קאן-אם, ענק רכבי הפנאי מקנדה, משיק SBS חדש בתצורות – COMMANDER XT שני מושבים ו-COMMANDER MAX XT עם ארבעה מושבים. הקומנדר החדש תוכנן כרכב פנאי טיולים עם יכולות שטח מעולה, ברמת גימור גבוהה וקטלוג אביזרים עשיר המאפשר לרוכשים להתאים את כלי הרכב לתחביבו.
הקומנדר של CAN-AM ממוקם בין דגמי המאבריק הסופר ספורטיביים לדגמי הטרקסטר לעבודה ופנאי
הדריך: עופר אוגש
צלמים: אסף רחמים וערן שלמה
ה-COMMANDER החדש של CAN-AM משווק בשני מרכבים, לשניים או ארבעה נוסעים ומציע מרכב, מתלים, מנוע ואבזור המתאים במיוחד לטיולים, סיורים ומסעות במגוון תאי שטח ועם יכולת התאמה לסוגי פנאי שונים.
ל-COMMANDER XT החדש עיצוב עדכני, מנוע ROTAX המספק 100 כ"ס, מרווח גחון של 33 ס"מ, מערכת מתלים נפרדת לכל גלגל עם מהלך מתלה של 38 ס"מ, הגה חשמלי DPS (התאמה אוטומטית של הקשיחות למהירות הנסיעה) וצמיגים במידה של 28" של XPS Trail King.
הכלים המשווקים בארץ מצוידים בחבילת אבזור XT מקורית הכוללת גג ספורט, חישוקי אלומיניום 14", פגוש קדמי עם כננת WARN 4500 ליברות, דלתות חצי מסוג פרימיום, מגיני בוץ וחצי שמשה
ה-COMMANDER XT מציע שפע אפשרויות אבזור משלים עם מערכת LinQ לחיבור אבזור מקורי הכולל גגון, מיכל מים, תאי אחסון וצידנית, פנסים, ציוד חילוץ ועוד.
מחיר ההשקה לדגם COMMANDER XT הדו-מושבי הוא 139,950 ₪ ומחיר ההשקה לדגם COMMANDER MAX XT הארבע מושבים הוא 146,950 ₪.
ל-COMMANDER ארגז משא גדול ושטוח במידות 27*115*75 ס"מ הכולל הייבר ידני (יכול לשמש חקלאים וקבלנים).
ה-COMMANDER XT מצויד במנוע ROTAX V-TWIN עם קירור נוזל, בנפח 976 סמ"ק והספק של 100 כ"ס, הגה חשמלי דינמי (Dynamic Power Steering DPS™) המספק סיוע להיגוי קל, בהתאמה אוטומטית ודינמית למהירות הרכב. ל-COMMANDER XT בורר של שני מצבי רכיבה SPORT / ECO המשפיעים באופן משמעותי על ביצועי המנוע. לקומנדר גיר אוטומטי רציף מסוג CVT ווריאטור עם מערכת אוורור משופרת לכניסת אוויר כפולה לקירור מקסימאלי וסינון ופיזור החום בשילוב מערכת אלקטרונית להגנה על רצועת ההנעה (הכלי לא מאפשר נסיעה היכן שמאמצים את הרצועה ללא שילוב להילוך כוח / LOW).
ל-COMMANDER XT מרווח גלגלים 230 ס"מ ובדגמי המקס (ארבע מושבים) 306 ס"מ, עם מרווח גחון של 33 ס"מ. מערכת מתלים Twin-tube gas-charged shocks עם בולם Double A-arm with sway bar מקדימה, מהלך מתלה קדמי של 38 ס"מ וזרועות נגררות מסוג TTA מאחור. במהלך מתלה של 38 ס"מ לכלי מערכת הנעה כפולה 2WD או 4WD בלחיצת כפתור, עם דיפרנציאל אחורי שאפשר לנעול בשליטת נהג (בהילוך HIGH או LOW) ועם דיפרנציאל קדמי Visco-Lok Qe בעל נעילה קדמית 100%.
הקומנדר מצויד בלוח שעונים דיגיטלי בגודל 7.6 אינטש המאפשר בחירה מרובה של נתונים.
כתבות מהתקשורת:
בסיכומו של יום, קומנדר XT התגלה ככלי שיודע לספק איזון נכון בין שימושיות, גם כרכב עבודה במהלך השבוע, עם יכולת שטח ועבירות לטיולי סוף שבוע מאתגרים.
לכתבה המלאה של אופיר דואק הקליקו כאן
מרביתנו ימצאו בכלי הזה את רכב הפנאי המשפחתי האולטימטיבי! הכלי שיאפשר לנו לזווד באלגנטיות את השולחן, הכיסאות, המנגל, הצידנית, הגיטרה והנרגילה. הכלי שיכניס אותנו לפרספקטיבה שונה ממה שהכרנו, שיקנה לנו ביטחון, שיחבר אותנו לאדמה ולאהבת הארץ ובשורה התחתונה: הכלי שיאפשר לנו לבלות זמן איכות משפחתי, חווייתי ומגבש, במקומות שאליהם לא נעז להגיע, אפילו לא עם רכב חברה!
לכתבה המלאה של צבר גלעד הקליקו כאן
ביום ההשקה טעמנו קצת מחווית הנסיעה והנהיגה ב COMMANDER MAX XT. החיבור לכלי מהיר, אין תחכום יתר, הכל במקום. כסאות רכים וחובקים, ניתן להזיז בקו ישר, אין אפשרות לכווון את הגב.
שדה הראיה רחב ומלא. ההגה ניתן לכיוון. מתגים וידיות במקום שאנו מצפים להם. אפשרות לנעילת דיפרנציאל אחורי, הקידמי ינעל לבד במידת הצורך וכמובן מצבי ארבע על ארבע מהיר ואיטי.
לכתבה המלאה של תומר וולף הקליקו כאן
הקומנדר עשה עבודה טובה בשני התחומים ונתן פייט ראוי ואף למעלה מזה לרייזר ולישראל הוא הגיע בשנת 2012 ושווק כאן במשך מספר שנים. כשהגיח בסערה הקאן-אם מאבריק הראשון (2013) ובעיקר ה-X3 המטורף, הקומנדר למעשה הפך למיותר מבחינת היבואן בארץ והיבוא שלו הופסק, בעוד שבעולם המשיכו לייצר ולמכור אותו עד עצם השנה האחרונה. כעת מגיע הדור השני שלו ובמשפט אחד אפשר להגיד שלמעט השם שנשמר, מדובר בכלי כל-חדש, שונה לחלוטין בכל תחום מקודמו, הן מבחינת הצורה, התכנון, המכלולים ובעיקר היעוד.
לכתבה המלאה של שי ארז הקליקו כאן
הקומנדר מציע עבירות טובה גם משל לנדקרוזר או ג'יפ רנגלר, ובחצי מחיר. החסרונות הן כלי שלא מסוו גל לנסוע את כל הדרך לשטח, אלא אם אתם ממש גרים לצידו, ובלי הנוחות של רכב 4x4 קלאסי, ובלי מזגן. לא פשרה גדולה כשלוקחים בחשבון את החיבור המשופר לשטח, ואת החזרה למה שג'יפאות הייתה פעם לפני שהחלה להתברגן ולהתייקר. הקומנדר אומנם לא מגיע ככלי מוכן למירוצים, אבל הוא חזק מספיק לכל אתגר משפחתי, ומהנה בהחלט לכל הדעות.
קישור למוסף הרכב של ידיעות אחרונות
(הכתבה בעמוד 78)
בשטחים טכניים הקומנדר הפגין עבירות טובה. הגלגלים הקדמיים מורכבים ממש בקדמת הכלי, כך שזווית הגישה טובה מאוד, הצמיגים בקוטר "28, מרווח הגחון 33 ס"מ, ומהלכי המתלים מלפנים ומאחור הם 38 ס"מ. ממושב הנהג ניתן לראות את הקצה החיצוני של הגלגלים הקדמיים ואת מיקומם, מה שמאפשר תנועה מבוקרת במקומות מאתגרים.
לכתבה המלאה של יובל לוי - מגזין אוטו
קישורים לכתבות ויומני מסעות עם הקומנדר דור ראשון 2010:
ההשקה של הקומנדר הראשון - קנדה 2010
באנו לעבוד - הקומנדר בשלג של הרי ירושלים
ירושלים של לבן - הקומנדר בשלג
הקומנדר דור ראשון במסע מועדון BRP בירדן
תגובות