יצאנו עם קבוצה של בעלי רכבי סובארו חדשים להדרכת נהיגה בשטח טרשי - מתנת חברת סמלת, יבואנית סובארו לישראל
צילמו: המדריך ומשתתפי ההדרכה
מאת: אמיר נחומי
29/03/22
החברים התבקשו לזכור ולשנן שלושה גורמים בלבד המשפיעים על התנהגות רכב 4 גלגלי בדרך שאינה סלולה.
1. כשגלגל מאבד אחיזה עם הקרקע.
2. כשהדרך עולה (או יורדת) בשיפוע שאינו מצוי בכבישים (זוויות כמו 30 מעלות, או כשהדרך על דופן גבעה והרכב הנוסע עליה מוטה הצידה בשיפועים גדולים (זוויות כמו 20 עד 27 מעלות).
3. כשצורתו של הרכב (פגושים, מרווח גחון, מרחק בין הציר הקדמי והאחורי), גורמים למכשולים בשטח לסכן את גוף הרכב.
כל אחד מהגורמים הללו נותח והוסברה השאלה "למה" - למה יתנהג הרכב כפי שיתנהג. והתשובה נעוצה כמובן בחוקי המכניקה והתרמודינמיקה של הפיסיקה הקלאסית - זאת שלומדים בבית הספר התיכון.
לסיום ההסברים התיאורטיים ניתן הסבר על הטכנולוגיה שעליה מתבססות המערכות האלקטרוניות של רכבי הסובארו וכיצד הן באות לידי ביטוי במשימה של נסיעה בשטח
בחלק השני אנו מתרגלים את המצבים שנלמדו באתרים שונים ביער, המזמנים לנו את התופעות של התנהגות הרכב בשטח.
כל נהג ורכבו מתרגלים פעם או פעמיים את המכשול, ומפנימים את התשובות של המדריך לשאלה "איך" - איך נכון לנהוג במצב כזה או אחר. התרגול מתארך קמעה שכן אנו קבוצה של 9 כלי רכב, ולפי שכל אחד מתרגל בכל תחנה לפחות 3-6 דקות, הרי שכל תחנה אורכת בין חצי שעה לשעה. לכולם סבלנות המאפשרת לכל אחד ואחת להתנסות להיווכח ולתקן שגיאות.
באחד השבילים ביער נוצרו בקרקע מכשולים המאפשרים לנו לתרגל מצבים משולבים בנסיעה מוכוונת ע"י המדריך.
הלקחים ברורים והלומדים מיישמים כולם עד האחרון וצולחים את המכשול על כל מאפייניו - אובדן אחיזה חציית תעלה עמוקה במורד משופע מהמורות וקפלי קרקע. ללא כל פגע.
בתחנה האחרונה לתרגול אנו מתנסים בהרגשה הלא כל כך נוחה של נסיעה בשיפוע צד משמעותי.
כולם חווים את המצב ומקבלים ביטחון עצמי, וגם מפנימים את אופן הנהיגה הנכונה בשיפוע צד.
כתרגיל הסיכום אנו נוסעים בשיירה במסלול קצר ונוח לחוש את משמעת השיירה ונוהל השיירה. לבסוף מתכנסים שוב לשיחה בנושאים:
צמיגים, שידרוגים, ציוד חילוץ, ניווט, טיולים ועוד. וכך כשמחוגי השעון מתקרבים לשעה 14:00 בצהרים אנו מסיימים, נפרדים לשלום בהרגשה טובה של כולם מי שלימד ומי שלמד.
תודה רבה לכל המשתתפים, תודה לחברת סמלת - יבואנית סובארו לישראל.
נתראה בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
7 תגובות
1
אורח/ת - רותם
17 באפריל 2022 ב 15:37
אמיר תודה רבה על ההדרכה, היה ממש כיף, אתה מאוד סבלני , וממש כיף כל החוויה הזאת, תודה.
2
אורח/ת - יפתח
17 באפריל 2022 ב 15:37
אמיר גם אם הערכת ונתת לנו ידע מעבר לנהיגה הטכנית
העשרת אותנו בידע נרחב .בהדרכת השטח הרגשתישיש על מי לסמוך .
תודה על הרוח הנעימה והסבלנות .
3
אורח/ת - בנימין
17 באפריל 2022 ב 15:38
מדריך מעולה. נתת לנו הדרכה מצוינת של התאוריה שמאחורי נהיגת השטח ושל הדרכת שטח פיזית. ההדרכה היתה מהמעולות שזכיתי להן. העשרת את ידיעותי.
תודה למי שבחר בך עבורנו.
זכינו!
4
אורח/ת - מיכאל
17 באפריל 2022 ב 15:38
אמיר, תודה על ההדרכה והסבלנות, היה מושלם 👌
5
אורח/ת - דוד
17 באפריל 2022 ב 15:38
מצטרף לתודות ולתשבוחות
6
אורח/ת - ברק
17 באפריל 2022 ב 15:38
תודה רבה רבה לאמיר, על ההדרכה, הסבלנות, הידע...מקצוען אמיתי💪🙏
7
אורח/ת - אריאלה
17 באפריל 2022 ב 15:39
אמיר
מדריך עם לב ונשמה
ממש אכפתי וכל כך חשוב לו שכל אחד מהמשתתפים יבין את ההדרכה ויישם אותה.
ישר כח ודרך
מדריך לדוגמא ומופת
תגובות