הדרכת נהיגה אמורה להתחיל פשוט ואז לטפס. אז היא אמורה... לא כך היה בתאריך ה-30/6/23, וטוב שכך
הדרכת נהיגה אמורה לפחות להיות בעלת שטאנץ קבוע. מתכנסים, מעבירים חלק עיוני, ומתחילים לתרגל אתגרי עבירות ברמת קושי עולה. אלא שלעיתים זה יוצא קצת לא בדיוק בסדר הזה, ואלו על פי רוב הימים המיוחדים יותר. אפילו ההתחלה הייתה מיוחדת, עם סלסלאות הפירות והמאפים שקיבלנו מיבואנית ג'יפ - חברת סמלת, כאשר בתחום הצומח ישנה העדפה ברורה לפירות קיץ מתוקים, שמתאימים בול לימים החמים.
בהמשך, עם תחילת החלק העיוני היה לי ברור שלא צריך יותר מדי לנבור, וכולם מחכים ומוכנים לחלק המעשי, אז יצאנו אל עבר המכשול המכונה "הנקיק", שנמצא דקה וחצי מהמקום בו בחלק בראשון של היום. הרכב שנבחר לעבור ראשון את המכשול היה הרכב המשופר ביותר, שעבר את האתגר בקלות מרשימה, שעזרה לשאר חברי הקבוצה לעשות גם כן.
באתגר השני כבר הבנתי את העניין, כולם מטפסים הכל בקלילות. אז אחרי עצירה להסבר אודות הסכנה שבהגעה לשיפוע צד, ההימנעות מכניסה אליו וכיצד ניתן לתקן אם כן מגיעים, שמנו פעמינו אל עבר המעלה הלבן או שביל האש של חורשן, לבקשת החבר'ה המשופרים. וגם שם הכל הלך כל כך בקלות, שלא עלינו רק חצי מהעליה כפי שתכננתי, אלא דילגנו בקלילות גם את המדרגה הגדולה, ככה זה כשהחיבור בין אדם למכונה הופך לריקוד מתואם.
אחרי אתגר שכזה כבר קשה להעלות רמה, אז ההמשך היה במוד טיולי אל עבר נ.ג 186 עם התצפית היפה הנשקפת ממנו, אקורד סיום מושלם ליום אתגרי ורגוע יחדיו.
תודה רבה לחברי הקבוצה שהפכו את היום לכזה, תודה לחברת סמלת.
מקווה שנתראה בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
תגובות