דאצ'יה דאסטר הינו כלי שטח מפתיע (את בעליו...), לכן יצאנו להדרכת נהיגה בשטח טרשי אותה העניק היבואן בהטבה מיוחדת ללקוחותיו, והמשתתפים נהדרים - תענוג בשטח.
כתבה מסכמת של הדרכה נהדרת עם טיפים לנהיגה בסיום
הדריכו: חיים זרזר וגיא זילברמן
הדרכות הנהיגה עבור הדאסטר אהובות עלינו במיוחד גם בזכות כלי הרכב שתמיד מפתיע ביכולותיו (מפתיע בעיקר את הרוכשים שטרם יודעים כמה יכולת יש לרכב הצנוע אותו רכשו) ואהובות גם בזכות המשתתפים האיכותיים שמגיעים להדרכות במטרה ללמוד ולהתנסות.
הדאסטר הוא רכב יוצא דופן בין שלל הג'יפונים ברכב. לצד נוחות מרבית על השבילים הוא בעל יכולות שטח לא מבוטלות כלל וכלל הבולטות מאוד בקטגורייה. ועם כל זה גם חסכוני בעלות הראשונית ובהחזקה. הרכב "מגהץ" דרכי עפר, מדויק בתגובות ויודע להתגבר על אתגרים שמרימים את גבתם של גדולים ויקרים ממנו המתפארים בטכנולוגיות על. היבואן הסומך על "המוצר שלו" וחושב שנכון יהיה להעניק לרוכשים את המתנה השימושית של הדרכת נהיגה שלח אותם ליום לימוד יחד איתנו באתר השטח.
והסיבה המשמעותית מבחנתי שההדרכות הללו מהנות ביותר היא הרוכשים של הדאסטר, כמו הרכב עצמו הם באו ליהנות ולא לעשות רושם על איש (אם כי יש לומר שהרכב נאה). הם רוצים לטייל מבלי למשכן את הבית ולכן כל פעם מחדש בהדרכות דאסטר אנו פוגשים אנשים - גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, בשלל מקצועות שהמשותף לכולם הוא סוג של חן ועניין רב לנושא.
את אותם אנשים מיוחדים פגשנו בבוקר יום שישי בנקודת ההתחלה בהר חורשן, את היום התחלנו בשיעור העיוני שלווה בקפה ומאפה.
שוחחנו על מערכות הרכב ועל עקרונות הנהיגה בכלל ונהיגת השטח בפרט, עמדנו על ההבדלים ביניהם וענינו על כל שאלה.
בתום ההתכנסות בחורשה המוצלת יצאנו אל לב השטח לתרגול. הציר שנבחר הוא ציר טכני ואתגרי מאוד ולרוב החברים מהווה מפגש ראשון עם השטח. נכון שהוא אתגרי מרובם המכריע של דרכי השטח אותם יפגשו בטיולים, אבל הוא מאפשר להתמודד עם הקיצון ולתרגל את המערכות והמיומנויות, אחת מהן התקפה במיוחד לצעירים בחבורה היא נהיגה בגיר ידני. לקשישים ביננו (וכמונו) הנהיגה בגיר ידני הייתה הראשונה וזו הטבועה בנו וללא מעט "חיות שטח" ותיקות אם הגיר אינו ידני הרי שאין מדובר בכלל בכלי ראוי. מי שילמד את השימוש בו בשטח, מובטח לו שישפר לאין ארוך את מיומנותו בכביש, עוד משהו להרוויח.
תרגלנו בחירת נתיב ושימוש נכון בגיר, כמו כן את השימוש במערכת הטרקשן של הרכב. התמודדות עם מדרגות ושיפועי צד, שימוש בתוואי השטח להתקדמות ולא פחות חשוב - היכן כדאי להימנע ממעבר ולחפש דרך עוקפת, בסופו של יום העניין לרוכש דאסטר הוא לא לכבוש את ההר, אלא לשתות כוס קפה עליו.
בשעות הצהריים סיימנו את המפגש שנתן לחבר'ה הצצה אל עולם השטח וכלים ראשוניים לצאת וליהנות ממנו עם הרכב החדש שלהם.
היה לחיים זרזר ולי גיא זילברמן כיף להכיר את המשתתפים ולהדריך אותם.
תודה למשתתפים, תודה ליבואן דאצ'יה דאסטר לישראל,
נתראה בשטח.
צילם: דותן הלוי והמשתתפים
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
7 תגובות
1
אורח/ת - אהוד
23 ביוני 2022 ב 07:22
נראה מקצועי ומצוין.
איך מצטרפים להדרכה הבאה?
חובה דאסטר? או כל רכב?
2
Ogash Ofer
23 ביוני 2022 ב 11:09
נראה מקצועי ומצוין.
איך מצטרפים להדרכה הבאה?
חובה דאסטר? או כל רכב?
3
אורח/ת - איתי כ.
02 בספטמבר 2022 ב 14:46
תודה רבה על ההדרכה ...
היה כיף ומעשיר
4
אורח/ת - זאבי
02 בספטמבר 2022 ב 14:46
היה תענוג, תודה רבה על ההדרכה
5
אורח/ת - גרגורי
02 בספטמבר 2022 ב 14:46
היה טוב מאוד. למדתי להכיר את האוטו. תודה רבה.
6
אורח/ת - וסילי
02 בספטמבר 2022 ב 14:46
תודה רבה
ההדרכה הייתה מעלה. למדתי הרבה וכן נהניתי. אין כמוכם . 👍.
7
אורח/ת - מיכל
02 בספטמבר 2022 ב 14:47
היה מעולה, נתראה בטיולים ובהדרכות בהמשך
תגובות