כלי רכב הכי שונים שיש, נפגשו להדרכת נהיגת נהיגת שטח בתאריך ה-21/10/22 והוכיחו שג'מוס יכול לחיות עם כבש
ג'יפונים, כלי שטח רכים, בעלי הילוכי כוח, ג'יפים אמיתיים - כאלו של פעם, טנדרים הנעה כפולה ומה עוד לא. אין ספור מינוחים קיימים בעולם השטח, וכולם לכאורה באים לייצג את הפער הבלתי ניתן לגישור בין כלי רכב מסוגים שונים. אמה מה, נוטים לשכוח כי לא משנה מאיזה זן כלי השטח שלך, עצם הנהיגה בתוואי שכזה יחד עם תיקול אתגרים ברמות שונות, זה באמת עיקר הקטע.
משתתפי הדרכת נהיגת השטח הפתוחה - זו שמתאימה לכל כלי הרכב מכל המינים וכל הסוגים (כל עוד יש להם את הדבר העיקרי המתבקש, והוא כמובן הנעה לכל הגלגלים), הבינו את זה בדיוק. הרי מה הקשר בין טנדר אמריקאי ענק (שברולט סילברדו), ג'יפ רוביקון משופר לעייפה, ולשלושה סובארואים, שני פורסטרים ו-XV אחד? לכאורה כלום, בתכלס לא מעט. נתחיל בחלק העיוני, שפותח את יום ההדרכה. הרי לכולם יש דיפרנציאלים (ברבים כנדרש), לכולם יש מערכות אלקטרוניות דומות, וכולם צריכים לשים לב לזויות השונות. טוב אולי למעט אחד מהמשתתפים, שהזויות שלו כמעט שאינן מגבילות במאום - נסו לנחש מיהו :).
דבר נוסף שמשותף לכולם, הוא הרצון של האוחזים בהגאים, לנסות ולבדוק את יכולות כלי הרכב שלהם. ולעניין זה נענה יער בן שמן בחיוך רחב, שהגשם המועט שירד עוזר בהידוק הקרקע והעלאת יכולת האחיזה. אז מתחילים עם הרוביקון שנותן קצת בגז ומראה את יכולותיו הגבוהות להפליא. ממשיכים עם כלי רכב שכותב שורות (וירטואליות) אלו מכיר מעט יותר לעומק, שני דגמי הסובארו, הפורסטר וה-XV. אחריהם מגיע הג'מוס האמריקני, במעט חשש של הנהג והמדריך, ומראה שגם לו יש יכולת כלל לא נמוכה, על אף בסיס הגלגלים הארוך וזויות הבטן והנטישה הבעייתיות שלו.
כבכל הדרכה הדבר החשוב ביותר הוא ההרכב האנושי, וכאן הוכיחו חברי הקבוצה כי עם כלי רכב שונים לגמרי המעידים על טיפוסים שונים (לפחות על פי כלי הרכב), גילים שונים ורקעים שונים, בשטח האווירה תמיד שמחה ונעימה. אולי כדאי להעביר את כל הקלפיות בבחירות הקרובות לשטח הפתוח? נקודה למחשבה...
שניפגש בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
אורח/ת - אלון כהן
27 באוקטובר 2022 ב 10:21
אהבתי , העיקר זה חדוות הנסיעה בטבע והאווירה
2
אורח/ת - דאסטרון
31 באוקטובר 2022 ב 12:53
חבל חבל שלא בימי חול...באסה...יש שומרי שבת
3
Ogash Ofer
31 באוקטובר 2022 ב 17:18
חבל חבל שלא בימי חול...באסה...יש שומרי שבת
"
תגובות