שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח של מועדון רקסטון - 11/2/22

יצאנו להדרכת נהיגה בשטח של מועדון רקסטון - המועדון הרשמי של חברת טקלאר יבואן סאנגיונג רקסטון לישראל.
הדרכה שהתקיימה בין הגשמים ובסימן בוץ כבד

נפגשנו חבורה של רכבי שטח מתוצרת סאנגיונג - רקסטון בקרחת היער שליד מצפה מודיעין, מצאנו פינה בשמש החורף המחממת והקשבנו לחלק העיוני של יום ההדרכה.
במשך כשעה ומחצה הוסברו עקרונות מבנה רכב מנועי 4 גלגלי, אשר מרביתם קיימים עוד משחר התחבורה בראשית המאה הקודמת (המאה העשרים).
ההסברים סובבים סביב השאלות "למה" - מדוע רכב מתנהג באופן מסויים כאשר עוזבים את כבישי האספלט ויורדים אל שבילי השטח.
ההסברים והתשובות שזורים בהנדסת רכב ובחוקי הפיזיקה של ניוטון.
וכך עוברים נושא אחר נושא ומסבירים לחברים המקשיבים במלוא תשומת הלב את ההנדסה והפיזיקה שמאחורי התופעות:
אובדן אחיזת גלגלים בקרקע, מערכות בקרת אחיזה למיניהן, טיפוס במעלה תלול, מקבילית הכוחות, הספק מנוע ודחף מנוע, וכמובן תנע ואינרציה. נסיעה בשיפוע צד - הכוחות הפועלים וסכנת התהפכות, מערכת בקרת יציבות ESP והשלכותיה על הנסיעה בשטח ומבנה הרכב והשפעתו על חציית מכשולים.

1644853253477

בתום החלק העיוני יצאנו בשתי קבוצות להתנסות וללימוד "איך" לנהוג באתרים שונים ביער המזמנים עבורנו את המצבים שנלמדו.

את ההדרכה העיונית העביר המדריך אמיר נחומי.
את ההדרכה המעשית העבירו המדריכים אמיר נחומי וקובי בצלאל.

אובדן אחיזה

אובדן אחיזה

מעלה תלול

מעלה תלול

החלק המעשי

כאמור, בגמר החלק העיוני התחלקנו לשתי קבוצות, ויצאנו לשטח.
תורגלו המצבים הבאים: אבדן אחיזת גלגל בקרקע, מעלה תלול עם קרקע בעייתית (במקרה שלנו - בוץ), מורד תלול, חציית תעלה עמוקה. שיפוע צד. התוואי עבור התרגול המשולב היה מאוד חלק ולא איפשר לבצע תרגול בבטיחות נאותה. במהלך התרגולים באו לידי ביטוי כל אותן טכניקות נהיגה ו"טיפים" כיצד לנהוג נכון במצבים השונים. הודגם הלכה למעשה השימוש הנכון בתנע במצבים שכוח המנוע דרך הגלגלים במצב של בוץ חלקלק לא נותן מענה.

אובדן אחיזת גלגל

אובדן אחיזת גלגל

מעלה שנכשל עקב קרקע בוצית חלקלקה

קצת תנע ואנחנו למעלה

מורד תלול

מורד תלול

השליטה ברכב במדרון תלול וחלק

נסיעה זהירה בשיפוע צד חלק

נסיעה זהירה בשיפוע צד חלק

חציית תעלה עמוקה

חציית תעלה עמוקה

חציית חריץ עמוק בדרך

חציית חריץ עמוק בדרך

בגמר התרגול המעשי - סיכום והרחבה בנושאים שונים

1. צמיגים - סוגים, המידות, ולחץ האוויר.
2. שדרוג - מיגון תחתון, הגבהות, "חיתוך פגושים", מתקנים לגלגל רזרבי
3. ציוד מומלץ ברכב השטח - ערכת ניפוח צמיגים ותיקון תקרים, רצועות גרירה ושאקלים, מגבהים שונים, "שפאלות", תיק עזרה ראשונה ועוד.
4. ניווט ותוכנות ניווט.
5. חוקי הטיול בארצנו - הוראות החוק והאכיפה.
6. טיול עם מועדון רקסטון - הכי משתלם!

לסיכום - למדנו התנסנו, צברנו בטחון עצמי והיה גם כיף.
תודה רבה למשתתפים על יופ נפלא, תודה רבה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.

נתראה בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

מתארגנים לשיחת הסיכום אחרי "טיול " קטן ביער.

מתארגנים לשיחת הסיכום אחרי

1644853238561164485323757616448532395121644853240523

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1644853241538164485324249716448532437081644853244526164485324528016448532463701644853247060

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1644853248175164485324919416448532498631644853250373164485325104416448532516631644853252301

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

1644853252929164485325411616448532547481644853255317164485325598516448532567531644853257609164485325826616448532588941644853259567164485326011416448532607571644853262065164485326275316448532633281644853263910164485326454916448532651631644853265744164485326663716448532673471644853268159164485326880616448532694581644853270057164485327106016448532719071644853272534164485327300316448532739851644853274953164485327562816448532763751644853277373164485327826416448532790671644853280307164485328139716448532821601644853282847164485328374816448532844421644853285157164485329030316448532859471644853291499164485329540016448532938071644853294798164485329254916448532961781644853297110164485329806716448532990561644853299846164485330063616448533015561644853302563164485330343316448533044481644853305294164485330609816448533069141644853307934164485330882716448533097621644853310567164485331141216448533122201644853313196164485331421116448533152501644853316144164485331689216448533176131644853318418164485331943916448533201731644853320901164485332230816448533237511644853325029164485332609616448533268711644853327712

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

nachman2581

15 בפברואר ב 11:56

מסתבר שהרקסטון מפלצת לא קטנה בכלל

אוכל את השטח.
תודה לאמיר על החלק העיוני וקובי על המעשי
אלופים.

2

odedtal

17 בפברואר ב 16:56

לאמיר וקובי תודה רבה ליום ההדרכה קיבלנו הסברים תיאורתים רחבים ומעמיקים עם טיפים טובים, כמו כן ההדרכה המעשית היתה מלווה בהכוונה מתקנת וטובה, כמובן שלקחנו מספר טיפים להמשך טיולנו בשטח.
להתראות בטיולי 4x4 תודה עודד, ערן, שחר טל👍

3

אורח/ת - אורי

21 בפברואר ב 15:09

תודה רבה היה כייף וחשוב!