שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום מפגש 2: חילוץ עצמי והדדי - קורס הדנ''מ 5

בשל מזג אוויר סוער במרכז בחרנו להעביר את שיעור החילוץ מזרחה לבקעת הירדן בסמוך למושב בקעות, ב''מגרש התרגולים'' הפרטי של נמרוד המדריך.
בשעה 09:00 כל החבר'ה כבר הגיעו לציר הכניסה לשטח, הבקעה חיכתה לנו פורחת וחגיגית ובנסיעה קצרה דרך כרמים והרים מוריקים הגענו למיקום בו התחלנו את החלק התיאורטי של היום

image

התחלנו את היום בחזרה על עקרונות ומסקנות מהשיעור הקודם, לאחר מכן ניגשנו לחלק התיאורטי בו עברנו והכרנו את אמצעי החילוץ העצמי וההדדי, תוך כדי הסבר והדגמה של מצבים שונים.

image

יצאנו לדרך לתרגול הראשון של גרירה נכונה ומניעת ''מכות'' לרכב הנגרר ולגורר, תוך שמירה על כבל מתוח בסיבובים, עליות ומורדות. ומשם היישר אל התרגול השני...

image

הדגמת חילוץ בשיפוע צד חריף על הלנד קרוזר של עירית, תוך שימוש בידע פיסיקלי פשוט ובכוח האדם בלבד.

16460396868881646039687702

תרגול חילוץ משולב

תרגלנו מצב של רכב תקול אשר לא מסוגל לייצר תנועה בשל כשל במנוע כאשר הוא נמצא בירידה חזקה וחייב להיות מחולץ קדימה, בתוספת בעיה של זווית גישה לא עבירה.

164603975219116460397533051646039754882

לאחר התגברות על מכשול זווית הגישה והכנת הרכב לחילוץ כלפי מעלה, הדגמנו למה ניתן עדיפות לכננת של הרכב המחולץ לחלץ את עצמו לפני שימוש בכננת המחלץ. (ההבדלים היו ברורים).

המשכנו לתרגול בחילוץ משולב בו אנו נשתמשים בשני מכפילי כוח. האחד בשביל שינוי כיוון (למקרה שאנו מוגבלים במרחב בעת החילוץ לפנים) ומכפיל הכוח השני שימש להכפלת הכוח. כמובן שלאחר סידור כל נקודות העיגון הרכב עלה ללא שום תקלות.

164603972385716460397247241646039726108

המשכנו אל ''הפיתה'' שם הדגמנו מעבר בעייתי לזווית הגחון לרכב הממוצע. בדיקה להיכן רצוי לחלץ ובחילוץ זריז הרכב יצא.

164603984622616460398474161646039848274

לסיום היום ניצלנו את הגעתם של החבר'ה לבקעה ואת סיכום המפגש עשינו בתוך חממת הכרם שלי, כשחמים ונעים לנו בתוך החממה ואשכולות הענבים, שממש התחילו לנבוט בימים האחרונים, סביבנו.

ניפגש בשיעור הבא - מעלות...

16460398713391646039872374164603988700216460398877881646039888511164603988924116460398902501646039891653164603989271916460398939451646039894934164603989578816460398968171646039897778164603989863616460398995961646039900469164603990136716460399021131646039902948164603990371716460399046431646039905300164603990613816460399072261646039907975164603990922016460399107371646039911717

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - דורון

03 במרץ ב 13:33

חבל רק שנושא הבטיחות קצת נשכח.
כשעובדים עם כננת ובמיוחד עם כבלי פלדה מומלץ ומחויב לשים משטח כלשהו (אפילו מגבת) על הכבל כי במידה והכבל נקרע אותו משטח/מגבת/סמרטוט וכל דבר שיכול להאט את האנרגיה של הכבל אם וכאשר נקרע יכול להציל חיי אדם גם של הסובבים אותו (ראיתי שכולם עמדים קרוב ומסביב לכבל- דבר מסוכן ביותר) וגם הרבה פעמים של יושבי הרכבים שקשורים לאוטתו הכבל.


2

אורח/ת - נמרוד

03 במרץ ב 14:01

הערה חשובה ונכונה כל עוד עובדים עם כבל פלדה או כבל סינטטי ללא תו תקן או ממקור לא ידוע (כמובן שבהדרכה לומדים את זה בחלק התיאורטי).
הפעם עבדנו עם כבל סינטטי שאני מכיר טוב עוד מההתקנה.

לגבי העמידה מקרוב - כמובן שזה במהלך עצירה להסבר ולא בזמן עבודה.

אולי הצבע האפור של הכבל הטעה אותך?