שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח טרשי, יער בן שמן - 20/5/22

קבוצה מגוונת הכוללת כלי שטח בעלי רמת עבירות שונה, הגיעו להדרכת נהיגת שטח והוכיחו שגם אם האתגרים מעט שונים, החיוך תמיד יהיה גדול ומתוק
צילום: המשתתפים

image

כלי שטח שונים מאפשרים יכולות עבירות שונה. את זה כולם יודעים. אבל איך מוציאים את המיטב מכלי הרכב שלך? ובכן, בנקודה הזו לפחות לדעתנו באתר השטח, תמיד אפשר ללמוד כיצד עושים זאת טוב יותר. הקבוצה המגוונת שהגיעה ליער בן שמן ביום שישי ה-20.05.22, חשבה למזלנו בדיוק כך, והראתה כי רצון לידע יש בקרב בעלי כלי שטח מגוונים, ללא קשר לרמת היכולת המובנית של כלי רכבם. ומגוון גדול היה שם, גם אם בקבוצה יחסית קטנה המונה חמישה משתתפים. הרי כל דרדק שטח יכול להצביע על ההבדלים בין סוזוקי ג'ימיני לסוזוקי ויטארה, במקרה של סובארו עם הפורסטר וה-XV ההבדלים כבר פחות ניכרים לעין, אבל הם בהחלט שם.

image

את היום התחלנו כרגיל עם חלק עיוני בו אנו מסבירים על מכלולי הרכב הקשורים בעיקר להנעה, אך לא רק, לצד מיקוד נוסף במערכות אלקטרוניות שונות וכיצד לעבוד איתם נכון במתאר שאינו כולל אספלט. בהדרכות הומוגניות של יצרן בודד חלק זה הוא יותר מכוון לכלי רכב ספיציפי, ואילו כאן צריך להקיף מעט יותר נושאים, ומתוך כך הוא מעט ארוך יותר. אבל במידה, משום שכולם מחכים לחלק המעשי, בו יוצאים לתרגל אתגרי עבירות שונים. ובמקרה דנן המילה שונים הנה מעט יותר מגוונת משום שצריך למצוא אתגר מספק לכל כלי הרכב, בסמיכות קרובה. יער בן שמן מעניק בדיוק את האפשרויות המגוונת הרצוניות, וכל אחד מהלקוחות מצא את האתגר שמשלב את יכולת כלי הרכב שלו, נסיונו, והחשק הרגעי של הנהג/ת שבוא נודה על האמת, גם לו יש חלק לא קטן ביכולת הכללית.
כך שהמודרכים יצאו עם ניסיון מעשי מעט שונה, אבל עם אותו חיוך, וזו הסיבה שכולנו הגענו ליער מלכתחילה, כמו שצריך.
תודה ללקוחות שהפכו את היום לרגוע ומהנה, ומקווה שניפגש בטיולים הקרובים של אתר השטח.

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1654780081466

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1654780085062

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

165478008270816547800833501654780084241165478008638016547800869011654780087400165478008826516547800890511654780089802165478009039616547800909361654780091445165478009232916547800932731654780093927165478009452316547800951921654780095943

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן