יצאנו ליום הדרכת נהיגה בשטח לבעלי לנד רובר לעומק הסביבה הטבעית של כלי הרכב בעלי האליפסה הירוקה. שתי קבוצות גדולות של לקוחות לנד רובר שהתאספו ביוזמה ובמימון של חברת המזרח - יבואן LAND ROVER לישראל
הדריכו: גיא זילברמן ואמיר נחומי - אתר השטח 4X4
לאחר ארוחת הבוקר התכנסנו בחדר הרצאות שם שמענו הרצאה אודות המצבים שעמם מתמודדים הנוהגים ברכב גלגלי בשטח.
הרצאה מלמדת שהועברה ע"י גיא המדריך אשר הציג והסביר על מספר מצבים עימם צריכים הנהגים וכלי הרכב שלהם להתמודד בשטח:
1. אובדן אחיזת של גלגל (או שניים אפילו)
2. עליות וירידות תלולות
3. שיפועי צד
4. מכשולים
בסוף ההרצאה הבנו כי רכבי לנד רובר מתוכננים ומצויידים להתגבר על כל האתגרים הללו כמעט ללא מאמץ מצד הנוהגים בהם. צריך לבחור את מצב הנסיעה המתאים מתוך הטריין-ריספונס בתפריט שבמסך הרכב... וקדימה לשטח.
לאחר שלמדנו מה צפוי לנו בשטח ולמה זה קורה, הסתדרנו בשיירה ונסענו לעבר שמורת הר חורשן, שם התחלקנו לשתי קבוצות וניגשנו לתרגל את המצבים השונים בשטח, להתנסות ולחוות.
מצב שבו אחד או יותר מהגלגלים מאבד אחיזה בקרקע גורם לכך שהמומנט שמספק המנוע אינו מגיע לגלגלים האוחזים בקרקע והרכב אינו מתקדם.
הפתרונות מובנים בתכנון הלנד רובר והוא מתגבר על הבעיה בנקל. כל מה שנדרש מהנהג היא סבלנות ולא להרפות מדוושת התאוצה.
רכבי לנדרובר מצויידים מערכת תמסורת עם מצב של יחס הנעה שמספק מומנט כפול במצב של מעלה תלול, בו המנוע צריך להתגבר על רכיב משמעותי של המשקל עקב השיפוע.
ביחד עם המערכת לבקרת האחיזה הכוללת גם מערכת אלקטרונית וגם נעילת דפרנציאל אמיתית, כלי הרכב מטפסים במעלה התלול ללא כל קושי.
מורד תלול הוא מצב שאינו מהווה בעיית עבירות, אלא בעיקר בעיית בטיחות. המצב מכיל סיכון לאובן אחיזת בלמים והתדרדרות באינרציה גבוהה, שמשמעותה אנרגיה שיכולה לגרום לנזקים חמורים בעת פגיעה במכשול.
נלמדה הטכניקה לירידה במורד תלול שכוללת בעיקר טכניקת נהיגה ביחד עם מערכות עזר של לנדרובר.
שיפועי השטח לא ניתנים תמיד לחציה במצב שבו הרכב מאוזן ואין לו סכנת התהפכות. לעיתים השבילים מחייבים אותנו לנסוע במצב של שיפוע צד. שיפוע צד טומן בחובו סיכון להתהפכות ומחייב נסיעה איטית ביותר וזהירה.
התנסנו בשיפוע צד של 20 מעלות שבמצב סטטי אינו מהווה כל סיכון אבל במצב דינמי של צבירת תנע יכול להיות הרה סיכון.
בסוף תרגול המצבים השונים בחרנו מסלול המטפס לעבר גבעה המשקיפה על נוף השמורה כולה ותירגלנו נסיעה בשיירה בשביל שמכיל את כל המצבים שנלמדו, אך בקושי מתון מאוד.
היתה הדרכה נהדרת כולל הכל החל בארוחת הבוקר, דרך ההרצאה המלמדת ועד לההתנסות בשטח.
שאפו גדול.
תודה למשתתפים, תודה ליבואן לנד רובר לישראל.
נתראה בשטח.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
5 תגובות
1
אורח/ת - דני ג.
19 בספטמבר 2022 ב 13:33
תודה רבה על ההדרכה המעולה היה שווה לבוא למדתי דברים חדשים
2
אורח/ת - משתתף
19 בספטמבר 2022 ב 13:34
תודה רבה על יום הדרכה מועיל ומהנה
3
אורח/ת - יעקב
19 בספטמבר 2022 ב 13:34
נחומי , תודה רבה רבה על ההדרכה המקצועית והרצינית למדתי הרבה מאוד.
4
אורח/ת - עידן
19 בספטמבר 2022 ב 13:34
תודה רבה! היה מעולה 🙂
5
אורח/ת - חיים א.
19 בספטמבר 2022 ב 13:34
גיא תודה רבה הועלת לי מאד .
ההדרכה וההסברים היו מעולים . תודה תודה .
תגובות