שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת ג'יפ בהר חורשן - 7/1/22

עוד חבורה שמחה של נהגי/ות רנגלר וגרנד צ'רוקי התאספו ביום שישי שמשי וקר של תחילת ינואר, להדרכת נהיגת שטח בהר חורשן, הדרכה מיוחדת מתנת היבואן - חברת סמלת.
מזג אויר מושלם, ג'יפים מעולים וחבורה קשובה, הם המתכון הבדוק להדרכה כיפית
צילום: המשתתפים

Jeep אמיתי יש רק אחד – המותג ששמו הפך לגנרי וכל רכבי השטח בעולם ממשיכים להיקרא על שמו. אבל גם כשנוהגים בדבר האמיתי, צריך לדעת לעשות זאת נכון. לכן אנחנו נפגשים בכל יום שישי עם חבורה חדשה של בעלי רכבי שטח חדשים כדי לעשות להם הכרה עם השטח, עם הרכב החדש שלהם ולהרביץ בהם את התורה.

image

תחילת חודש ינואר מזמנת לנו יום שישי קר אבל שטוף שמש - מזג האויר המושלם ביותר להדרכת נהיגה. כמה ימים אחרי גשמים, אולי עדיין יש קצת בוץ פה ושם, אבל אין אבק - וגם אם נעבוד קשה היום, לא נזיע. איזה כיף! החבורה מתאספת בחניון בת-שלמה הישנה. רוביקון אחד, שני רנגלרים-ספורט, שלושה גרנד צ'רוקי "רגילים" ואחד טריילהוק, קבוצה לא ענקית ולכן זריזה למדי, ואנו יוצאים בשיירה לכיוון נקודת הישיבה המוצלת. עוד לפני שהגענו, אנו חווים נתק ראשון בשיירה ובלי להתכוון, החבורה מקבלת שיעור מעשי חשוב על חשיבותו של נוהל השיירה. למזלנו, הטלפון עדיין מוצא בדל-קליטה ואני מצליח לשלוח להם מיקום בוייז והם חוברים חזרה לשיירת הג'יפים לאחר כמה דקות בודדות.

עכשיו כולם כבר ישובים מסביבי בחצי מעגל, ואפשר להתחיל בפרק התיאורטי. הסיפור של נהיגת שטח הוא אחיזה ומשיכה – היכולת של הרכב להוריד את הכוח לקרקע ולתרגם אותו להתקדמות ועל זה מבוסס בעצם הכל. אני מסביר על הנעה 2X4 ו-4X4. על דיפרנציאלים – למה הם דרושים, מה מגבלותיהם ולמה המגבלות הללו מפריעות לרכב להצליח להתקדם בסיטואציות מסויימות – וכאן עוברים על הדרכים להתמודד עם המגבלות הללו – קריאת שטח נכונה או התבססות על עזרים כמו נעילת דיפרנציאל או בקרת משיכה אלקטרונית, המבוססת על מערכת ה-ABS שמשמשת כפלטפורמה למערכות נוספות כגון ESP ובקרת ירידה במדרון. צריך לדבר על הכל.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

גם על הילוך כוח - מה זה, איך משתמשים בזה, היכן ומתי. דיברנו על זויות מרכב ומרווח גחון שצריך לקחת בחשבון בכל רכב לגופו. ויש גם כללים בסיסיים של נהיגת שטח שצריך להזכיר לפני שיוצאים למסלול נהיגה המדלג בין שפע המכשולים והאטרקציות הנהיגה שהר חורשן מספק בשפע לחובבי השטח המוטורי.

image

image

image

image

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

אנו דוגמים את "הנקיק" ולאחר מכן את העליה המפותלת המטפסת לפסגת ההר, מתמודדים עם הצלבות, מדרגות סלע, בולדרים, חוצים חריצים, לומדים על קריאת שטח נכונה, על בדיקת מכשול לפני שנכנסים להתמודדות מולו, נוסעים הרבה ב-LOW, ומתרגלים עבודה מול מכוון חיצוני וגם מבינים למה מדרגות צד דקורטיביות מאלומיניום ופלסטיק הן משהו שרק מפריע וראוי לפירוק מהרכב ולמנוחה במחסן..

image

image

image

image

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לסיום, אנו מטפסים אל נ.ג. 186 בדרך חתחתים לא פשוטה בכלל, שכולם יכולים לה באופן מעורר התפעלות. ושם, מול הנוף המעלף, התוודעות לציוד חילוץ בסיסי שכל רכב שטח צריך להיות מצויד בו בכל יציאה להרפתקאת שטח ולו קצרה וחפוזה.

הזמן עף כשנהנים. פתאום כבר אחר צהרים וכולם מתפזרים הביתה עם ג'יפים מטונפים שמשוועים לשטיפה הגונה, אבל גם עם ידע ומושג מה עושים בשטח ועם הרבה בטחון ברכב השטח החדש, שבבוקר לא כל כך היו להם - וכולם רק פחדו משריטות בצבע. היה לנו כיף, קבוצה מצויינת וממושמעת שנשנשה את המכשולים בקלות, ולא רק כי אלה רכבי השטח הטובים ביותר, אלא גם כי האנשים הקשיבו ויישמו באופן מעורר הערכה והפגינו נהיגה מצויינת.
תודה רבה ליבואן JEEP לישראל - חברת סמלת, תודה לכל המשתתפים.
אנחנו ניפגש בשטח שוב ללא ספק.

הרשם לדיוור מועדון

1641808142208164180814396516418081446281641808145455164180814633016418081471021641808148226164180814901516418081498151641808150699164180815140016418081520951641808152730164180815354116418081545981641808155809164180815688016418081578791641808158675164180816010416418081592901641808160757164180816196516418081631791641808163969164180816497916418081655981641808165913164180816733916418081683241641808169504164180817028916418081709421641808175949164180817251416418081737961641808171880164180817461516418081767191641808177732

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - ליאור

12 בינואר 2022 ב 11:00

היה מפגש איכותי, מעניין ומאד מהנה.
ללא ספק נתראה שוב בשטח :)
המון תודה


ליאור

2

אורח/ת - תענוג מקצועי

12 בינואר 2022 ב 13:24

כל הכבוד על ההדרכה המקצועית והמהנה!!
פשוט להכיר את הג'יפ שלך מנקודת מבט אחרת ויחד עם היכרות של אנשים חדשים.
היה ממש כייף !!

3

אורח/ת - שרון

13 בפברואר 2022 ב 14:10

תודה לכולם היה כיף דרור אתה אלוף

4

אורח/ת - סמדר

13 בפברואר 2022 ב 14:10

דרור , שוב תודה רבה על ההדרכה

5

אורח/ת - שלומי

13 בפברואר 2022 ב 14:10

תודה רבה! היה יום מושלם

6

אורח/ת - מוטי

13 בפברואר 2022 ב 14:10

תודה לדרור היה כיף