חברת סמלת - יבואנית סובארו לישראל, הזמינה את אנשי קק"ל הנוהגים ברכבי סובארו פורסטר ו-XV להדרכת נהיגה בשטח טרשי, בה לימדנו את היתרונות הרבים של סובארו בשטח וגם הדגמנו את המגבלות, במטרה לשמור על הנוסעים ועל כלי הרכב
התכנסנו בבוקר יום שמש ביער בן שמן, שלושים אנשי קק"ל, שלושה מדריכי נהיגת שטח של אתר השטח הישראלי - דרור ברלי, קובי בצלאל והח"מ - יחיאל דניאל, וצלם תותח - רונן טופלברג, שלא מפספס אף מצב.
התכבדנו במטעמים לבוקר בזכות עדי אלפסי - מנהלת ציי רכב בסמלת ואחריה שיחת היכרות בראשות גבי גרוסי - מנהל תחום הרכב בקק"ל ועופר אוגש - מנכ"ל אתר השטח.
התחלקנו לקבוצות ויצאנו לשטח. התחלנו בהדרכה תיאורטית קצרה בפינה מוצלת, בה דיברנו על רכבי הסובארו 4X4, על יכולות ומגבלות, על מערכות ההינע והבטיחות שלהם, על דיפרנצילים, מערכת ABS, זוויות מרכב, הצלבות ועוד...
בשבילנו - המדריכים באתר השטח וגם המטיילים הרבים, המילה קק"ל הינה מילה נרדפת לירוק, לעצים, למעיינות ולמקומות מזמינים עם ספסלים וצל ובעיקר לאותם אנשים עם חיוך וכובע שכתוב עליו קק"ל. הזכות להדריך את אנשי קק"ל, אשר דואגים לנו לירוק הנפלא הזה בהדרכת נהיגת שטח נכונה ובטוחה ברכבי הסובארו 4X4 החדשים שקיבלו, היתה עבורנו גם לכבוד וגם להכרת תודה לאנשי קק"ל ולפועלם.
תדריך כללי וכמה מילים על מה שהולך להיות לנו היום ורגע לפני שמתחלקים לקבוצות:
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפסנו על גבעונת שנראית תמימה וקלילה אך במהרה הפכה לאתגר לא פשוט, במיוחד אם לא מגיעים בזווית, בכיוון ובמהירות הנכונים.
תרגלנו גם טיפוס מעלה מחורץ, מעבר מעל חריצי קרקע והצלבות.
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
תרגלנו גם שיפוע הצד, נהיגה בשיפוע צד, ומזעור הסיכונים בהגעה למצב של התהפכות - ההדרכה החשובה ביותר בעיניי, שכן אם לא תטפס מעלה בצורה נכונה, אולי תיתקע, אבל כניסה לשיפוע צד חזק יכולה להיגמר בפגיעה בגוף.
את סיום היום קינחנו בטיפוס מעלה שריכז בתוכו את כל מה שלמדנו - מעלה קשה עם בורות, סלעים וחריצים עמוקים. עלינו וגם ירדנו.
בסופו של היום הנהדר והמלמד נפרדנו לשלום.
תודה רבה לאנשי קק"ל הנפלאים, תודה לחברת סמלת על ההזמנה להדריך.
נתראה בשטח וביערות קק"ל.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות