שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סובארו בטיול אתגרי יורדים את מעלה נוח למכתש רמון

שיתוף הפעולה המשולש בין אתר טיולי, יבואנית סובארו ואתר השטח ממשיך לתת בגז, והפעם בדרך האתגר אל מכתש רמון.
צילום - המשתתפים

image

עם יד על הלב, הטיול הזה היה אמור להיות בכלל ברמת עבירות סופר קלה בשבילים היפים של השרון. כך לפחות היה בתכנון ששרטטנו לחמשת הטיולים שנולדו לשיתוף הפעולה המשולש בין אתר טיולי, אתר השטח וסובארו ישראל. אלא שהאחראי מטעם טיול - נאור, אוהב אקשן, ועבירות, ומדבר, והופ - מצאנו את עצמנו בכניסה לשביל הפסלים שבמכתש רמון. התוואי היום מאתגר ויפה כאחד, עם נסיכה לאורך שפת המכתש, מכיוום כללי מזרח, אל עבר מעלה נוח בו נרד אל המכתש, ושם היינו אמורים להשמיל בטיול אל מעלה דקלים וחאן סהרונים. למה אמורים? זה בהמשך

בתדריך הבוקר המעט מנומנם, בכל זאת כולם אחרי שעתיים פלוס נסיעה, לא יכולנו לנחש את מהלך היום, אז התמקדנו בתדריך כללי, הוראות בטיחות, תוואי הטיול וכו'. בשעה שעתיים הראשונות האווירה המנומנמת עוד שלטה, עד שהגענו בואכה למעלה מחמל, עם עליית רמת העבירות. שם האנרגיות החלו לעלות, וכל זאת עם הנוף המשגע של מכתש רמון מתחתינו.

image

מעלה מחמל

נקודת העצירה הראשונה הייתה בסופו העליון של מעלה מחמל, חלק מציר ציהור הנפט של קצא"א, שאחרי למעלות מפורסמים נוספים באזור הדרום. אלא שמעלה זה חסום, ולפי מצבו טוב שכך למען בטיחות כולנו. אז דיברנו מעט על הנבטים ומעלה מחמל הרגלי, ושמנו פעמינו למעלה נוח, בידיעה שלא נהיה שם לבד וזה בלשון המעטה. בכל זאת יום שישי.
1633524096004

אלא שהג'יפאי מתכנן תכנונים ואלוהי המכאניקה צוחקים, משום שבמעלה הראשון האמתי שהציב קושי לסובארו, גילינו כי אחד הפורסטרים נוסע עם הנעה קדמית בלבד. וזה כפי שיודע כל דרדק מקוראי האתר, לא 4X4...
אז רצועת הגרירה נשלפה, ונאור שניצח על מלאכת הגרירה, נרתמו יחדיו למעשה, ולא הפעם האחרונה ליום. עם יד על הלב אתם צריכים לראות מה זה פורסטר 2X4 שמאחורי ההגה יושב נהג מיומן (שוב סחטיין גדול ליואב). יותר מפעם אחת הגעתי עם הרצועה ביד מוכן לעבודה, אבל הצמד היפני ישראלי השאיר אותי מחוסר עבודה.


1633524108261

מעלה נוח

כאשר הגענו לראש מעלה נוח, היינו כל כך לבד שקצת שכחנו שאוטוטו גלגל"צ מדווחים על עומס במעלה נוח, ולקחנו מעט את הזמן. אבל מרפי עובד גם עובד בשטח, ומיד לאחר שהרכב הראשון התחיל לרדת, חבורה הגיעה מלמטה, ואז עוד שתי חבורות מאחור. מה שיצר מעט עומס אבל המון עזרה הדדית וטיפים בין חברי הקבוצה, כפי שמצופה מג'יפאים אוהבי טיולים אמיתיים. החבורה שלנו התגייסה לעבודות מע"צ בשלוש מקומות שונים במעלה, ותוך הכוונה ועזרה ירדנו כל כלי הרכב, כולל זה התקול למטה ללא שבירות או דרמות.

image

העיכובים השונים הביאו לכך שבסוף הירידה ולאחר הצצה בשעון, החלטנו כי זמן הסיום הגיע, ונפרדנו סמוך לפארק צבעי רמון, שהיה יפה יותר בשל צבעי השקיעה המתקרבת.
תודה ענקית לכל המשתתפים שהפכו את היום למהנה על אף העבודה הלא פשוטה במעלה, ורק שתדעו כי עם עבודה יעילה שכזו כפי שההצגתם, הכל קטן על הסובארו שלכם ....
נפגש בטיולים הבאים

1633524094663163352409517316335240955791633524096618163352409704816335240975771633524098104163352409848816335240988631633524099363163352410167516335240998171633524100800163352410036116335241011891633524102232163352410253116335241030021633524103512163352410402016335241045201633524104830163352410546716335241059591633524106436163352410682016335241074161633524107856163352410870916335241092361633524109604163352411002916335241104701633524110986

הרשם לדיוור מועדון

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אורי

09 באוקטובר 2021 ב 23:39

אחלה מסע .
ממש מאתגר ....למדנו המון על תוואי שטח ראינו ננופים מדהימים ופגשנו אנשים טובים.
היה כיף ובטוח תודות לחיים התותח .

שמח לראותץ שכמה תמונות שלי פורסמו :)