שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מתחרה חדשה-ישנה בתחום כלי הרכב החשמליים: פאראדיי פיוצ'ר

אחרי שש שנים של דחיות, הקרוס-אובר החשמלי הראשון של החברה מקליפורניה ירד מפס הייצור. ותחזיקו חזק: הוא עלה יותר מ-300 אלף דולר, אבל יהיו דגמים נוספים שיהיו יקרים עוד יותר

לפני שבע שנים פרסמנו כתבה אותה הכתרנו בכותרת "טסלה כבר לא לבד" (קישור לכתבה), בה הצגנו חברה צעירה ורעבה שעונה לשם פאראדיי פיוצ'ר (Faraday Future), שתכננה לייצר כלי רכב חשמליים שיתחרו - איך לו - בטסלה של אילון מאסק. החברה קבעה את משכנה בקליפורניה, עם יעדים שאפתניים שנתמכו במימון סיני.

ב-2017 הוצג הדגם הראשון שלה, אך בהמשך החברה התמודדה עם קשיים רבים שהובילו עד למצב של הכרזה על פשיטת רגל. יציאה לבורסה וגיוס כספים מהציבור איפשרו לה להמשיך בפעילות, והשבוע נמסר הכלי הראשון מתוצרתה ללקוח המאושר הראשון, שהוא בוודאי גם מעושר: הוא שילם לא פחות מ-309 אלף דולר עבור רכבו החדש.

מדובר בקרוס-אובר הפונה לקהל שבקצה העשירון העליון, שקיבל את השם FF 91. הוא נבנה על פלטפורמה גמישה שפיתחה החברה, שמאפשרת לייצר כלים עם אופציות שונות של מנועים, בטווחי מחירים שינועו בין 225 אלף דולר לדגם הכניסה עם מנוע אחד, ועד 475 אלף דולר לדגם הבכיר עם ארבעה מנועים, אחד בכל גלגל.

הדגם הראשון שנמסר היה דגם במהדורה מיוחדת שממנו ייוצרו 300 כלים בלבד. לכלי שלושה מנועים, שניים מאחור ואחד מלפנים. ההספק המשולב שלהם עומד על 1050 כ"ס המאפשרים זינוק מ-0 ל-60 מייל בשעה (96 קמ"ש) תוך 2.3 שניות. ערכת סוללות של 142 קילוואט-שעה מספקות טווח של קצת יותר מ-600 ק"מ בין טעינות (בתקן EPA).

הלקוח המאושר הראשון מקבל את הרכב

השם שנבחר לחברה הוא הומאג' לפיזיקאי והכימאי הבריטי מייקל פאראדיי, שחי ופעל במאה ה-19. הוא נחשב לאחד המדענים הגדולים ביותר בהיסטוריה ואולי עורך הניסויים הגדול ביותר בתולדות המחקר המדעי. במחקריו גילה את ההשראה האלקטרו-מגנטית ובעקבות כך המציא את הדינמו, אירוע מכונן בה הצליח האדם לראשונה "לאלף" את החשמל. הפיכת החשמל למקור אנרגיה נפוץ וחיוני היא בעיקר תוצאה של פועלו.