בשעה טובה הגענו לרגע המיוחל שבו אנו אוספים את כל הידע שצברנו במהלך השעורים בהדנ''מ - קורס הדרכת נהיגה מתקדמת, ויוצאים ליישם ביומיים, או יותר נכון יומיים וחצי, במסע מסכם לימודי בשטח.
כמו בתחילת כל קורס הדרכת נהיגה, עדי צפתי והח"מ מחכים לראות איזו קבוצה נקבל והאם התמהיל יעבוד? בקורס הנוכחי כבר במפגש השני הבנו שיש לנו קבוצה מצוינת ששואפת ללמוד כמה שיותר ולוקחת חלק פעיל במהלך המפגשים.
אבני הדרך: מעלה זרון, מעלה נוח, מעלה מרזבה, מעלה עשוש וגם מעלה ורדית.
הקבוצה הפעם באמת מיוחדת במינה, ''נדבקה'' מהר, קשובה מאוד, עובדת יפה יחד בהדרכות ובתרגולים ולמען האמת: חלום של קבוצה!
החלטנו (איך לא) לנצל את היומיים שיורדים דרומה ולהפוך אותם לשלושה. כולם התייצבו למעט ענת שהיא מורה ואצלהן אין שחרורים... החבר'ה לקחו יום חופש ונפגשנו בסמוך למעלה זרון בכדי להתחיל לספק את הדיגדוג שהיה לחברה למסע הזה.
מקטע קצר וטכני והחבר'ה התמקמו בשיירה, התחלנו לנוע עד למדרגה המדוברת של מעלה זרון.
כבר שם נוכחנו לדעת שמה שלפעמים נראה פשוט בעין יכול להטעות וגם כאשר המכשול נראה פשוט, כדאי שנייה אחת לתכנן.
נתתי לחבר'ה לעסוק בהכוונות האחד של השניה ולהפך, תוך שאני משגיח ומוודא שאין ענייני בטיחות ושהמכוון לוקח בחשבון את כל המשתנים.
אחד הדברים החשובים ביותר שאני מאמין שאנו מלמדים בהדנ''מ הוא שאין פתרון אחד למכשול ויש יותר מדרך אחת לבצע את המעבר, העיקר לא להיות מקבעים ולשמור על ראש פתוח. כי מצד אחד אנחנו מעבירים ג'יפ רוביקון אקסטרים ריקון עם צמיג 35'' ומיד לאחר מכן סוזוקי ג'ימני די סטנדרטי ואז מגיע הטרימור (של פורד) שזה כמו להעביר אוטובוס במכשול של זרון, למי שמכיר - מיד בתום טיפוס המדרגה יש פניה חזקה ימינה בין סלעים שמשוועים לתת לנו צביטה ''קטנה'' בצמיג.
החבר'ה העבירו את הרכבים בצורה מרשימה, כולם לקחו חלק בהכוונה וגם החששות הטבעיות של "מי יכוון אותי?" ו"האם אני סומך עליו?" חלפו די מהר. החבר'ה בהחלט יודעים את העבודה.
סיימנו עם מעלה זרון ובלילה החבר'ה לא פסחו על ארוחה טובה וישיבה סביב למדורה.
בבוקר הצטרפה אלינו ענת עם הג'ימני שלה לשיעור הבוקר בו אנו מתחילים רשמית את המסע המסכם. יצאנו היישר אל מעלה נוח, שבזמן האחרון ידוע לשמצה כשהשכיב על הצד יותר מרכב אחד, פעם בירידה ופעם בעליה (לכתבה של גיא זילברמן בעניין הזהירות המתבקשת).
התחלנו את מעלה נוח כשאנו מנתחים את המכשולים אחד אחד והחבר'ה עוברים אחד אחד בצורה בטוחה וללא קושי מיוחד. כשמגיעים למכשול נותנים לו את הכבוד המגיע לו ומבינים שתוואי הקרקע הוא עניין משתנה מיום ליום ודרך ההתמודדות שונה בין סוג אחד של רכב למשנהו, עובדים לאט ובזהירות והכל נראה אחרת.
המשכנו לציר טרף האהוב עלי במיוחד, תרגלנו ירידה מבוקרת ואיטית תוך שיפוע חזק והמשכנו לטפס את הציר. החבר'ה נהגו בצורה מעוררת השתהות כשאני עובר מרכב לרכב לתת טיפים קטנים בנהיגה ולדאוג להדק את צורת הנהיגה של הנהג לרכב בו הוא נוהג.
סיימנו את ציר טרף והמשכנו היישר לנחל מרזבה. הגענו אל המדרגה של המרזבה וגם היא ידועה כמשכיבה רכבים על הצד כמה פעמים בשנה. ההכוונה התחלקה לשני מקטעים כאשר עד המדרגה - הקטע הראשון אותו החבר'ה הכווינו וכאשר הרכב מגיע למדרגה בצורה האופטימלית אני מוריד אותם אחת אחד.
סיימנו את היום הראשון וזה הזמן להתחיל את החגיגיות של הלילה - אוכל טוב, שתייה ומדורה מעשירים את הלב.
קמנו אל היום האחרון, תדריך קצר (כי על בטיחות לא מוותרים) ויוצאים לדרך.
הגענו למעלה עשוש ויש לנו לא מעט חבר'ה שזו הפעם הראשונה שלהם/ן, וגם כאלו שזאת הפעם השנייה, זה אחרת כאשר באים לעבור את המעלה ולעשות V או שבאים במסגרת לימודית ורוצים ללמוד מכל מכשול.
אנחנו בשעת בוקר מוקדמת יחסית והמעלה מאוד חלק, הפתרון שלי הוא להציב את רועי עם הג'יפ אקסטרים ריקון ראשון ולתת לו ''ליבש ולשפשף'' לנו את המעלה. כאשר מגיעים אל מעלה עשוש בשעות הבוקר המוקדמות הטל גורם לסלעים להיות חלקים מאוד וגם העליה ברגל לא פשוטה. אבל לפני שמתחילים אנחנו עולים, בוחנים את המעלה ואת נתיבי העלייה שלנו.
רועי מתחיל, המעלה חלק והוא באמת ''מנקה'' לנו את המעלה, חבורה של אופנוענים הגיעה ונתנו להם כאחר כבוד לנסות לעלות, לאחר כמה ניסיונות והחלקות הראשון שבחבורה הצליח לעלות אך השניים הנוספים החליטו לוותר הפעם ולכן האופנוען ירד והם המשיכו בדרכם (אחלה חבר'ה).
אט אט כל הרנגלרים עלו את המעלה, אסף ואחריו יפעת וכשהם סיימו הטרימור המפלצתי של ניסים הגיע לאתגר, ניסים נהג מדויק מאוד ואדם טכני עולה את המעלה בשני קיטועים והוא למעלה. לאחריו עולה גיא עם הפאג'רו (ג'ק) ודותן עם הלנדקרוזר, שניהם עושים זאת בזריזות. לאחר מכן מגיע תורה של עינב שהיא הפחות מנוסה מהחבורה (לא שרואים זאת בנהיגה), היא עולה על הרכב ומוכנה לאתגר, עוברת את חלקו הראשון של המעלה ונעצרת לפני החלק המשופע עם הקוליסים הטבועים בסלע, משפרים עמדות וגם עינב עולה למעלה. נשארה לנו רק ענת והג'ימני שלה. אני שם לב שענת מתוחה ואז שולף את אחד האסים שלנו ומבקש מיפעת לרדת קצת לתת מים, קצת לדבר עם ענת בכדי להפיג את המתח ולוודא כפי שעשינו שהנהגת חגורה, הרכב בהילוך הנכון וענת יוצאת לדרך ועולה את המעלה כמו גדולה.
המשכנו בדרכינו למעלה האחרון שלנו לקורס. הלו הוא ''הגברת הרעה'' של המעלות ושמה ורדית. הזמנים דחקו וניסיון העבר מלמד שצריך להעביר רכב אחד בשביל ללמוד את מעלה ורדית ואין טעם לבזבז זמן במע''צ אין סופי. הדרך לגברת ורדית רצופה במעלות טכניים ולשמחתי החבר'ה לא היו צריכים הכוונה מה שנתן לנו "לרוץ" בקצב טוב קדימה, אני רואה שכולם כבר יודעים לבחור נתיב ומכירים את הרכבים שלהם הייטב.
הגענו לגברת... החבר'ה עולים ובודקים את המכשול ומחליטים על דרך פעולה, ראשון קופץ רועי לרכב. החבר'ה בונים כמו שצריך בזריזות ואנחנו בניסיון הראשון. הרכב של רועי קצת מחליק ואנחנו מחליטים להוריד עוד קצת אוויר בצמיגים ולשפר את הבנייה של הדרך ובניסיון השני רועי עובר את המכשול העיקרי ותוך כדי הכוונה מוצא את עצמו למעלה בראש מעלה ורדית.
את השאלה הבאה ידעתי את מי לשאול. רועי עבר את המכשול בזריזות מה שהשאיר לנו זמן לעוד רכב אחד לפני שאנחנו צריכים לצאת החוצה מהשמורה לפני החשיכה.
מבט ליפעת, את רוצה לנסות? יפעת כבר ברכב... החבר'ה בנו שוב ובגלל ההבדל בין צמיג 35 של האקסטרים ריקון של רועי לצמיג ה-33 של הרובי של יפעת החבר'ה בנו גבוהה יותר, מה שבקלות יכול ליצור מצב של התחפרות מרוב בנייה. יפעת מנסה פעם, פעמיים, שלוש ולא מצליחה. החלטתי שאין צורך להגיע לשבירה וגם לא ''להשתגע'' על המעלה ושלפנו את הכננת. בעבודת כננת מדויקת ונכונה יפעת עוברת את המדרגה הראשונה, מתנתקת מהכננת וממשיכה בהכוונה עד למעלה (טיפ שימשו בכננת).
עברנו הרבה במסע המסכם הזה ועכשיו אנחנו יוצאים לכיוון כביש 40, שם נעשה את סיכום הדרכת הנהיגה המתקדמת.
הגענו אל נקודת הסיום שלנו, משוב קצר של החבר'ה על הקורס ואז בטקס מרגש (אסף עד היום נזכר בו בדמעות) כש-DJ ג'ק אחראי על מוסיקת הרקע, הענקתי לחבר'ה את התעודות של בוגרי קורס הדרכה מתקדמת של אתר השטח.
אני רוצה להודות לעדי צפתי שבנה איתי את הקורס ולוקח חלק בכל שיעור שאני מבקש, בלעדיך הקורס לא היה מגיע לרמה שבו הוא נמצא חבר יקר.
וכמובן לחברים שלקחו חלק בקורס, עם הקבוצה המופלאה הזאת פשוט נהננו לאורך כל הדרך.
גם אתם רוצים ללמוד לעשות את זה נכון? לדעת לנתח את הקרקע ולחזור בשלום הביתה, בלי שבירות מיותרות? הצטרפו אלינו לקורסים הבאים:
הדנ''מ לרכבים ללא הילוך כוח | הדנ''מ הדגל לרכבים עם הילוך כוח
אז עד הפעם הבאה, נתראה בדרכים משובשות....
קורס הדנ"מ מספר 6 - סיכום מפגש ראשון ושני: מפגש הכרות + נהיגה בחולות
קורס הדנ"מ מספר 6 - סיכום מפגש שלישי: חילוץ
קורס הדנ"מ מספר 6 - סיכום מפגש רביעי: שטח טרשי
12 תגובות
1
אורח/ת - ג׳ק והטרקטור הלבן
28 בדצמבר 2022 ב 18:39
לא יכול לחשוב על ממתק יותר טוב לחובבי השטח, מהקורס הזה, עם המדריכים האלה, עםהקבוצההזו, והמסע המסכם הזה.
מומלץ מומלץ מומלץ לכל מי שיודע לנהוג ורוצה להשתפר, לכל מי שחושב שהוא יודע לנהוג, ולכל מי שעדיין לא יודע לנהוג
תודה גדולה על חוויה בלתי נשכחת לעדי המקסים, לחבורה הנהדרת הזו, וכמובן- לנמרוד. שרק הוא יודע לאסוף סביבו את האנשים, המסלולים, הסיפורים, האתגרים וההנאות האלה.
2
asaf.wise
28 בדצמבר 2022 ב 18:59
אחת ההחלטות היותר טובות שלי בחיים.
גם אם אתם חושבים שראיתם הכל, עשיתם הכל, אין כמו האפשרות ללמוד מהגדול מכולם.
האחריות שנופלת על המכוון היא עצומה, רק כשהתחלתי להכווין נהגים, ולהבין את ההבדלים בין הרכבים והנהגים מבינים כמה זה מורכב.
אין ספק שלמדתי הרבה, ועכשיו בחזרה לטיולים האתגריים בהדרכת נמרוד.
מומלץ ביותר.
3
yifat173684
28 בדצמבר 2022 ב 19:04
קורס שהוא מתנה לכל אוהביי השטח למינהם, המנוסים והפחות מנוסים!
4
אורח/ת - Nissim.Meishar
28 בדצמבר 2022 ב 19:35
קורס חובה למי שנהיגת שטח היא בדמו. למדתי כל כך הרבה דברים חדשים ובעיקר למדתי כמה לא ידעתי. צברתי ביטחון רב בנהיגה שלי ובעיקר למדתי להרגיש את הרכב ושהחיבור הזה הוא זה מאפשר לעשות דברים שנראים לא הגיוניים. נמרוד ועדי מדריכים בחסד . הקבוצה הייתה זכייה בלוטו . נהנתי מאוד ממתין כבר לצאת קורס הדנמ 2
5
אורח/ת - עינב
28 בדצמבר 2022 ב 20:03
אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים...
הדרכה בת 7 מפגשים לנהיגת שטח מתקדמת של אתר השטח הישראלי 4x4 שהסתיימה בשלושה ימים של מסע מסכם בדרום ארצנו היפה. 8 חניכים וחניכות שהתגבשו סביב מכנה משותף, תחת הדרכתם המקצועית של נמרוד וידר ועדי צפתי היקרים. ואיזו קבוצה הייתה לנו!!!
כולם עודדו, סייעו, פרגנו, עבדו בצוות ויחד הפכו את החוויה למיוחדת, מעצימה ומהנה!
המסע המסכם היה שיא מהרבה בחינות. למדתי הרבה על נהיגה בשטח וברמה האישית זאת הייתה יציאה מאזור הנוחות שבזכותה למדתי כמה דברים חדשים על עצמי. תודה לך נמרוד על הרפתקה מיוחדת במינה. נסחת בי ביטחון בכל שלב ושלב לאורך הדרך. נהנתי מכל רגע.
אחת המתנות הנפלאות שנתתי לעצמי השנה. ממליצה בחום לכל ג'יפא.ית ❤️
6
אורח/ת - הדברים החשובים באמת
28 בדצמבר 2022 ב 20:11
מה למדנו? מה עושים כל מיני כפתורים באוטו, איך משתמשים בכל האביזרים שאנחנו שומרים בתא מטען ולא פתחנו עד היום, איך מחלצים פגארו על ידי טיוטה כמובן... איך נוהגים יותר טוב, איך נהנים ובטוחים יותר בנהיגה, איך מכוונים, איך מתנצלים שדפקת את האוטו של החבר לקבוצה בכיוון שלא הצליח.... איך מתארגנים על ארוחות שחיתות כל ערב ואיך נהנים בקורס המשלב ידע אדיר, מדריכים מעולים וחברים יוצאי דופן!! אבל אחרי הכל, הדבר הכי חשוב שלמדנו שאקח אותו לכל החיים הוא העובדה שקרמבו הוא סופר פוד והינו ניצב בודד בראש פרמידת המזון האנושית!! תודה נימרוד על כך!!
7
אורח/ת - יורם
29 בדצמבר 2022 ב 00:10
חלום!
שאני עוד אממש אותו בעתיד הקרוב!!
8
Roy.L
29 בדצמבר 2022 ב 08:05
ח ג י ג ת נ ה י ג ה !
קחו את כישורי הנהיגה שלכם לשלב הבא,
למדו את הרכב, את עצמכם, את המגבלות ואת הדרך(ים) להפיק חוויות עוצמתיות יותר עם הרכב שלכם.
נמרוד ועדי מדריכים (ואנשים) נדירים,
מומחים אמיתיים, מובילים את הקורס בצורה מרשימה ביותר, דואגים באופן פרטני לכל משתתף לפי יכולותיו ויכולות הרכב שלו תוך הסבר והדגמת ההבדלים במכאניקה והמערכות של הרכבים.
היתה לי הזכות להכיר קבוצה מהממת, יהלומים אחד- אחת, מודה לכם מאוד, שותפים נהדרים, על חוויה נפלאה !
להתראות בקרוב....🫶🏼
9
אורח/ת - יוסי
29 בדצמבר 2022 ב 08:54
יפה, נראה שנהנתם עם מדריך כזה תמיד נהנים במסע.
נ.ב גם דני ואני רוצים תעודה (בקורס שלנו לא היו תעודות)
10
אורח/ת - ענת רוסו
29 בדצמבר 2022 ב 17:38
אחד הקורסים המשמעותיים בהם השתתפתי. הגעתי בעקבות הרצון ללמוד איך לעלות נכון את מעלה עשוש (שחששתי ממנו לא מעט ... ) .
במסגרת הקורס המלווה על ידי צוות מדריכיי העל נמרוד וידר ועדי צפתי ומשתתפי הקבוצה שהיו לי לתמיכה צלחתי את המעלה.
נמלאתי בתחושת סיפוק עילאית !!!!
בנוסף צברתי ידע נוסף בנהיגה בתנאי שטח שונים ומאתגרים. מרגישה שהתקדמתי שלב אחד נוסף קדימה בנהיגת השטח וכי צויידתי בכלים ובידע שיסייעו לי בדרכים.
תודה גדולה !!!
11
אורח/ת - אוהב דרכים משובשות
30 בדצמבר 2022 ב 10:29
כבוד וממש עושה חשק
כל הכבוד
12
Ogash Ofer
31 בדצמבר 2022 ב 11:59
כייף לקרוא ולעקוב.
אין כמוכם - גם המודרכים וגם המדריכים.
יישר כוח!
תגובות