שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון ביער בן שמן - 1/4/22

אחרי כמה ימי גשם רצופים, את הדרכת נהיגת השטח של מועדון רקסטון - מתנת היבואן, קיימנו עם שמיים כחולים מעלינו ושמש נעימה, כיאה להדרכת בוטיק לקבוצה קטנה. המשתתפים שלי יודעים לספר שהרקסטון שלהם מפנק ונהדר על הכביש, היום הם ילמדו שבהפעלה נכונה, הוא יודע גם לתת בראש בשטח ולקחת אותם הרחק מהאספלט המוכר

image

בוקר שימשי ביער בן שמן ובתוכנית שלי יש קבוצה קטנה של 5 נהגים שמגיעים לנקודת המפגש שלנו בול בזמן. אני פותח בחלק התיאורטי של היום וכבר בסבב ההיכרות אנחנו מבינים שלרובם אין ניסיון בנהיגת שטח וזה מרגיע את כולם.

image

אני מדבר על אחיזה בקרקע ועל חשיבות הצמיגים, על הכוחות שפועלים על הרכב ואיך אני מנצל אותם לטובתי, איפה צריך לשים את הגלגלים, כמה רחוק להביט קדימה ומה הקו הנכון לעבור מכשול. דיברתי גם על מערכות ההנעה של הרכב, מכניות ואלקטרוניות, איך כולן עומדות לרשותי ומה היא הדרך הנכונה להשתמש בהן.

image

יצאנו לשטח ולחלק המעשי של היום ותרגלנו איך אנחנו תוקפים מכשול, תוך התייחסות לסוג הקרקע ומבנה הרכב, כמובן ללא פגיעה ברכב או בטבע שמסביב. תרגלנו עליה תלולה ומלאה בחריצים בגדלים שונים, אח"כ גם ירדנו אותה והבנו שעליה וירידה זה לא בדיוק "אותו דבר רק להפך".

image

תרגלנו נסיעה בשיפועי צד תוך הסברים על הסכנות הכרוכות בכך ובעיקר ממה חייבים להזהר והמשכנו לחלק נוסף של טיפוס עליות שונות והירידה מהן כשהמטרה העיקרית שלי היא להסביר לנהגים שאם רק יעבדו נכון, הרקסטון שלהם יודע לעשות הכל ובאופן מרשים ונעים.

image

תודה רבה למשתתפים, תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.
נתראה בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

1649001970595

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1649001970898164900197113816490019713231649001971740164900197198816490019721831649001972556

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1649001972766164900197308816490019733781649001973683164900197424416490019751631649001975552

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

164900197595916490019764801649001977479164900197819616490019787641649001979267164900197988916490019803841649001980860164900198130616490019817691649001982131164900198260416490019830111649001983457164900198431616490019861911649001984811164900198532216490019857081649001986656164900198729216490019877121649001988765164900198927016490019898641649001990762164900199145416490019922701649001988227

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - אלעד

05 באפריל ב 15:18

קובי
היתה הדרכה מעולה
העשרת אותנו
וכמו שידענו - רקסטון זה רכב שטח מדהים!!!

2

אורח/ת - חזי

06 באפריל ב 09:34

ראשית אני רוצה להודות לקובי על ההדרכה המאלפת שקיבלנו.
למדתי להכיר את יכולות השטח של הרכב ואת אופן פעולת המכלולים.
בעקבות הלמידה התיאורטית והמעשית קיבלתי כלים ובטחון להמשך רכישת ניסיון בנהיגת שטח.
תודה רבה.