יצאנו לעוד יום הדרכת שטח למועדון לנד רובר שכמו כל דבר שקורה במותג היוקרתי של האליפסה הירוקה, נראה ומרגיש כמו קלאסה אחרת לגמרי אל מול כל המתחרים
הדריך: קובי בצלאל
יום שישי בבוקר ואני בדרכי להדרכת נהיגת שטח ללקוחות מועדון Land Rover בהר חורשן, אבל למועדון הזה סטייל משלו אז לפני שמישהו בכלל נכנס לשטח, אנחנו נפגשים במלון בוטיק מקסים בזכרון יעקב לארוחת בוקר מפנקת.
המשתתפים מגיעים כולם בזמן ולאחר הארוחה, העברתי מצגת קצרה ועשינו הדרכת נהיגה תיאורטית, כדי להבין קצת יותר מה מחכה לנו בשבילים של הר חורשן שנמצא מרחק של כמה דקות נסיעה מאיתנו.
בהדרכה התיאורטית דיברתי על כמה נושאים כלליים לנהיגת שטח כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד ובהמשך פירטתי יותר על מערכת הנעת ה-4X4 המדהימה, המשוכללת והסופר יעילה וקלה לתפעול של Land Rover הנקראית Terrain Response, שמתאימה את עצמה לתא השטח הספציפי שבו הרכב נמצא, תוך שליטה במערכות רבות ברכב כגון המנוע, נעילות הדיפרנציאלים, רגישות מערכת ה-Traction ואפילו בלחץ כריות האוויר של הרכב שיקבע את מרווח הגחון של הרכב.
בסיומו של החלק התיאורטי יצאנו לנסיעת כביש קצרה ונכנסנו לשטח שמורת הר חורשן, שם התחלנו לתרגל בשטח ולאפשר למשתתפים להכיר טוב יותר את הרכבים שלהם.
תרגלנו מעבר חריץ, טיפוס וירידת מדרגות סלע, שיפועי צד, הצלבות והכל בליווי הסברים על המערכות השונות של הרכבים, על המגבלות שלהם ועד כמה חשוב לבחור ציר התקדמות נכון, "לשים" את הצמיגים במקומות הנכונים ולהיות תמיד עם מבט רחוק קדימה להמשך הדרך.
לפרטי הדרכות הנהיגה הבאות של מועדון לנד רובר - הקליקו כאן
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות