הר חורשן הירוק אירח כמה בעלי ג'יפ רנגלר שרכשו את האייקון האמריקני דרך סוכנות אוטומקס, ליום הדרכת נהיגת שטח חורפי ונעים
בתכנון של הדרכת שטח אתה תמיד לוקח בחשבון את רמת העבירות של הכלים הנמצאים בקבוצה, לצד רמת החלקלקות של תא השטח, ובונה לך תוואי מסויים בראש. כשמגיעים לקוחות המורכבים רק מרנגלרים ובאמצא גם רוביקון אחד, העבודה נעשית הרבה יותר קלה, לא צריך לחשוב מדי אלא לצאת ולתקל אתגרים. הרי רמת העבירות של הכלי ידועה וברורה לכולם. אלא שגם לאלו המנוסים, כדאי תמיד לחדד אודות מערכות ההינע, אופן השילוב הנכון, אילו מערכות עדיף לנטרל והאם צריך לעשות זאת שוב אחרי כיבוי והדלקה של הכלי, ועוד ועוד. לצורך כך אנו תמיד מתחילים בקטע עיוני שסורק את הנקודות המרכזיות הנוגעות לנהיגת שטח, וגם משאיר מקום לשאלות בנושא. וזה לוקח בערך שעה, ומיד לאחר מכן יוצאים לחלק שלשמו הגענו לכאן - תיקול אתגרים שונים. ועם הרנגלנרים זה נחמד כפליים, כי האתגר הראשון נמצא דקת נסיעה מהמיקום של החלק העיוני, והוא מעט מאיים במבט ראשון, זאת אומרת עד שהכלי הראשון מדלג בקלילות מעליו, וכולם מבינים שהמכשול העיקרי בעבירות עם כלי כזה, הוא בן האנוש שיושב מאחורי ההגה.
אחרי התאגר הראשון, ועוד אחד נחמד ברמה בינונית עבור הרנגלרים, שמנו פנינו אל עבר מעלה הבקתה / נ.ג 186, עם מגוון האתגרים שהוא מציב בדרך אליו. כאלו שמחייבים מעבר בהם ואחרים שניתן לעבור לידם, הכל לפי מצב הרוח באותו הרגע. אמנם בהדרכת נהיגת שטח עסקינן, אלא שעבור רובנו הכלי הוא אמצעי להגיע לנקודות יפות בשטח, ונ. גובה זו מהווה את הדוגמה המושלמת. משום שלא משנה כמה פעמים תבקר בה, הנוף שנשקף ממנה יפה ומרשים תמיד, במיוחד אם הוא על רקע של שמיים חורפיים ונקיים. ואפרופו נקיים, בדרך חזרה לבת שלמה עברנו בכמה שלוליות חורף שתופסות את כל השביל, והיו כאלו שהחליטו כי אין הדרכת חורף בלי ג'יפ מלוכלך כהילכתו. כמה מלוכלך? תראו בעצמכם...
תודה לחברת אוטומקס וללקוחות החברה שהפכו את היום למהנה ומלמד כאחד, כולי תקווה שזהו מבוא לקריירת שטח עשירה בטיולים.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות