שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה נשארת נאמנה למנועי הבעירה הפנימית

החברה תאפשר, החל מהשנה הקרובה, שימוש בביו-דיזל במקום סולר במנועים מתוצרתה, מה שיהפוך אותם לנקיים יותר. בשלב זה, האופציה תוצע באירופה בלבד

בזמן שעולם הרכב כולו "שבוי" בתהליך התחשמלות, יש כמה יצרניות שעדיין רואות עתיד במנועי הבעירה הפנימית דווקא. מדובר בעיקר בחברות יפניות, שאף אחת מהן לא הצטרפה להצהרות שמגיעות מכל עבר, שהחל מ-2040 יופסק כליל הייצור של כלי רכב השורפים דלק פוסילי, למרות שגם הן "חוטאות" בכלי רכב חשמליים.

היצרניות היפניות איחדו כוחות בתהליכי חיפוש אחר סוגי דלק והנעה אלטרנטיביים, ובמסגרת זו הודיעה טויוטה כי החל מהרבע הראשון של 2023, כלי רכב מתוצרתה המצוידים במנועי דיזל, קרי לנד קרוזרים למיניהם וטנדרים היילקס, יוכלו לתדלק בביו-דיזל במקום בסולר. בשלב זה מדובר רק על מכוניות שישווקו במערב אירופה, שם יש תשתית די נרחבת של תחנות המספקות את הדלק הזה, במדינות כמו בלגיה, דנמרק, פינלנד, אסטוניה, לטביה, הולנד, נורבגיה ושבדיה.

טויוטה לנד קרוזר, אפשר יהיה לטגן עם הדלק

מדובר בדלק המופק מצמחים או בשמן בישול משומש העובר תהליכי סינון. הביו-דיזל פחות סמיך מסולר, ונדרשת התאמה של מערכת ההזרקה כדי להשתמש בו, וזה בדיוק מה שטויוטה תעשה. הבעירה של הביו-דיזל הרבה יותר נקייה, מה שיביא להפחתה רצינית בפליטת המזהמים. השינוי לא ימנע מלתדלק את כלי הרכב בסולר רגיל.

במקביל, עובדות החברות היפניות, הכוללות מלבד טויוטה גם את מאזדה, סובארו, ימאהה וקאוואסקי, על סוגי הנעה אחרים, הכוללים שימוש בדלק סינטטי ומנועים של תאי דלק המופעלים במימן (קישור לכתבה על מנועים אלה). לצורך כך הן גם בנו ספינת מיכל המסוגלת לשנע מימן נוזלי, ומייבאות מימן מאוסטרליה, שם מחירו זול יחסית (ויש גם צד ישראלי – קישור לכתבה).

לפני שנים מספר, גם בישראל היתה "בהלת" ביו-דיזל. אנשים קנו מתקני טיהור ביתיים, אספו שמן משומש ממסעדות, ונסעו במכוניות שהפיצו לכל עבר ריח של צ'יפס... הטרנד הזה לא החזיק מעמד זמן רב, אולי עכשיו הוא יחזור.


תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - גייפ זה jeep

03 באוגוסט 2022 ב 12:09

וכדאי רוביקון

2

אורח/ת - יהודה

03 באוגוסט 2022 ב 14:01

ביו דיזל פחות טוב לרכב לעומת סולר רגיל.
באירופה ביו דיזל מעורבב עם סולר רגיל בריכוז של 7-8%. גם התקן הישראלי מאפשר שימוש בביודיזל בתערובת עם סולר רגיל.
הבעירה בביודיזל אינה נקיה יותר מסולק רגיל.