שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח פרטית לסובארו פורסטר - 20/9/22

לרוב אני פוגש קבוצות גדולות של משתתפים חדשים בימי שישי בבוקר ויש איתי עוד כמה מדריכים, הבוקר, יום שלישי, פגשתי רק שניים. הדרכת בוטיק לשני חברים שהגיעו כל אחד עם הסובארו פורסטר שלו. היה תענוג

יום שלישי באמצע השבוע ובשעה 10:00 אני פוגש את אבי ועידו להדרכת נהיגת שטח פרטית. שניהם עם סובארו פורסטר ושניהם חדשים בעולם השטח.

ההדרכה מתחילה בהרצאה תיאורטית. החלק התיאורטי עסק בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. בסופה עלינו על הרכבים ויצאנו לתחנות השונות בין שבילי היער.

image

הגענו לתחנה הראשונה להיום ורגע לפני שהתחלתי לדבר עליה, נתתי הסבר על חשיבות הישיבה הנכונה בנהיגת כביש ובטח בנהיגה בשטח. התחנה הראשונה שתירגלנו היא עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סובארו לטפס למעלה בקלילות. אחד היתרונות של מערכת ההנעה של סובארו הוא היכולת להנגיש את השטח גם לאלו שנהיגת שטח אינה זורמת אצלם בדם מגיל אפס וכך, למרות החששות וחוסר הניסיון, החבר'ה טיפסו את המעלה הקצר בקלות, תוך הכוונה קרקעית, גז קבוע ותנועה רציפה. חלקה השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ והיכרות עם מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה של סובארו, שכן זוהי הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. החברים ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באוויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.

לקריאה נוספת: X Mode - מערכת עזר לנהיגה בשטח של סובארו המאפשרת את שינוי הרגישות במערכת בקרת האחיזה ומספקת גם בקרת ירידה במדרון

image

המשכנו לתחנה הבאה ולתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.

image

משם המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין - האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים עידו ואבי הכירו בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולמדו עוד קצת על מערכת ה-4X4 של סובארו, שבתפעול נכון יודעת לעבוד מצוין.

image

אחרי כמה תירגולים בכל תחנה נשאר לנו זמן אז יצאנו לטייל ברחבי יער בן שמן כדי לתרגל עוד קצת את כל מה שלמדנו היום.

image

היה תענוג לבלות איתכם,
להתראות בשטח..
קובי

1663930475595

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1663930476034166393047627016639304765081663930476805166393047710916639304772461663930477555

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1663930477867166393047812116639304789521663930479593166393047996716639304801091663930480512166393048085616639304811021663930481684

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

166393048138316639304819571663930482387166393048277216639304832131663930483715166393048429716639304853141663930485768166393048486916639304860861663930486480166393048705416639304874381663930488087166393048853316639304890991663930489726166393049015616639304914081663930490800166393049230516639304931481663930494144166393049450716639304938391663930493458

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - אלון כהן

30 בספטמבר 2022 ב 18:44

נראה ממש כאילו היתי מסתובב עם הקודיאק 4×4 שלי ...הרכב טוב לשביל וזהו לא למעברים או מדרגות וכאלה . חבל לתת לחבר'ה תחושה שהם ג'יפאים כי זה ממש בכאילו וסתם מסכן אותם ואת רכבם

2

Ogash Ofer

30 בספטמבר 2022 ב 19:29

אורח/ת - אלון כהן כתב/ה:
"

נראה ממש כאילו היתי מסתובב עם הקודיאק 4×4 שלי ...הרכב טוב לשביל וזהו לא למעברים או מדרגות וכאלה . חבל לתת לחבר'ה תחושה שהם ג'יפאים כי זה ממש בכאילו וסתם מסכן אותם ואת רכבם

"
אז לא הבנת! או שכנראה לא הסברנו מספיק טוב!!
ההדרכות של אתר השטח www.4x4.co.il מלמדות קודם כל מה המגבלות של כלי הרכב ושל הנהג ורק אחר כך מה אפשר לעשות ואיך עושים זאת נכון עם כלי הרכב.

3

Ogash Ofer

30 בספטמבר 2022 ב 19:47

ואני מאוד מקווה שאתה לא נוסע עם הסקודה שלך למעלה זיק (הדרכת נהיגה ו/או נסיעה עם מדריך שמכיר את הדרך יכולה למנוע תאונה שכזו):

4

אורח/ת - אלון כהן

30 בספטמבר 2022 ב 20:15

אז כנראה שלא הבנתי או שלא הוסבר טוב .
לא חשוב שנינו מסכימים שאת מעלה זיק לא אעבור עם סקודה וגם לא עם מדריך , את זה אעשה ברכב מתאים יותר שבנוי לכך .
התמונה וההדמיה (של הסקודה, בשטח אני עם לנדקרוזר קצר) היתה מיותרת , חשוב בעיני העבודה שאתם עושים אך עדיין מה שנאמר היה לא לטוע באותם נהגי רכבי ביניים בטחון רב מדיי זה הכל .שנה טובה .

5

Ogash Ofer

01 באוקטובר 2022 ב 08:10

אורח/ת - אלון כהן כתב/ה:
"

אז כנראה שלא הבנתי או שלא הוסבר טוב .
לא חשוב שנינו מסכימים שאת מעלה זיק לא אעבור עם סקודה וגם לא עם מדריך , את זה אעשה ברכב מתאים יותר שבנוי לכך .
התמונה וההדמיה (של הסקודה, בשטח אני עם לנדקרוזר קצר) היתה מיותרת , חשוב בעיני העבודה שאתם עושים אך עדיין מה שנאמר היה לא לטוע באותם נהגי רכבי ביניים בטחון רב מדיי זה הכל .שנה טובה .

"
אז אנחנו מדברים על אותו דבר. ולשמחתי המטיילים שאיתנו, עברו הדרכת נהיגה, מגיעים לטיולים מודרכים - מטיולי יום ועד למסעות חוצה ישראל, עושים את הדרך בבטחה, מסיימים בשלום (גם אם יש לפעמים אירועים חריגים כאלו ואחרים, זה עדיין בגדר "נשלט") וממשיכים לטייל בעצמם - לבד או עם קבוצות חברים והכול טוב.
וכפי שכתבתי - לא משנה איזה רכב יש לך - מאופניים ועד טנק, יש להכיר במגבלות ולדעת מה אפשרי ומה בלתי אפשרי.
תקידנו ללמד את המגבלות לצד לימוד היכולות והשימוש המושכל בכלי הרכב.
תודה על החידוד ועל תשומת הלב.
חתימה טובה ולהתראות בשטח