ה-1/9/23 הוא גם יום החזרה לבתי הספר, אבל אנו באנו ללמוד משהו אחר, דנה נמה בגזרת הגדולים - דנה שמה LOW וטיפסה עם הרקסטון לראש המעלה....
סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - המועדון הרשמי מטעם היבואן
לקוחות סאנגיונג רקסטון חזרו כמה שנים לאחור בחייהם, והרגישו שוב איך זה לפקוד את ספסל הלימודים, באווירה קצת שונה. בבית ספר היער שלנו, שהיה ביום זה בחורשן, לומדים כל מה שצריך לדעת על נהיגת שטח, עם מיקוד לרקסטון של סאנגיונג. יום ההדרכה מתחיל כמו שצריך בתאריך זה, בשעה אחת של חומר עיוני, בה מקבלים הלקוחות הסברים על מערכת ההנעה של רקסטון, מתי מומלץ להעביר ל-4X4, איך מתבצעת העברת הכוח מהמנוע לגלגלים, ואילו מערכות אלקטרוניות יכולות להתערב ולהפריע או לעזור בשטח. לשמחת התלמידים יום הלימודים שלנו עובר מהר מאוד לחלק העיוני, כי שעה וקצת זה הכי טוב שמדריכי אתר השטח יכולים בלי לשמוע איזה מנוע עובד. וזה עוד אחרי רטלין... הלקוחות כמובן זורמים איתנו כי גם הם בתכל'ס חיכו לקטע הזה.
חלק חשוב בהבנת ונהיגת שטח הנו למצוא את תוואי ההתקדמות הנכון, וככל שכלי הרכב גדול יותר כדאי ועדיף לתכנן באופן המיטבי. רקסטון, שיכול לארח שבעה נוסעים בנוחות יחסית, הנו מהגדולים שברכבי השטח ואי לכך מצריך מציאת תוואי מתאים. זאת אומרת, אם אתם לא רוצים בעיות בזוויות השונות במיוחד בזווית הבטן, שהנה תמיד בעייתית בכלי רכב בעלי בסיס גלגלים גדול. תוסיפו לזה כי חלק מהרקסטונים הגיעו עם מדרגות צד, וקיבלתם מתכון המצריך תוואי מדוייק. ועל זה בדיוק עבדנו באתגר הראשון שמשלב בין מדרגה להצלבות ודורש מעט אנרציה, כל עוד התוואי הנו נכון. לאחר מכן תרגלנו שיפוע צד ועלית מדרגת סלע אמתית, שבאמצע התפננו לחלק הויזואלי, שאמנם מסביר כיצד לעבור סוללה באופן נכון, אבל בתכל'ס הוא מעמיד את הרקסטון בזוויות כאלו מעניינות, שרק בשביל ליישר קו עם דור האינסטגרם, שווה להתעכב כאן.
מקווה שזהו רק פתיח לקריירת טיולי שטח ענפה בעתיד, לכלי הרכב ולבעליהם.
תודה למשתתפים, תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.
נתראה בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות