שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה מועדון לנד רובר בהר חורשן - 19/8/22

יצאנו ליום הדרכת נהיגה בשטח לבעלי לנד רובר לעומק הסביבה הטבעית של כלי הרכב בעלי האליפסה הירוקה. שתי קבוצות גדולות של לקוחות לנד רובר שהתאספו ביוזמה ובמימון של חברת המזרח - יבואן LAND ROVER לישראל
הדריכו: גיא זילברמן ואמיר נחומי - אתר השטח 4X4

נפגשנו בבוקר יום שישי עם לקוחות לנד רובר להדרכת נהיגה מקצועית ביוזמת היבואן. יום ההדרכה נפתח בארוחת בוקר מפנקת במלון בעיר זכרון יעקב, הנמצא בסמיכות לשטח ההדרכה בשמורת הר חורשן.

image

הדרכת הרקע התאורטי לנהיגה בשטח

לאחר ארוחת הבוקר התכנסנו בחדר הרצאות שם שמענו הרצאה אודות המצבים שעמם מתמודדים הנוהגים ברכב גלגלי בשטח.
הרצאה מלמדת שהועברה ע"י גיא המדריך אשר הציג והסביר על מספר מצבים עימם צריכים הנהגים וכלי הרכב שלהם להתמודד בשטח:
1. אובדן אחיזת של גלגל (או שניים אפילו)
2. עליות וירידות תלולות
3. שיפועי צד
4. מכשולים
בסוף ההרצאה הבנו כי רכבי לנד רובר מתוכננים ומצויידים להתגבר על כל האתגרים הללו כמעט ללא מאמץ מצד הנוהגים בהם. צריך לבחור את מצב הנסיעה המתאים מתוך הטריין-ריספונס בתפריט שבמסך הרכב... וקדימה לשטח.

הדרכת הרקע התיאורטי

הדרכת הרקע התיאורטי

החלק המעשי

לאחר שלמדנו מה צפוי לנו בשטח ולמה זה קורה, הסתדרנו בשיירה ונסענו לעבר שמורת הר חורשן, שם התחלקנו לשתי קבוצות וניגשנו לתרגל את המצבים השונים בשטח, להתנסות ולחוות.

היציאה לחלק המעשי

היציאה לחלק המעשי

תדריך לפני תרגיל

תדריך לפני תרגיל

תדריך לפני תרגיל

תדריך לפני תרגיל

אובדן אחיזה של גלגל

מצב שבו אחד או יותר מהגלגלים מאבד אחיזה בקרקע גורם לכך שהמומנט שמספק המנוע אינו מגיע לגלגלים האוחזים בקרקע והרכב אינו מתקדם.
הפתרונות מובנים בתכנון הלנד רובר והוא מתגבר על הבעיה בנקל. כל מה שנדרש מהנהג היא סבלנות ולא להרפות מדוושת התאוצה.

אובדן אחיזת גלגל

אובדן אחיזת גלגל

אובדן אחיזה של שני גלגלים על מכשול

אובדן אחיזה של שני גלגלים על מכשול

הנושא השני שתורגל הוא מעלה תלול

רכבי לנדרובר מצויידים מערכת תמסורת עם מצב של יחס הנעה שמספק מומנט כפול במצב של מעלה תלול, בו המנוע צריך להתגבר על רכיב משמעותי של המשקל עקב השיפוע.
ביחד עם המערכת לבקרת האחיזה הכוללת גם מערכת אלקטרונית וגם נעילת דפרנציאל אמיתית, כלי הרכב מטפסים במעלה התלול ללא כל קושי.

מעלה תלול

מעלה תלול

נסיעה במעלה תלול ללא כל קושי

נסיעה במעלה תלול ללא כל קושי

מעלה תלול - יותר מחצי ממשקל הרכב מתנגד למנוע

מעלה תלול -יותר מחצי ממשקל הרכב מתנגד למנוע.

לכל מעלה יש גם מורד

מורד תלול הוא מצב שאינו מהווה בעיית עבירות, אלא בעיקר בעיית בטיחות. המצב מכיל סיכון לאובן אחיזת בלמים והתדרדרות באינרציה גבוהה, שמשמעותה אנרגיה שיכולה לגרום לנזקים חמורים בעת פגיעה במכשול.
נלמדה הטכניקה לירידה במורד תלול שכוללת בעיקר טכניקת נהיגה ביחד עם מערכות עזר של לנדרובר.

מורד תלול

מורד תלול

מורד תלול עם אובדן אחיזה

מורד תלול עם אובדן אחיזה

שיפועי צד

שיפועי השטח לא ניתנים תמיד לחציה במצב שבו הרכב מאוזן ואין לו סכנת התהפכות. לעיתים השבילים מחייבים אותנו לנסוע במצב של שיפוע צד. שיפוע צד טומן בחובו סיכון להתהפכות ומחייב נסיעה איטית ביותר וזהירה.
התנסנו בשיפוע צד של 20 מעלות שבמצב סטטי אינו מהווה כל סיכון אבל במצב דינמי של צבירת תנע יכול להיות הרה סיכון.

שיפוע צד

נסיעה זהירה ונכונה בשיפוע צד

נסיעה זהירה ונכונה בשיפוע צד

תרגיל מסכם

בסוף תרגול המצבים השונים בחרנו מסלול המטפס לעבר גבעה המשקיפה על נוף השמורה כולה ותירגלנו נסיעה בשיירה בשביל שמכיל את כל המצבים שנלמדו, אך בקושי מתון מאוד.

נסיעה במסלול מסכם

נסיעה במסלול מסכם

כך סיכם אחד המשתתפים

היתה הדרכה נהדרת כולל הכל החל בארוחת הבוקר, דרך ההרצאה המלמדת ועד לההתנסות בשטח.
שאפו גדול.
תודה למשתתפים, תודה ליבואן לנד רובר לישראל.
נתראה בשטח.

ההדרכה בעדשת מצלמתו של רונן טופלברג

166177566016216617756604601661775660755166177566091816617756611731661775661352166177566169316617756619801661775662248166177566244016617756626911661775662939166177566315216617756634391661775663599166177566380316617756641161661775664360166177566484016617756651141661775665408166177566584616617756666991661775667489166177566811016617756687921661775669286166177566985416617756704641661775670989166177567157516617756726601661775673514166177567429516617756748321661775675460166177567616116617756768421661775677362166177567787216617756783311661775678694166177567911316617756796581661775680232166177568090216617756815151661775681960166177568259516617756833051661775684052166177568546316617756863671661775687123166177568869216617756895701661775690612

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - דני ג.

19 בספטמבר 2022 ב 13:33

תודה רבה על ההדרכה המעולה היה שווה לבוא למדתי דברים חדשים

2

אורח/ת - משתתף

19 בספטמבר 2022 ב 13:34

תודה רבה על יום הדרכה מועיל ומהנה

3

אורח/ת - יעקב

19 בספטמבר 2022 ב 13:34

נחומי , תודה רבה רבה על ההדרכה המקצועית והרצינית למדתי הרבה מאוד.

4

אורח/ת - עידן

19 בספטמבר 2022 ב 13:34

תודה רבה! היה מעולה 🙂

5

אורח/ת - חיים א.

19 בספטמבר 2022 ב 13:34

גיא תודה רבה הועלת לי מאד .
ההדרכה וההסברים היו מעולים . תודה תודה .