רוכשי רקסטון חדשים הגיעו למפגש ההדרכת נהיגה בשטח - מתנת היבואן, בחשש מה. היינו שם כדי להפיג את החששות, לשפר מיומנות וללמוד איך נהנים מהרכב החדש והנפלא שלהם
ללקוחות רקסטון יש לי פינה חמה בלב. בד"כ אלו אנשים מיושבים בדעתם שלא רכשו "חיית שטח" ולא מצפים לתמונה עם הרכב בקצה מעלה יאיר או מעלה רמון, אבל בהחלט מעוניינים להרחיב את האופק ולטייל בשטח. את החברים הללו פגשתי בבוקרו של יום שישי (חם להחריד) ביער בן שמן.
התחלנו בשיעור התיאורטי שבו הוסבר על מערכות הרכב בכלל, ועל אלו של הרקסטון בפרט. עברנו על תפעול הרכב ולמדנו את החוזקות והחולשות של הרכב, ויש מאלו ומאלו.
לאחר מכן יצאנו לתרגול מעלות ומורדות, שימוש במערכות העזר (נעילה או טראקשן) וכמובן בחירת נתיב והימנעות ממפגש של חזית הרכב עם הקרקע, שזו בעצם נקודת התורפה העיקרית של הרקסטון.
לא פסחנו על שיחה חופשית של שאלות ותשובות לגבי כל נושא שמעניין את החבר'ה.
מאחר והקבוצה הייתה קשובה ורצינית העסק עבד כמו שעון, כל פעולה ומהלך תורגל עד להבנה מלאה, כשהדגש הוא על נהיגה "אלגנטית", כלומר לא בכוח אלא במוח. התוצאה היא שבאותו המסלול בו מתרגלים כלים הנחשבים קרביים עולה ויורד הרקסטון ללא פגיעה. החוכמה היא לנצל את היתרונות בתוספת שימוש במיומנות נהג, כשזה קורה כמו שקרה הפעם, מקבלים יום הדרכה פורה וכיפי שמביא אל משפחת השטח משפחות וחברים חדשים. כל זה ללא שריטה ברכב! ל"שריטות" אחרות.. הזמן יגיד.
תודה לחבורה הנפלאה שזיכתה אותי ביום נהדר. תודה לחברת טלקאר - יבואנית סטנגיונג רקסטון לישראל.
באהבה רבה,
גיא זילברמן.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - ברוך
05 בספטמבר 2023 ב 14:51
תודה גיא על הההדרכה והערך המוסף שהקנית לנו
2
אורח/ת - שחר
05 בספטמבר 2023 ב 14:51
תודה
תגובות