הדרכת נהיגת שטח היא עניין שבשגרה אצלנו, מדריכי אתר השטח הישראלי, אבל כשיש הדרכה שכזו למועדון האליפסה הירוקה - לנד רובר, האווירה אפופה ביוקרה ובקלאסה שאנחנו לא פוגשים אצל אף יבואן אחר
הדריכו: גיא זילברמן וקובי בצלאל
הרכבים החדשים של Land Rover, מייצגים את פסגת הטכנולוגיה והיוקרה שעולם השטח יודע להציע. רכבים גדולים נוחים ומפנקים ברמות הכי גבוהות שיש ובנוסף, מערכות הנעה יעילות ומדוייקות שהופכות את הנסיעה בשטח לחוויה מאוד מיוחדת. הרבה פעמים אני מוצא את עצמי בהדרכה מול קבוצה כלשהי, מסביר שבדרך כלל היצרנים השונים, מטעמי עלויות ייצור ומחיר סופי ללקוח, חייבים להתפשר על משהו, רכב שטח מסוקס ואגרסיבי יהיה פחות מהיר ונעים בכביש ורכב שטח שנעים מאוד בכביש, איכשהו יעשה את עבודת השטח פחות מאחרים. במידה ואתם לא רוצים להתפשר על כלום, תקנו לנד רובר.
בפתיח כבר אמרתי שאצל מועדון האליפסה הירוקה הכל נעשה בקלאסה וביוקרה שלא דומים לאף אחד אחר. את ההדרכה הזו של לנד רובר, פתחנו בארוחת בוקר טעימה ואיכותית במלון בוטיק מקסים בזכרון יעקב.
לאחר הארוחה גיא העביר מצגת קצרה אודות הרכבים הנפלאים של המשתתפים, התעכב מעט יותר על מערכת הנעת ה-4X4 הנקראית Terrain Response המדהימה, המשוכללת והכל כך קלה לתפעול, שמתאימה את עצמה לתא השטח הספציפי שבו הרכב נמצא, תוך שליטה במערכות רבות ברכב כגון המנוע, נעילות הדיפרנציאלים, רגישות מערכת ה-Traction ואפילו בלחץ כריות האוויר של הרכב שיקבע את מרווח הגחון של הרכב.
לאחר החלק התיאורטי ועוד מנה של אספרסו קצר וטוב, יצאנו בנסיעת כביש קצרה ונכנסנו לשטח שמורת הר חורשן שנמצאת ממש כאן מעבר לפינה. התחלקנו לשתי קבוצות נפרדות ויצאנו לתרגל קצת בשטח ולאפשר למשתתפים להכיר טוב יותר את הרכבים שלהם.
תרגלנו מעבר חריץ, טיפוס וירידת מדרגות סלע, שיפועי צד, הצלבות והכל בליווי הסברים על המערכות השונות של הרכבים, על המגבלות שלהם ועד כמה חשוב לבחור ציר התקדמות נכון, "לשים" את הצמיגים במקומות הנכונים ולהיות תמיד עם מבט רחוק קדימה להמשך הדרך.
היתה לנו חבורה נהדרת של משתתפים, תודה לכם ולצוות לנד רובר ישראל,
להתראות בשטח..
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - עמית
21 בנובמבר 2022 ב 15:43
קובי יקר, היה ממש מעניין וכייפי איתך, אתה מדריך מצויין!
2
אורח/ת - שירלי
21 בנובמבר 2022 ב 15:43
תודה לקובי על הדרכה נפלאה!
תגובות