לרוב אני פוגש קבוצות גדולות של משתתפים חדשים בימי שישי בבוקר ויש איתי עוד כמה מדריכים, הבוקר, יום שלישי, פגשתי רק שניים. הדרכת בוטיק לשני חברים שהגיעו כל אחד עם הסובארו פורסטר שלו. היה תענוג
יום שלישי באמצע השבוע ובשעה 10:00 אני פוגש את אבי ועידו להדרכת נהיגת שטח פרטית. שניהם עם סובארו פורסטר ושניהם חדשים בעולם השטח.
ההדרכה מתחילה בהרצאה תיאורטית. החלק התיאורטי עסק בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. בסופה עלינו על הרכבים ויצאנו לתחנות השונות בין שבילי היער.
הגענו לתחנה הראשונה להיום ורגע לפני שהתחלתי לדבר עליה, נתתי הסבר על חשיבות הישיבה הנכונה בנהיגת כביש ובטח בנהיגה בשטח. התחנה הראשונה שתירגלנו היא עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סובארו לטפס למעלה בקלילות. אחד היתרונות של מערכת ההנעה של סובארו הוא היכולת להנגיש את השטח גם לאלו שנהיגת שטח אינה זורמת אצלם בדם מגיל אפס וכך, למרות החששות וחוסר הניסיון, החבר'ה טיפסו את המעלה הקצר בקלות, תוך הכוונה קרקעית, גז קבוע ותנועה רציפה. חלקה השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ והיכרות עם מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה של סובארו, שכן זוהי הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. החברים ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באוויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.
לקריאה נוספת: X Mode - מערכת עזר לנהיגה בשטח של סובארו המאפשרת את שינוי הרגישות במערכת בקרת האחיזה ומספקת גם בקרת ירידה במדרון
המשכנו לתחנה הבאה ולתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.
משם המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין - האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים עידו ואבי הכירו בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולמדו עוד קצת על מערכת ה-4X4 של סובארו, שבתפעול נכון יודעת לעבוד מצוין.
אחרי כמה תירגולים בכל תחנה נשאר לנו זמן אז יצאנו לטייל ברחבי יער בן שמן כדי לתרגל עוד קצת את כל מה שלמדנו היום.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
5 תגובות
1
אורח/ת - אלון כהן
30 בספטמבר 2022 ב 18:44
נראה ממש כאילו היתי מסתובב עם הקודיאק 4×4 שלי ...הרכב טוב לשביל וזהו לא למעברים או מדרגות וכאלה . חבל לתת לחבר'ה תחושה שהם ג'יפאים כי זה ממש בכאילו וסתם מסכן אותם ואת רכבם
2
Ogash Ofer
30 בספטמבר 2022 ב 19:29
נראה ממש כאילו היתי מסתובב עם הקודיאק 4×4 שלי ...הרכב טוב לשביל וזהו לא למעברים או מדרגות וכאלה . חבל לתת לחבר'ה תחושה שהם ג'יפאים כי זה ממש בכאילו וסתם מסכן אותם ואת רכבם
"3
4
אורח/ת - אלון כהן
30 בספטמבר 2022 ב 20:15
אז כנראה שלא הבנתי או שלא הוסבר טוב .
לא חשוב שנינו מסכימים שאת מעלה זיק לא אעבור עם סקודה וגם לא עם מדריך , את זה אעשה ברכב מתאים יותר שבנוי לכך .
התמונה וההדמיה (של הסקודה, בשטח אני עם לנדקרוזר קצר) היתה מיותרת , חשוב בעיני העבודה שאתם עושים אך עדיין מה שנאמר היה לא לטוע באותם נהגי רכבי ביניים בטחון רב מדיי זה הכל .שנה טובה .
5
Ogash Ofer
01 באוקטובר 2022 ב 08:10
אז כנראה שלא הבנתי או שלא הוסבר טוב .
לא חשוב שנינו מסכימים שאת מעלה זיק לא אעבור עם סקודה וגם לא עם מדריך , את זה אעשה ברכב מתאים יותר שבנוי לכך .
התמונה וההדמיה (של הסקודה, בשטח אני עם לנדקרוזר קצר) היתה מיותרת , חשוב בעיני העבודה שאתם עושים אך עדיין מה שנאמר היה לא לטוע באותם נהגי רכבי ביניים בטחון רב מדיי זה הכל .שנה טובה .
תגובות