אוטומקס - יבואן רכב מקביל של מותגים רבים ובראש של מותג ג'יפ ובעל 10 סניפים ברחבי הארץ, ייסד קורס מקצועי לנשות ואנשי השיווק ובין היתר ביקש מאתנו ללמד נהיגה מקצועית והכרת עולם הרכב בשטח. לשם כך קיבלנו את חניכי מכללת אוטומקס להרצאה בכיתה וליומיים לימוד והדרכת נהיגה בשטח
צילם: יאיר גלזר
מאת: גיא זילברמן
22/12/22
מנהלי אוטו-מקס חשבו, ובצדק, שאיש מכירות בנוסף לכישורים המסורתיים הנדרשים בד"כ מאיש מכירות צריך שידע גם על מה הוא מדבר, ופה נכנסנו אנו לתמונה. קיבלנו לידינו את חניכי מכללת אוטומקס שלומדים את מקצוע איש המכירות בענף הרכב - עופר אוגש להרצאה בכיתה על מכלולי הרכב בדגש על רכבי שטח והח"מ ליום הדרכה בשטח שחולק לשתי קבוצות יום אחרי יום.
ראשית פגשתי את החבורה מובלת ע"י רון פוליטי, מגייסת כוח אדם של אוטומקס ואלירן, מנהל מחלקת הטרייד אין המנוסה. משום שהגיעו כבר עם התאוריה (מההרצאה יום קודם בכיתה) יכולנו מיד לאחר כוס הקפה וארוחת בוקר קלה ביער בן שמן לגשת ישר לעניין.
שני כלי רכב בילו איתנו את היום. הראשון ג'יפ גראנד וואגוניר, שמעתה יקרא ספינת האהבה. גדול, מרשים, מפנק ומצויד בכל טכנולוגיה אפשרית וברמת פאר גבוהה ביותר, הוא ישמש אותנו למנהלות. הרכב השני איתו עבדנו משך היום היה גיפ רנגלר רוביקון 4XE PLUG IN. אני מניח שלחלק מחובבי הז'אנר צמד המילים רוביקון והיברידי לא ממש מסתדר, אבל חברים זהו רוביקון עד הצוואר כולל הכל - צמיגי 33, סרנים חיים מלפני ומאחור (דנה 44), נעילות מלפני ומאחור ובכלל אם לא היה כתוב עליו 4XE הרמז היחידי לזה הוא בנסיעה החרישית כשהוא על מצב חשמלי, וגם זה ניתן לבחירה. אין כלי שיכול להיות “בית ספר" טוב יותר ממנו להתנסות וללמוד יסודות נהיגת שטח, פשוט יש בו הכל.
בתחילה תרגלנו בחירת נתיב במעלה ובמורד, תוך שאנו מדברים ומראים בדיוק מה קורה לרכב. זה אחר זה וזו אחר זו מתנסים המודרכים בעצמם. מי בביטחון רב ומי במעט חשש. לאחר שמבינים שכאשר יודעים מה עושים זה עובד ההתלהבות הולכת וגוברת ומידי פעם יש לצנן אותה על מנת שלא לגרום לראדי שהביא את הג'יפ האדום מסניף ירושלים לעוד שיער לבן.
בתום שלב זה, כשאני כבר בתחושה שהחבר'ה מבינים היטב את התרגילים ואפילו השפה הופכת למקצועית, אפשר לגשת להפסקת צהריים. תענוג היה לשבת עם הבנות והבנים ולהקשיב לשיחות המעידות על עניין ותשוקה במה שהם בחרו לעשות.
בתום הארוחה ניגשים לחלק הבא - מעלה מורכב מהצלבות, ארוך דיו על מנת להזדקק לבחירת נתיב והשתדלות להבין את ממדי הרכב. גם כאן גילו המודרכים רצינות רבה ואף מעט תחרות בריאה. לסיכום, מכמות השאלות וטיבן אפשר לומר בוודאות היום כי מי שיגיע לרכוש רכב שטח אצל אחד מהסטודנטים הללו לא ימצא עצמו מול מוכרן חסר ניסיון שמדבר מהפרוספקט, אלא מאיש מקצוע שאוהב לדעת.
תודה לכל אחת ואחד מהחבר'ה הנהדרים של אוטומקס, תענוג אמיתי לעבוד אתכם,
גיא זילברמן.
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות