אם חונה לנו בחניה רכב שיכול להרחיב למשפחה ולנו את האופק ויש לא יכולת לא מבוטלת, לא נצא ונלמד עליו?
היבואן חשב שכן ואנחנו מאושרים להדריך את רוכשי סובארו בבסיס נהיגת השטח עם בדגש על רכבם
מאת: גיא זילברמן
16/06/22
לפני שיוצאים לטייל בשטח צריך להכיר את הרכב וגם לדעת איך מתרגמים יכולות טכניות שלא בהכרח תוכננו לטיול במדבר יהודה, לכאלו שבהחלט מאפשרות לנו לנוע בשטח. לשם כך נתכנסו חיים זרזר ואני גיא זילברמן עם חבורה מכובדת של רוכשי סובארו ליום הדרכה בשטח.
השיעור העיוני חשוב מאין כמוהו להבנה הטכנית של מה קורה לרכב בכל רגע נתון. לאחר שהנושא הטכני והתפעולי מובן אנו מבינים טוב יותר שללא הנהג זה פשוט לא קורה. כל יכולת היא טובה, אבל הכלי החשוב מכל הוא הנהג.
אי לכך המשכנו לתרגול מעשי. כבר בהתחלה קל לראות כי לסובארו יכולת מצוינת שאפשר לנצל, למדנו גם איך חוזרים מטיול כאשר כל חלקי הרכב עדיין במקומם - נושא מהותי ברכב שבבסיסו הוא משפחתי.
תרגולי העלייה והירידה מחדדים את השליטה במערכות ולא פוסחים גם על תרגול שיפוע צד - נושא חשוב מאין כמוהו.
את הפסקת הקפה ניצלנו לשאלות ותשובות שהתעוררו אצל החברים בכל נושא, החל מגלגל חלופי ועד ציוד ורכישות אפטר מרקט, מה הכרחי ומה לדעתנו פחות.
את החבורה של הפעם לא צריך לדחוף, ההיפך צריך להרגיע וזה כיף גדול. מבקשים עוד תרגול ועוד אתגר ולא מתביישים (במובן הטוב!) לשאול, כך ורק כך לומדים.
סיימנו את היום עם תחושה טובה שצרפנו למשפחת השטח עוד חברים, ועל כך אנו מודים לכל אחת ואחד מהם.
נתראה בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות