הדרכת החילוץ בבקעת הירדן אט אט הופכת להיות סוג של מסורת. השטח הסטרילי ללא הפרעות - לנו או שלנו, לסביבה ובתוספת תוואי הקרקע המושלם להדרכה הזאת עושה את המקום לאידיאלי, ולא פחות חשוב זאת החצר האחורית שלי שאני מכיר כל כך טוב
בשעה 09:00 כבר כל החבר'ה הגיעו לנקודת המפגש, קפה קטן ויצאנו לדרך.
ההדרכה החלה עם מעבר קצר על הנלמד בשבוע שעבר בהדרכת החולות ולאחר יישור קו נכנסנו לחומר התיאורטי הכל כך חשוב של החילוצים.
עברנו על הכלים העומדים לרשותנו, מתקדמים יותר ומתקדמים פחות. איך נשתמש במה שיש לנו או מה נעשה במקרה שחסר לנו הכלי האידיאלי ונצטרך לאלתר.
הסברנו ותרגלנו את השימוש בגלגלות, אם כמשנה כיוון או כמכפיל כוח והמשכנו לתרגול של גרירה נכונה ומניעת ''מכות'' לרכב הנגרר ולרכב הגורר, תוך שמירה על כבל מתוח בסיבובים, בעליות ובמורדות.
תרגלנו חילוץ בשפ''צ חריף בעזרת האומץ של האחת והיחידה יפעת, שנעמדה בזווית חדה דיה על מנת שנוכל לראות ולהרגיש את ההשפעה של העיגון הידני שלנו על הרכב והצמדתו לקרקע.
המשכנו בהדגמה חשובה בעבודת כננת. אפשר לראות מיד למה הכננת היא כלי לשימוש עצמי ולא ''מנופי אבי'' לחילוצים לרכבים אחרים (למרות שכמובן כשאין ברירה עושים מה שצריך), ראינו את הלחץ המופעל על הרכב בשימוש לא נכון בכננת לעומת הלחץ המתון בהרבה בשימוש נכון.
עברנו לחילוץ המשלב מכפילי כוח ומשם יצאנו לכיוון הפיתול להתנסות בחילוץ כאשר הגחון שלנו יושב חזק על התלולית, והחבר'ה התיישבו לא רע...
סיימנו את היום בסיכום קצר על כל מה שעברנו וכולנו מחכים למפגש הבא... מישהו אמר שסופה בדרך...?
תגובות