שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

כ-30 סילברדו חוצים את הר הנגב בין כביש 40 לכביש 90 ולקינוח מטפסים את מעלה עשוש

לפעמים הדרך ליעד טובה לא פחות מהיעד עצמו! מועדון סילברדו ישראל חלם ורצה להגיע ולטפס את מעלה עשוש, אבל הטיול המדברי של המועדון התחיל במצפה רמון ולכן ירדנו משיא הגובה של הר הנגב דרך נחל נקרות ודרך הבשמים, עד לערבה וגם חלקנו טיפסו את מעלה עשוש, ביום של טיול ג'יפים שלא ישכח

image

מועדון סילברדו ישראל

מכל הארץ, מכל המגזרים ומכל המקצועות, מתאספים המשתתפים בכ-30 שברולט סילברדו משנתונים שונים, וגם GMC מיוחדת אחת באדיבות רביד ברקוביץ' מטרייד סנטר אשדוד, לטיולי שטח המאתגרים אותם ומאפשרים להם חברותא מיוחדת.
המארגן של המועדון זוהר אביגד, רותם תומכים רבים מענף הרכב ובכלל על-מנת לספק לחברים שפע של הפתעות ומתנות והכל תוך כדי עזרה הדדית מרשימה בקבוצה.


1628142327091

אתר השטח במשימה

אנשי מועדון סילברדו ישראל רצו לטפס את מעלה עשוש, אבל היה ברור שברגע שרוב המשתתפים יראו את "הקיר" הרצון לטפס יתחלף ברצון לצפייה (סה"כ הגיוני) ולכן המשימה הפכה להיות "לייצר" יום טיול מדברי אתגרי עד למעלה עשוש ולהשאיר את העלייה האתגרית כדובדבן לקינוח, רק למי שיהיה לו רצון עז לטפס ולרדת.

1628142320615

יוצאים לדרך

נפגשנו בבוקר במצפה רמון, ירדנו את מעלה העצמאות (כביש 40) ונסענו עד לנחל חדב. השביל מתחיל קל ולאט לאט הופך טכני עם מעברים צרים וקטעי מתיחת קפיצים המחייב את נהגי הסילברדו לנהוג בתבונה. התחברנו מנחל מישר לנחל נקרות וכאן ה"דש-דש" הופך עמוק וטובעני (גם תובעני כלפי הנהגים והסילברדו) ומחייב בחירת נתיב מדוייקת.
עצרנו להפסקת צהרים למרגלות מצד נקרות - מתוקתקת ומאורגנת כפי שאנשי מועדון הסילברדו יודעים לעשות, אך קודם לכן יצאנו לצעדה קצרה לשמוע את סיפור הנבטים בבור נקרות (ראו בהמשך). המשכנו במורד נחל נקרות על דרך הבשמים ולמרגלות הר משא פנינו מזרחה וטיפסנו לחרבת קצרה. הירידה מחרבת קצרה מחייבת כיוון מדויק עבור הסילברדואים הארוכים וגם קטע זה צלח בשלום. ירדנו לאורכו של נחל קצרה עד למואה - בכניסה לדרך הבשמים בקטע הישראלי ומשם דרומה עד למעלה עשוש! ועל זה עוד בהמשך... ויצאנו דרך נחל עשוש עד לכביש (כביש 90).

1628142324693

מצד ובור נקרות

מצד נקרות הוא תחנת מעבר של הנבטים אשר חצו את דרך הבשמים מתימן שבחצי ערב, דרך ירדן והערבה ועד לנמל עזה. כאן קיבלו השיירות שירותי דרך ומקום לישון את הלילה, בדרך שבין מואה וחרבת קצרה שממזרח לעין סהרונים שממערב.
בערוץ שמדרום נמצא בור מים מקסים, עשוי קשתות ומדופן עם טיח שעמיד מזה אלפי שנים. הבור אגר לתוכו מי גשמים ונבנה לטובת אורחי המצד, כיום בנויה בתוכו רמפת עץ לטובת המטיילים הרוצים להתרשם מיופיו.

עוד על דרך הבשמים ומצד נקרות במסלול של רותם

1628142321901

חרבת קצרה ומואה שעל דרך הבשמים

דרכי השיירות היו התשתית לקיומה של ממלכת הנבטים. בתקופה הקדומה והתיכונה התנהל סחר התבלינים וצמחי הבושם - ''מור ולבונה'', בעיקר בדרך היבשה. המצרכים היקרים היו מגיעים בסירות קטנות מן האיים שבדרום מזרח אסיה ומהודו, אל נמלים בדרום חצי האי ערב.

משם הובילו הנבטים שיירות לעבר נמלי הים התיכון דרך חצי האי ערב, עבר הירדן והנגב. העברת סחורות יקרות, בדרכים קשות למעבר עקב תנאי אקלים קשים, חוסר מים, חבורות של שודדי דרכים, ומרחקים ארוכים חייבה הקמת מערכת של תחנות לאספקת מזון ומים, אורחנים ללינה ומנוחת הנוסעים והגמלים, מתקנים צבאיים לשמירה, מרכזים דתיים ומנהליים.

לכתבה המלאה על הנבטים ודרך הבשמים

כמה מסלולי טיול נוספים באזור:
מסלול טיול מנחל נקרות לנחל מישר
מסלול טיול בעבירות קשה - מעלה עשוש ומעלה ורדית
מסלול טיול סובב מכתש רמון

1628142325506

תודה מיוחדת למאג׳די עילבוני על השקעה וכיוון של כל הסילברדואים בירידה המאתגרת מחרבת קצרה לכיוון הערבה

מעלה עשוש

באופן מפתיע (או שלא) מעלה עשוש אינו נמצא בנחל עשוש, אלא לצידו ועל הדרך המסומנת כשביל ישראל להולכי רגל. המעלה חד, עמוס בפודרה המסתירה תחתיה אבנים ובסיסו סלעי גיר חלקים בשילוב כמה מדרגות וחרתים להגברת הקושי.

כמה טיפים לטיפוס נכון ובטוח של מעלה עשוש:

חשוב לשלב הילוך כוח עוד בטרם מתחילה העלייה החדה ולהישאר משולב עד סוף העלייה. שימוש בנעילת דיפרנציאל אחורית (למי שיש) - מומלץ!
לפני הטיפוס בעלייה כדאי לעצור, ללכת ברגל אם צריך ולבחור את נתיב הטיפוס המדויק.
היה וצריך ''לבנות'' ולסדר קצת סלעים בעלייה - השתמשו בכפפות על מנת לשמור על הידיים.
תכנון והכנה של המעלה יכול להיות ההבדל בין לטפס או לשבור.
השתדלו לטפס בקו ישר כלפי מעלה ולא להיכנס לשיפועי צד מסוכנים.
רצוי להשתמש במכוון מהקרקע שיעמוד בצד ולפני כלי הרכב.
נהגו בנחת, מבלי להעיף אבנים או ''לנגוח'' בסלעים עם הרכב, תוך שליטה על מהירות מספקת לטיפוס מעלה אך איטית מספיק כדי לא לקפוץ עם הרכב ולא להזיק לו.
היה והטיפוס קשה - חזרו לאחור! בנו את הדרך מחדש או בחרו מסלול טיפוס טוב יותר.
השאירו מרווח בטוח בין כלי הרכב המטפסים. מרווח זה חשוב גם לגרירה וחילוץ היה וצריך.

טיפ שטח מלא לטיפוס מעלה קשה

1628142326249

תודות

ראשית תודה ענקית למשתתפים על הרוח ההרפתקנית, על העזרה הדדית, הסבלנות, סובלנות והחברותא.
תודה לזוהר אביגד על היוזמה ולכל בעלי העסקים המסייעים להצלחת מועדון סילברדו ישראל - קישור.
רביד ברקוביץ - טרייד סנטר אשדוד, גל איטח - מוסך נגה, תום ורונר - שברולט UMI רחובות, שי עידן - מוסך אוטומוטיב הרצליה, אבי עמרן - צמיגי אביב הלוי אשדוד, מילווקי ישראל - מילווקי כלי עבודה, ישראל גרון - גרון סנטר יהוד.
תודה על העזרה והאירגון לניב שוחמי ותודה על משלוח פירות ענקי לעוזי נפתלי מהשוק הסיטונאי.



1628142323039

1628149976477162814997701816281499778921628149978653162814997952216281499802391628149981063162814998177616281499826821628149983533162814998443616281499852941628149986066162814998701216281499877911628149988378162814998947316281499907191628149991764162814999287116281499948171628149995958162814999678016281499977911628149998641162814999973416281500007031628150001614162815000234116281500033111628150004238162815000532116281500061751628150007128162815000822816281500091631628150010200162815001102416281500120181628150013237162815001441216281500155361628150016246162815001682316281500174961628150018322162815001910116281500198801628150020549162815002131016281500223331628150023002162815002394016281500247781628150025517162815002594016281500268511628150027692162815002848816281500292601628150030016162815003096716281500318651628150032616162815003339716281500341561628150034919162815003579716281500365431628150037251162815003811416281500388131628150039558162815004018016281500408811628150041642162815004235816281500430721628150043809162815004416016281500449341628150045888162815004677016281500474191628150048226162815004898516281500496091628150050643162815005142916281500523001628150053261162815005392216281500544951628150055111162815005600416281500567351628150057474162815005824716281500590471628150059688162815006060716281500614251628150061984162815006271016281500635521628150064212

תגובות

18 תגובות

1

אורח/ת - דוקטור

07 באוגוסט 2021 ב 18:05

רק ברוורס!!!

2

אורח/ת - Haim Menachem

07 באוגוסט 2021 ב 22:27

Silverado is climbing Ashosh, quite unbelievable

3

אורח/ת - זוהר אביגד

08 באוגוסט 2021 ב 21:14

חברים יקרים.
הייתם אלופים אחד אחד.
תודה לכל החברים שנתנו יד להצלחת הטיול.
נהניתי להיות איתכם
היה כיף לראות ולהכיר חברים חדשים.

4

אורח/ת - גלעד

08 באוגוסט 2021 ב 21:15

תודה רבה לכל המארגנים
אחלה מסלול
והכי חשוב
אנשים זהב
אין עליכם

5

אורח/ת - רועי מזרחי

08 באוגוסט 2021 ב 21:16

היה באמת טיול פצצה!
אחלה חבר'ה ואחלה אווירה!
תודה רבה לכל המארגנים..
מחכה לטיול הבא

6

אורח/ת - שחר

08 באוגוסט 2021 ב 21:16

תודה רבה היה כיף ממש שמחתי להכיר אחלה חבר'ה

7

אורח/ת - רענן

08 באוגוסט 2021 ב 21:17

תודה לזוהר ה👑 שעמל על ארגון הטיול
לדוד לנקרי פיטר פן הנצחי שדאג שלא נשתעמם אתה אלוף🏆
כמובן מג׳די הקוון שבסבלנות יתרה דאג שלא נצא עם נזקים💪👏.
בכלל כל המשתתפים היה כייף לראות שוב ולהכיר אנשים מקסימים כמוכם, אני הבנות וחבר שהצטרף מאד נהנינו ובעזרת השם נהיה בעוד ימים כאלו

8

אורח/ת - שגיא

08 באוגוסט 2021 ב 21:18

685 ק"מ
של הנאה מטורפת
אהה ופיצוץ גלגל אחד ..
חחחחחח
תודה לכולם באמת שהיא כיף
ותודה לכל מי שעזר בפירוק הגלגל והחלפתו ..

9

אורח/ת - עמיחי

08 באוגוסט 2021 ב 21:18

קבוצה של אנשים טובים, מקצועני שטח😜😜😜
תודה לכל העוסקים במלאכה ובעיקר לך זוהר👍

10

אורח/ת - בץ

08 באוגוסט 2021 ב 21:19

משפחת סלברדור היקרה
היה ממש כיף אין מילים האישה והילדים מאוד נהנו ....ונשאר טעם לעוד טיולים ....

11

אורח/ת - שגיב

08 באוגוסט 2021 ב 21:19

היה מעולה חברים, תודה רבה לכולם על חברה נהדרת! לזוהר על האירגון וכאבי הראש שהוא סופג בשבילנו (לא פשוט בכלל)
ולספונסרים כמובן וגלעד בפרט!!
היה מעולה !!

12

אורח/ת - דויד לנקרי

08 באוגוסט 2021 ב 21:20

משפחה יקרה אין עליכם בעולם

13

אורח/ת - ליאור

08 באוגוסט 2021 ב 21:20

היה מאוד כיף מחכים לטיול הבא

14

אורח/ת - OP

08 באוגוסט 2021 ב 21:20

היה כיף חברים תודה לזוהר היקר לדוד התותח ולכל שאר המארגנים

15

אורח/ת - טל שחר

08 באוגוסט 2021 ב 21:21

לנקרי אלוף העולם !!!
ומגדי שיחק אותה עם הכיוונים....
וכמובן זוהר שבלעדיו כל זה לא היה קורה

וכמבון איך שלא לכל הספונסרים שהשתתפו בטיול לגלעד המלך שיגיע עם הgmc
ולעופר שתכנן והוביל אותנו את המסלול :-)

16

אורח/ת - לירון

12 באוגוסט 2021 ב 09:30

להכניס אותם לכלא , הורסים את הנוף ומזיקים לטבע

17

אורח/ת - יואל

12 באוגוסט 2021 ב 09:33

כל הכבוד תמשיכו להנות מקווה שיום אחד יוקם מועדון חובבי הטנדרים בישראל

18

Ogash Ofer

12 באוגוסט 2021 ב 09:34

אורח/ת - לירון כתב/ה:
"

להכניס אותם לכלא , הורסים את הנוף ומזיקים לטבע

"
חולה על מגיבים קשקשנים!
1. נסענו רק על דרכים מסומנות ומורשות לנסיעה בשמורות טבע (לרבות מעלה עשוש).
2. דרך ברוחב של 2.5-3 מטרים לא מזיקה לטבע ואינה הורסת את הנוף.
3. שכול הצדקנים ימשיכו בדרכם וישבו בחושך וללא אינטרנט או מזגן (רק החשמל שבו הם משתמשים עושה נזק אדיר לסביבה).