך המתלה הנגרמת ממהלך זה הותקנה מאחור נעילת דיפרנציאל המופעלת אוטומטית ע"י מחשב הרכב - לייק גדול! אפשר לומר שיצאו איתנו מאוזנים ואולי אפילו הרווחנו, עוד נגיע כדי לבדוק את זה.
במהלך ההדרכה יכולנו להשוות את הביצועים של שתי האופציות וכך עשינו. התוצאה - מאוזנת משהו אבל הנעילה האחורית בהחלט מקילה על הנהג הממוצע וחוסכת כמה "התמודדויות" עם בקרת המשיכה הנדרשת בדגמים הקודמים כדי לצלוח מכשולים שונים.
כמו בכל תהליך רכישה של מיומנות חדשה התחלנו בבסיס התיאורטי על מכלולי הרכב, סוגי מכשולים ונהיגה נכונה. אתם יודעים? זוויות מרכב, בקרת משיכה, דיפרנציאל, הצלבה וכאלה.... לפעמים זה קצת כבד אבל הבנה של הבסיס עוזרת מאוד לנצל את הרכב באופן המיטבי כדי להתמודד עם המכשולים אליהם נגיע בטיולים בשטח. החבר'ה התעניינו, שאלו שאלות (ולרובן גם קיבלו תשובות :-) וצלחנו בכבוד את המשימה.
אזור הר חורשן מציע מיגוון מאוד רחב של אתגרי עבירות, משבילים מהירים ועד מעלות שרק נהגים אמיצים של מפלצות שטח יעודיות בכלל מנסים לעלות. לאחר ההיכרות הקצרה עם הקבוצה החלטתי לקחת אותם למסלול לא קל, רובו בעליה מן הסתם, המצריך רכב מתאים ונהג מיומן (או ממושמע). שמחתי לגלות שלא טעיתי בבחירה. לגבי הרקסטון, ידעתי שהוא יכול עם הזהירות המתחייבת. לגבי הנהגים - הם לא איכזבו. הקשיבו, שאלו, הציעו נתיבים ובסופו של דבר גם עשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. כולם צלחו את המסלול באופן חלק, ללא נזקים כמובן ולחלק גדול מהם זו הייתה הפתעה שהרקסטון שלהם יכול לעשות את זה. בשלב מסויים נתנו לרנגלר ושני ג'ימניס משופרים לעבור אותנו בחלק היותר מורכב של המעלה. חלקם לא היו כנראה בעלי הניסיון המתאים ולמרות העדיפות הברורה ביכולות הרכב נאלצו לבצע תימרונים שונים כדי להתמודד את מכשולים שהרקסטונים עברו כמה דקות אחרי ללא בעיה מיוחדת - כבוד לרקסטון ולנהגים.
לאחר המאמץ במעלה עצרנו למנוחה בחורשת אלונים נעימה, ניצלנו את הזמן גם לקצת הסברים על ציוד שמומלץ שיהיה בכל רכב המטייל בשטח והדרך הנכונה להשתמש בו.
לאחר אגירה של מספיק אנרגיה טריה יצאנו לחלק האחרון של היום ותרגלנו מעבר סוללה, שימור בבקרת הירידה במדרון (עובד נהדר), שיפוע צד ועוד.
היה לנו יום די ארוך אבל מאוד מאוד מהנה ופורה. הקבוצה הייתה נהדרת ובזכות זה גם הצלחנו להתמודד עם מכשולים מעניינים ומאתגרים - ויכולנו להם!!
זהו!
צאו לשטח (ושמרו עליו), טיילו, נצלו את הרכב שלכם נכון (ושימרו גם עליו) ונהגו תמיד בבטיחות ובביטחון. ניפגש בדרכים משובשות...
קרדיט לאיתי (המלווה של איתי) על חלק איכותי של התמונות.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
5 תגובות
1
אורח/ת - עמית בר אילן
01 באוגוסט 2021 ב 17:24
שלמה המדריך בחור יוצא מן הכלל , סבלני ובעל נסיון עשיר, מקצוען אמיתי שידע להביא לידי ביטוי מרבי את היכולות של המשתתפים בסבלנות ובנועם .היום היה מלמד ומהנה ביותר ולי לפחות נתן הרגשה טובה. שווה כל דקה בהדרכה שעברה לי במהירות האור (הזמן טס כשנהנים) עד כדי כך שלמרות שהלוז היה אמור להסתיים בשעה 14:00 שלמה המשיך איתנו שעה נוספת.
ישר כח גדול לשלמה ולחברי הקבוצה שהנעימו לכולם את היום הנהדר הזה.
תודה!
עמית בר אילן
2
אורח/ת - איתי ראוך
02 באוגוסט 2021 ב 15:15
ההדרכה נתנה לי ביטחון רב יותר בשטח, ידע טכני על הרכב וכיצד לעבור מכשולים.
המדריך היה מקסים ובעל סבלנות רבה.
3
אורח/ת - שאולי מ.
04 באוגוסט 2021 ב 12:23
שלמה תודה רבה
הייתה הדרכה מעולה
נהננו מאוד
4
אורח/ת - שלומי
04 באוגוסט 2021 ב 12:23
תודה רבה היה מצויין
5
אורח/ת - עדי מ.
04 באוגוסט 2021 ב 12:23
תודה רבה , היה ממש כיף , מקצועי ומעשיר !👍
תגובות