ביום חורפי למדי כאשר הכל רטוב מסביב, התכנסו בעלי סאנגיונג רקסטון אמיצים לקיום הדרכת נהיגת שטח ביום הכי פחות ישראלי שיש
תמיד בהדרכות שטח עולה השאלה - האם האוטו שלי מתאים למסלול / לאתגר העבירות זה או אחר. אנו המדריכים תמיד עונים כי ישנם מגוון גורמים המשפיעים על התשובה, בינהם כמובן גם מזג האוויר. הרי כל דרדק שטח יכול לספר כי כשרטוב הכל הרבה יותר חלק, אבל כמה יותר, זו תמיד לב השאלה. עם ההגעה ליער בן שמן לפני תחילת ההדרכה לבעלי סאנגיונג רקסטון, הוכרע העניין עוד לפני שעלה. ובכן כמה רטוב ובוצי? 8.5 מתוך 10 בסולם החורף הישראלי (כאשר גשם אמיתי לא ירד כמה שעות לפני ההדרכה). אלא שבעולם השטח אנו חיים, ולא ניתן לקצת (או הרבה) בוץ להרתיע אותנו, ולמזלנו בעלי הרקסטון חשבו כמותנו.
את החלק העיוני שפותח את היום קיימנו כאשר אנו עטופים טוב טוב נגד הקור, בו הסברנו על מערכות הרכב הקשורות ישירות או בעקיפין לנהיגת שטח, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. סאנגיונג רקסטון הנו רכב מודרני עמוס במערכות מתקדמות, ולכן כולם היו קשובים, ותיקים וטירונים כאחד. בכל זאת ב-20 שנה האחרונות אנו צופים בעוד ועוד מערכות וכדאי שיהיה סדר והבנה טובה יותר אודותם.
לאחר החלק העיוני יצאנו לנסיעה ארוכה ביותר של כ-20 שניות (מלאות!) עד לאתגר הראשון שנקרה בדרכנו. ביום יום הישראלי על תוואי יבש אתגר זה לא היה מדגדג את קצה קצהו של הרקסטון, אבל ביום כזה, טוב בטח הבנתם, חוקי המשחק מעט השתנו.
גשם ובוץ תמיד מוציאים את הילד מכל נהג שטח בוגר, בטח ובטח אם יש מצלמה ומעבר שלולית באזור, ונהגי רקסטון לא שונים בתחום זה. מה שאולי טוב עבור התמונות, אך יכול לגרום נזק כזה או אחר. הזכרנו לכולם כי זוהי הדרכה ראשונה ומבוא לעולם טיולי השטח, ולכן כדאי מעט להעלות את רף הבטיחות, ולזכור שביום כזה עדיף לא למתוח את הגבולות יותר מדי. לא נורא, יהיו הזדמנויות רבות לכך בעתיד.
וזוהי בדיוק השאיפה, שנתראה בכמה שיותר טיולי שטח. ולפי החיוכים של סוף היום זה בדיוק מה שהעתיד טומן עבור חבורה נעימה זו.
תודה לכל המשתתפים, תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.
נתראה בשטח.
הצטרפו לתפוצת הוואטסאפ של מועדון רקסטון - לפרטים הקליקו כאן
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות