שישי בבוקר ואנחנו בהדרכת שטח נוספת ביער בן שמן של סובארו דרייב - המועדון הרשמי מטעם חברת סמלת. קבוצה של רכבי סובארו XV חדשים על נהגיהם, הגיעו להדרכה של כמה שעות ולמדו עד כמה האוטו שלהם יודע להתנהג מצוין, גם בדרכים שמעבר לאספלט...
יער בן שמן, שישי בבוקר ושורה יפה של רכבי סובארו XV מסודרת בצד השביל. המשתתפים מוציאים כסאות ומתיישבים במעגל תחת העצים בפינה הקבועה וכרגיל, ההדרכה מתחילה בהרצאה תיאורטית. החלק התיאורטי עסק בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. בסופה יצאנו לטייל בתחנות התירגול השונות בין שבילי היער.
החנינו את הרכבים ליד התחנה הראשונה להיום ורגע לפני שהתחלתי לדבר עליה, נתתי הסבר על חשיבות הישיבה הנכונה בנהיגת כביש ובטח בנהיגה בשטח. התחנה הראשונה שנתרגל היא עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סובארו לטפס למעלה בקלילות. אחד היתרונות של מערכת ההנעה של סובארו הוא היכולת להנגיש את השטח גם לאלו שנהיגת שטח אינה זורמת אצלם בדם מגיל אפס וכך, למרות החששות וחוסר הניסיון, החבר'ה טיפסו את המעלה הקצר בקלות, תוך הכוונה קרקעית, גז קבוע ותנועה רציפה. חלקה השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ והיכרות עם מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה של סובארו שכן זוהי הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. כולם ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באוויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.
לקריאה נוספת: X Mode - מערכת עזר לנהיגה בשטח של סובארו המאפשרת את שינוי הרגישות במערכת בקרת האחיזה ומספקת גם בקרת ירידה במדרון
המשכנו לתחנה הבאה ולתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.
כבר עברו כמעט שעתיים מאז ששתינו משהו, אז עצרנו להפסקת קפה ונשנושים ולאחריה, המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים כולם מכירים בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולומדים עוד קצת על מערכת ה- 4X4 של סובארו שבתפעול נכון יודעת לעבוד מצוין.
תודה למשתתפים, תודה לחברת סמלת - יבואנית סובארו לישראל.
להתראות בשטח, קובי.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - משתתף
29 ביולי 2022 ב 20:59
קובי, היה נהדר, תודה!
תגובות