יום שישי ה-04/11/22 הוקדש לרוכשי דגם ה-XV של סובארו, שהגיעו ליער בן שמן להדרכת שטח רק שלהם מתנת סמלת - יבואן סובארו לישראל
יום שישי ה-4/11/22 שעה 08:53, אני מסדר את הכובעים, המים, סלסלת הפירות והמאפים - ששלחה חברת סמלת - יבואני סובארו לישראל, אבל אני עדיין לבד. היכן אנשי הקבוצה אני תוהה, והנה מגיעים כל המשתתפים כולם בפחות מעשר דקות, מה שנותן להם מבחינתי את פרס הלקוחות המדוייקים ביותר בקטגוריית הדרכות נהיגת שטח!
והאמת שזה יכול להסתדר באופן מעט סימבולי, כי כלי הרכב אותו הם רכשו הוא פרטנר מצויין לטיולי שטח, כל עוד עובדים איתו באופן מדוייק. אז לאחר שאנו מנשנשים מעט, מתחיל הקטע העיוני שפותח את היום, בו אנו עוברים ומסבירים על מערכות הרכב השונות, עם דגש על ההנעה, מערכות הבטיחות האלקטרוניות וכמובן גולת ההסבר לרוכשי מותג סובארו בכללותו, מערכת ה-X MODE העוזרת באופן אלקטרוני לנהג בכמה מתארי שטח שונים. אבל עם כל הכבוד למתודה, כולם מחכים לתרגולי שטח מעשיים, ולשם בדיוק פנינו מועדות.
בדרך לאתגר הראשון אני נתקל באיזה חריץ עמוק ועוצר להסבר "על הדרך" אודות זויות גישה ונטישה, כמה כדאי לשים לב אליהם וכיצד ניתן לשפר את הקיים. מיד לאחר מכן אנו ממשיכים (לאחר שמדלגים על נקודה עמוסה לעייפה בג'יפאים) להסבר אודות שיפוע צד, והסכנות הכרוכות בהגעה למצב זה. ההמשך בשביל בין העצים מוביל למורד קטן ונחמד עם מדרגת סלע בסופה. ה-XVים ונהגיהם לא ממצמצים. שהבנו כי צאקרות השטח נפתחו לכולם, טיפסנו בכיוון תל גמזו שמעבר לתצפית היפה שהוא מעניק, הוא מהווה גן משחקים ענק לרכבי שטח, ואנו כמובן שמחנו לקחת חלק במשחק.
תודה למשתתפי הקבוצה שעזרו ליצירת יום קליל ומהנה,
ושניפגש בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - עמשי זרח
30 בנובמבר 2022 ב 13:08
חיים זרזר אתה מדריך נהדר. כייף לטייל אתך וללמוד ממך. נהנתי מכל רגע ביום ההדרכה תודה רבה.
תגובות