ביום שישי חורפי-שמשי ניצלנו את סיומו של סשן הגשמים ופגשנו את לקוחות סנגיונג רקסטון, להדרכת נהיגת שטח. היה מצוין.
מאת: דרור ברלי
15/02/24
"לא הולך לנו" לאחרונה עם פעילויות הרקסטונים. טיול אחד נדחה בגלל המלחמה, טיול אחר איתגר אותנו בהחלקות בשל גשמים (אבל יצא והיה מעולה) וגם הדרכת נהיגה אחת בבוקר יום שישי בבן-שמן נקטעה והתבטלה בגלל גשמי הזעף.... ככה זה בחורף – זו עונת הטיולים המושלמת, עם נוף מרהיב וטמפרטורות נוחות, רק אסור לשכוח שלמזג האוויר יש מה לומר וצריך לקחת זאת בחשבון. אבל כל מה שהיה צריך כדי לקבל חוויה מתקנת, זה רק יום שישי אחד שמשי על מנת לערוך בו את ההדרכה – ואת זה קיבלנו ובגדול, ומילאנו את החסר.
אחרי שבוע של גשמים, יער בן שמן רחוץ ומבריק ורענן. אווירה של חו"ל, עם ירוק מסנוור, פרחים בשלל צבעים בכל פינה, ומי שרוצה כלניות אבל מתעצל להרחיק עד לדרום האדום, ימצא כאן את סיפוקו במיליוני כלניות סמוקות-עלי כותרת ונוצצות בשמש.
חמישה רקסטונים הגיעו למפגש שלנו, הקפה כבר מתבשל ואפשר להתחיל בתיאוריה. אני מדבר, האנשים מקשיבים. מדברים על אחיזה, על משיכה, על דיפרנציאלים, בקרת אלקטרוניות וגם קצת על הרקסטון – רכב כביש-שטח מצויין שלעתים לא מוערך דיו – היום נלמד לנצל עד תום את יתרונותיו וגם להימנע מהחסרונות המעטים (אך קיימים, כמו מרווח גחון מצומצם וזוויות מרכב עדינות-משהו).
אחרי הדיבורים, באים המעשים. עליה טרשית ראשונה, משובצת בדרדרת ומדרגות סלע, אותה מנשנש הענק הקוריאני בלי להתרגש, מפתיעה את האנשים ומחדירה בהם את האמון והבטחון הדרושים ואחריה אפשר להרחיק קצת יותר לכיוון תל גמזו ולתקל "מכשולי אמת", כולל הצלבות מרושעות, ירידה תלולה, שיפוע צד מלחיץ ושאר ירקות, שבסיומו של יום נעים, כייפי וקצת מאתגר, מלמדים אותנו ובעיקר את בעלי הרקסטון, שהוא בכלל לא פראייר ומרחבי הטבע קוראים לו לבוא ולטייל ללא חשש. סיימנו עם סקירת צידו חילוץ ודיברנו גם קצת על הטיולים - במיוחד עבור בעלי הרקסטון, אנו מפעילים ביחד עם היבואן את טיולי מועדון הלקוחות, שלוקחים אותם למרחבי הארץ הקטנה אבל יפה הזו, ומאפשרים להם למצות עד תום את היכולות הלא מבוטלות שהוא מציע.
היה לנו שישי כייפי, מעניין ומלמד, עם עוד חמישה כלים שיצטרפו מעכשיו לטיולי המועדון. נתראה בשטח!
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
6 תגובות
1
אורח/ת - יוסף ואביחי אדרי
13 בפברואר ב 19:00
מדריך מקצוען,מונח בכל הפרטים.
הדרכה מעניינת ,איכותית ומקצועית .
היה מועיל וכיף ממש
2
אורח/ת - יואב. כ
08 במרץ ב 10:43
דרור,
כתבה יפה.
תמונות מדהימות
וחווית למידה ונהיגה ברמה גבוהה מאוד.
תודה רבה
3
אורח/ת - ירון. ש
08 במרץ ב 10:44
אכן היה כייף מאוד
4
אורח/ת - תודה דרור
08 במרץ ב 10:44
מחכים לעוד סיורים
5
אורח/ת - יוסי. ה
08 במרץ ב 10:45
תודה דרור, היה מעולה.
לטעמי, הרקסטון לא נופל מהפגרו והלנדקרוזר, אם משווים תפוחים לתפוחים ואפילו עולה עליהם בנסיעת כביש.
6
אורח/ת - אור
08 במרץ ב 10:45
היה מקצועי ומועיל מאוד
תגובות