התרגשות אמיתית! הדרכה ראשונה למועדון חדש, לא משהו שקורה כל יום - מועדון ג'יפ BY אוטומקס. שיירה של רנגלרים נוצצים וחדשים עם בעליהם התייצבו ביער בן שמן כדי להכיר את רכבם החדש גם בשטח
אוטומקס - שחקן מהגדולים בשנים האחרונות ביבוא כלי רכב, ובנושא רכבי שטח כבר קנה לו שם של מגשימי חלומות. מועדון רכב הוא הדבר המתבקש לאור הכמות הגדולה של לקוחות שכבר הגשימו את חלום השטח שלהם, וכמובן שאנחנו שם כדי לצקת את התוכן המקצועי וללוות את המועדון החדש.
יום סגריר ביער בן שמן, חבורת גברים בכל גיל וגברת אחת מקסימה וחדה מצטרפים אלי ליום ההדרכה הראשון של מועדון ג'יפ BY אוטומקס.
את ההדרכה אנו מתחילים בשיעור תאוריה - הסבר על מערכות הרכב בכלל ואלו של הרנגלר בפרט. אנו עומדים על ההבדלים בין המערכות בדגמים השונים והשימוש בהן. על הכביש ולאחר מכן בשטח. במהלך השיעור עברנו גם על האבולוציה של מערכות ההינע, מה שמקל מאוד את ההבנה על אופן פעולתן. החבורה לא מכילה הפעם ביישנים ושאלות מצוינות מקבלות מענה. תוך כדי השיעור גם מתרגלים שתית קפה כמובן, חלק בלתי נפרד מהג'יפאות.
בתום החלק התאורטי יצאנו בשיירה מבריקה ונוצצת לשטח. ראשית מעבר מהיר על פנים הרכב, כפתורים וידיות שלחלק מהחברים נראים מוזרים בשלב זה של היום, ומיד עוברים לתרגול מעלה ומורד. למען האמת אני מעביר לא מעט הדרכות באזור וצריך להיות יצירתי כדי להביא רוביקון למצב שאפשר לכנותו אתגר. המודרכים מתחילים בשלב הזה להבין מה נמצא אצלם בחניה, וחשוב מזה שהחניה היא לא המקום בו רנגלר אמור להיות.
הנהיגה ברכב שטח היא מיומנות שלא באה לבד ולא נולדים איתה ובהדרכה זו אני משתדל לתת לחברים את העקרונות שאיתם יוכלו לצאת ולרכוש ניסיון בבטחה. כי גם רכב השטח הטוב מכולם צריך נהג, ונהג לא מיומן לא רק שלא יגיע לאן שהוא רוצה, גם יסכן את עצמו ואת רכושו. ולפי כך נושא שיפועי הצד וההתמודדות איתם הוא עוד נושא שאנו מתרגלים ומשוחחים עליו.
בזמן ההפסקה תחת מטריית העצים (וגם המטריות שחילק נתי בן חמו מחברת אוטומקס), המשכנו למעשה את השיחה מהבוקר אבל לאחר שחברינו החדשים התנסו קצת ויש עוד שאלות לשוחח בהן, וזה תענוג אמיתי.
אבל לא (רק) לשם זה נתכנסנו ולאחר זמן קצר ממשיכים לתחנה הבאה - אתגר המחייב תכנון ציר ושימוש במערכות הרכב, בעליה ובירידה. זה גם הזמן שבו אני עומד לי כמו אב גאה המביט בילדיו שמבצעים את התרגיל בדייקנות ובהתלהבות. מרתק לראות כיצד הנהגים מתחברים למכונה והחששות שליוו את מפגש הבוקר מתפוגגים כלא היו.
בשעת צהריים אנו מתכנסים לפרידה. אני משוכנע שזו לא ממש פרידה אלא תחילת מסע משותף של אוהבי רכב, אוהבי טיולים ואנשים מקסימים שיצאו אתנו לאין ספור טיולים ופעילויות.
היה תענוג מזוקק לבלות עם חבורה שכזו וכמובן עם אייקון שטח אמיתי כמו הג'יפ רנגלר, תודה לכל המשתתפים, תודה לחברת אוטומקס.
באהבה,
גיא זילברמן.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות