עקרונות הנהיגה בשטח נכונים עבור כולם, אבל כל נהג צריך לנהוג בהתאם ליכולות ולמגבלות הרכב הספציפי שלו, ואין כמו הדרכת נהיגת שטח פתוחה לרכבי 4X4 מסוגים ודגמים שונים, כדי להבין זאת. בזכות קבוצה קטנה ואיכותית ומזג אוויר נפלא היה לנו תענוג של יום
יום שישי בבוקר ואנחנו נפגשים באחת הפינות המוצלות ביער בן שמן, קבוצת משתתפים שהגיעו להדרכה פתוחה לכלל רכבי 4X4, בעלי מרכבים שונים, עם ובלי הילוך כוח. הקבוצה כללה סובארו פורסטר חדשה, טויוטה לנד קרוזר 2001, טויוטה לנד קרוזר חדשה וטויוטה ראב 4.
המשתתפים מתיישבים במעגל על כסאות השטח שלהם וכמו תמיד פתחתי בחלק התיאורטי, בו דיברתי על נושאים רבים הנוגעים בנהיגת שטח, לאחריה יצאנו לנקודות שונות ביער בן שמן כדי ללמוד ולתרגל בפועל.
יצאנו לתרגל עליות וירידות במעלה מחורץ, נסיעה בשיפוע צד ועוד כמה עליות וירידות תלולות יותר, תוך כדי הסברים ודגשים לגבי מה צריך לעשות, מה אסור לעשות ואיך להפעיל שיקול דעת תוך הכרות עם יכולות ומגבלות הרכב האישי של כל נהג.
מאחר וזו קבוצה קטנה, לאחר התרגולים נשאר לנו עוד זמן, יצאנו לטיול קצר ברחבי היער, כדי לתרגל עוד קצת ולהנות ממזג אוויר מקסים.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - אחד שהיה
06 ביולי 2023 ב 16:33
קובי היקר, מדריך משכמו ומעלה.
היה מרתק ומלמד ועם טעם של עוד
2
אורח/ת - עידן
02 באוגוסט 2023 ב 14:31
היה תענוג
תגובות