עדר של רכבי סוזוקי ג'ימני צבעוניים הוא מחזה מרנין, יש משהו ברכב הקטן והשובב הזה שמעלה חיוך על השפתיים.
עוד יום של הדרכת נהיגה בשטח לרוכשי הרכב הקטן והיפה הזה שרק מלהסתכל עליו עולה לך חיוך... והמראה כל כך מטעה, הקטן הזה מסוגל לעשות בשטח מה שגדולים וחזקים ממנו מתקשים לעשות
את יום ההדרכה עשינו היום ביער בן שמן שבאזור המרכז.
כדי שיהיה כוח להקשיב, מתחילים בארוחת בוקר קלה באדיבות היבואן. לאחר מכן ממשיכים בשעה של הסברים על עולם רכבי X44. מהו בעצם רכב 44X, כיצד התפתחה האבולוציה של הרכב עד שהגיעו ליצירות השטח של היום. במה שונה הגימיני מרכבי שטח אחרים, מה יתרונותיו ומה חסרונותיו. מהו הינע X44, מה היתרונות של הינע על כל הגלגלים, איזה בעיות נוצרות וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת העברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה. מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח. זוויות מרכב, זווית גישה זווית נטישה, זווית בטן ומרווח גחון... ועוד ועוד.
סיימנו את הפרק העיוני, מתחלקים לשתי קבוצות ועולים לרכבים לחלק המעשי של היום.
מתחילים מבראשית. עליית מתלול עם חריץ במרכזו, מעבר חריץ ושמירה על ארבעת הגלגלים על הקרקע. בירידה חזרה מכירים ומתרגלים את "בקרת הירידה במידרון"
עוברים לדבר החשוב ביותר: שיפוע צד. מהו שיפוע צד? כיצד נוהגים בשיפוע צד? ומה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך? איך יוצאים מזה?
משם, שוב לתירגול של עלייה והפעם תלולה יותר עם בורות במרכזה. שוב, שמירה על נתיב המשאיר את הגלגלים על הקרקע ושמירה על מוממנט.
ועכשיו ה"העליה של הבוסטר" - קטע קצר המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה סיבסובי צמיגים.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
תכלס... עוד לא ממש אתגרנו את הגימיני.
את הקטע עושים קודם ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זה רציפות תנועה".... ולעבודה!
ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה, וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים ברחבי יער בן שמן, כבר על ההתחלה, מתלול קשה וחד שופע בבורות וזוויות קשות, הגימיני צולח את העליה בצורה מרשימה. ממשיכים לשלולית ענקית, לומדים מספר כללים: לאט לאט, סע בנתיב בטוח, ואל תהיה ראשון.... מקנחים בדרך יער יפיפיה שממצה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים, דרדרים וקוצים.....
מסיימים את היום על ספסלים ביער, פותחים ערכת קפה ומתוקים ומדברים על גרירה וחילוץ, הגבהות, צמיגים, מיגונים וכל מה שמעניין את נהגי הרכבים.
היסודות שקיבלנו היום ישמשו אותנו באלפי קילומטרים של טיולי שטח והנאה מהרכב ומנופי הארץ.
תודה למשתתפים, אנחנו מקווים שנהנתם. תודה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל.
סעו בזהירות ובתבונה, ניפגש בשבילים.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - יאן
04 בינואר ב 15:43
הייתיחבר להקה לטיול הזה ואני רוצה להודות למועדון על השיעור האינפורמטיבי ועל ההנאה שקיבלתי. תודה שפתחת את הדלתות לעולם נהיגת השטח ושבילי היער היפים, שלמען האמת, לא תמיד קל להגיע אליהם ברגל.
2
אורח/ת - דניאל. ו
14 בפברואר ב 11:25
תודה רבה חגי על ההדרכה המקצועית, למדתי המון. ממש חוויה 🙂
3
אורח/ת - יאן
08 במרץ ב 10:49
תודה על הקורס האינפורמטיבי ועל היחס הסבלני והאדיב. נתראה שוב בשבילים.
4
אורח/ת - אורי. ח
08 במרץ ב 10:50
תודה רבה.
בהחלט היה תענוג.
תגובות