קבוצה קטנה ושילוב בין חדש לישן. היה גם מעניין וגם כיף
מאת: גיא זילברמן
21/09/21
בדרך כלל בהדרכת יבואן מגיעים אלינו רוכשי רכב "עם ניילונים" גם הפעם הגיעו שני רקסטון מהדגם החדש, אבל... גם שניים מאמצע העשור הקודם.
כרגיל נתכנסנו לנו בקרחת יער להרצאה והסבר על מערכות הרכב ודגשים לנהיגת שטח. מאחר ובקבוצה היו גם חדשים וגם ישנים עמדנו גם על ההבדלים הטכניים ביניהם.
ואין מה לומר, היצרן הקוראני עשה קפיצת מדרגה רצינית ולמעשה רק הסמל נשאר זהה. הסרן החי מאור הוחלף במתלים נפרדים, הגיר חדש והמשוכלל ומערכת הטראקשן חדה ומדויקת, בנוסף נהנה הרקסטון החדש מנעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית, שלעיתים קרובות עושה את ההבדל.
וכפי שראינו כבר באתגר הראשון בעוד הרקסטון הישן נדרש למומנטום ומעט אגרסיביות, החדשים מדלגים מעל המכשול בלי בעיה, גלגלים מונפים באוויר והמערכות מתגברות על ההצלבות.
והחברים עם כלי הרכב הוותיקים יותר למדו שצריך להקפיד על תכנון הנתיב ומחויבות אליו מה שתמיד מוסיף למיומנות הכללית בשטח.
בהמשך תרגלנו את שאר היסודות במסגרת הזמן שעמדה לרשותנו, תנאי השטח והיום היפה הוסיפו לנו גם לעונג שישי בחברת אנשים כל כך חביבים קשובים וסקרנים.
אני מקווה שנזכה לראותכם בשטח בטיול הקרובים.
אין לי אלא להודות לחבורה הקטנה אך המובחרת על יום נהדר.
גיא זילברמן.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - אסף
18 באוקטובר 2021 ב 08:52
הייתה הדרכה מצויינת, נהנתי מאוד.
תגובות