יבואן הרכב המקביל "אוטומקס" מוכר מותגים ודגמים רבים, אבל מככב בקרב אוהבי מותג Jeep ולא מזמן החל להעניק ללקוחות המותג הדרכות נהיגת שטח. אחרי התחלה מוצלחת עם רוכשי הרנגלר, הגיע תורם של לקוחות הגרנד צ'רוקי. נפגשנו ביער בן שמן להדרכת נהיגת שטח בסיסית שהיתה מוצלחת ומהנה במיוחד
צילומים: משתתפי ההדרכה ודרור ברלי
מאת: דרור ברלי
17/01/23
יבוא מקביל של מכוניות טוב ליהודים? כנראה שכן (ולא רק ליהודים), ומספרי המסירות מוכיחים זאת היטב. מה שבטוח זה שהדרכות נהיגת שטח הן משהו שטוב, מועיל ורצוי לכל מי שרוכש רכב שטח ורוצה ללמוד להכיר את הרכב ולנצל את יכולותיו נכון, בבטיחות ותוך שמירה על שלמות הרכב ועל הטבע. וכך אנו נפגשים שוב ביער בן שמן עם לקוחות "אוטומקס" שרכשו רכב מתוצרת המותג Jeep בבוקרו של יום שישי חורפי.
בהדרכה הקודמת היתה זו קבוצה גדולה של בעלי ג'יפ רנגלר לדגמיו, היום אנחנו עם אלה שהעדיפו את הגרנד-צ'רוקי. רכב כביש-שטח גדול, מעודן ומפנק, שלא מוותר על יכולות שטח מוכחות.
על פינג'ן קפה ירדני משובח, מבחר מאפים טריים ובעיקר העוגה המעלפת של שרית, אנו פוצחים בשלב התיאוריה – אחיזה, משיכה, דיפרנציאלים, הנעה 4X4 רגילה וקבועה, מערכות ABS, בקרת יציבות (ESP), בקרת משיכה (TC), בקרת ירידה במדרון (DHC) מה זה הילוך כוח LOW ומבנה הרכב הספציפי – מרכב, זויות, מתלים, צמיגים ועוד וכמובן על עקרונות בסיסיים של נהיגת שטח – ירידה לפרטים בנושא הזה תתבצע לאחר מכן, במכשולים עצמם.
לאחר שלב הדיבורים, אנו יוצאים לסיבוב דגימת המכשולים שיער בן שמן מצטיין בהם – מעברי שלוליות בוציים, עליה משולבת בדרדרת, מדרגות סלע והצלבות שהחבר'ה מטפסים ולאחר מכן גם יורדים, עליה נוספת, תלולה יותר, שבה הם מתנסים גם במעבר חריץ עמוק עם גלגלים שמתנופפים גבוה באוויר ולאחר מכן ירידה איטית וזהירה, עבודה מול מכוון חיצוני, שיפוע צד והתמודדות מול ירידת מדרגה גבוהה ותלולה.
יש לציין שהחבר'ה בעלי נסיון קודם מרכבי שטח קודמים שהיו בבעלותם, וההדרכה הזו עבורם היתה בעלת משמעות גדולה לצורך הכרת הגרנד-צ'רוקי, טעימה מיכולותיו וצבירת הבטחון הדרוש – וכאן הפליאה במיוחד אילנית, נהגת שטח מעולה בעלת נסיון קודם במיצובישי פאג'רו, שהתכבדה גם בסיבוב בסופה שלי והוכיחה שרכב ספרטני וגס עם גיר ידני לא מפחיד אותה... כבוד!
לסיום, פרסנו ציוד חילוץ וסקרנו את הפרטים הקטנים שקשורים לתיק חילוצים בסיסי שבלעדיו לא יוצאים לשטח, כולל הכרת נקודות הריתום בגרנד צ'רוקי ולא ויתרנו על עוד סיבוב של קפה ירדני...
גם מזג האוויר היטיב איתנו ללא גשם, להשלמת חוויה נהדרת של אחת ההדרכות הכיפיות והמועילות שהיו לנו. גרנד צ'רוקי הוכיח שוב את הניגוד העצום שבין הופעתו האלגנטית והלא-מפחידה לבין יכולותיו המרשימות ולעתים שומטות הלסת בהתמודדות מול מכשולים לא פשוטים, ואין ספק שהחבר'ה האלה יוכלו לצאת עכשיו לשטח עם הרבה יותר בטחון ורוגע.
היה פשוט מצוין (וגם טעים). אנחנו ניפגש שוב בטיולים ובהדרכות נוספות של מועדון ג'יפ BY אוטומקס!
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - צחי לביא
16 בינואר 2023 ב 10:26
ההדרכה הייתה מעמיקה ומפורטת ביותר על ידי דרור שהפגין ידע רב ומשמעותי עבורי.
ההדרכה שהעביר דרור הכניסה בי בטחון מלא ברכב באופן תאורטי ולאחר מכן גם באופן מעשי כאשר נכנסנו לשטח לבחון את היכולות של הרכב.
אני רשום כבר למועדון ואין לי ספק שנשתלב בטיולים בעתיד .
היה ממש כיף ומעשיר עם דרור.
תודה רבה בשמי ובשם אישתי שרית שחוותה גם מהיום הנהדר הזה.
תגובות