שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט גי'פאים #74

בלנד רובר עובדים על גרסה "גיבורה" לדיפנדר, סדנה הולנדית מציעה דיפנדר 90 חדש עם גג נפתח ודה שבו סהרה במצב מדהים יוצאת למכירה פומבית

לאחר שהתחילה לשווק את הדיפנדר החדש עם מנוע V8 (קישור לכתבה), לנד רובר ממשיכה לפתח דגמים מתומני-בוכנות של הדיפנדר. והפעם מדובר בגרסת SVX מוכוונת שטח, משהו בסגנון חבילת הסווקווטש של הפורד ברונקו או ג'יפ רוביקון אקסטרים ריקון (קישור לכתבה).

עדיין לא ידוע בוודאות מה יהיו השיפורים שיוצעו בגרסת ה-SVX, אבל אפשר לחשוב על מערך מתלים משופר עוד יותר, צמיגים גדולים יותר, יחסי העברה נמוכים יותר בטרנספר ועוד. הגרסה הזו, שגם היא תצויד במנוע V8 ומיועדת כמובן לפלח הגבוה והיוקרתי של רכבי השטח, אמורה להגיע לשווקים בחצי השני של השנה הבאה, כדגם 2024.

image

דיפנדר עם מנוע V8. הזיהוי לפי ארבעה פתחי האגזוז מאחור

גם בדיפנדר חדש אפשר לאכול אבק

אחד הדברים שחסרים על המדף של לנד רובר, הוא דגם קשוח עם גג נפתח, כמו שהוצע בעבר בדיפנדרים הישנים. אבל מי שנפשו חושקת מאוד בדיפנדר כזה, חדש לחלוטין, יכול להיעזר בשרותיה של סדנה הולנדית שמסבה דגמי 90 עם שתי דלתות לכלי עם גג נפתח.

מדובר בהסבה לא זולה, שעולה כ-85 אלף אירו, בנוסף למחירו של הרכב עצמו. מהבחינה המכנית לא נעשה שום שינוי, אך הקונה יקבל גג ברזנט נפתח חשמלית, חישוקי גלגלים מיוחדים והיצע צבעים ייחודי. קצב הייצור עומד על חמישה כלים בלבד מדי שנה, וספר ההזמנות כבר "סגור" שנים קדימה.

image

גג ברזנט לדיפנדר 90 חדש

למכירה: דה שבו סהרה מודל 1964, כמו חדש

עם שני מנועים, האחד מלפנים שמניע את הסרן הקדמי ואחד מאחור שמניע את הסרן האחורי, הדה שבו סהרה של סיטרואן הוא אחד מרכבי ה-4X4 הנחשקים ביותר שיוצרו אי-פעם (קישור לכתבה). בסך הכל יוצרו כ-700 כלים בסך הכל מהדגם הזה, ואספנים "נלחמים" כדי לשים את ידם על אקזמפלר אחד.

ועכשיו יוצא למכירה סהרה שיוצר בשנת 1964, ששופץ ברמת הבורג, והוא יוצע במכירה פומבית של סותבי'ס שתיערך במונקו ב-14 לחודש מאי הקרוב. הרכב מוצג ללא מחיר מינימום, אבל מעריכים שיימכר בלפחות 100 אלף דולר.

לקריאה נוספת: חוצה ישראל סיטרואן דה-שבו בכביש ובשטח

image

165082926896816508292694451650829270004