בבוקר שישי נפגשנו עם רוכשי עז ההרים של סוזוקי - הג'ימני, בהר חורשן להדרכת נהיגה מתנת היבואן. רכב נהדר נהוג בידי אנשים נהדרים וכניסה מושלמת לענף
לקראת הדרכת הג'ימנאים אני תמיד מגיע בעליצות יתר. מובטחת לי פגישה עם אנשים חמודים ובנוסף עם אחד מכלי הרכב החביבים עלי במיוחד - הסוזוקי ג'ימני.
ההרצאה/שיעור תחת עצי היער הם ההקדמה החשובה לתרגולים שמגיעים ממש לאחריה.
ראשית, תרגולת שיפוע צד, נקודה חשובה בכל רכב שטח ובג'ימני בפרט, ולאחריה תרגול בבחירת נתיב ושימוש במערכת הטראקשן שעובדת לעילא ולעילא בג'ימני.
כל רכב שטח מתפשר על משהו ביכולות הכביש על מנת להביאן לידי ביטוי בשטח, בסוזוקי זה בולט במיוחד. הרכב מרגיש בבית כאשר יורדים אל השטח. שלדת הסולם, הסרנים החיים, האמינות והפשטות עושות את העבודה.
בתום התרגול הבסיסי ולאחר הפסקת לשאלות בנושאי אפטר מרקט (כל מה שצריך ובעיקר מה שלא ברכב החדש שלנו), עוברים למכשול מורכב שגם הוא לא ממש מהווה אתגר אם מדייקים בפעולות. אבל מאחר ורק אשתי מדייקת בכל דבר וכל היתר, כולל אני, טועים מעת לעת, אז כל טעות היא הזדמנות למידה מעולה שבסופה חבורה שמחה וחייכנית.
בקבוצה היה גם ג'ימני מדגם ישן יותר שהעניק לנו הזדמנות לחוות את אותו אתגר ללא מערכת טראקשן (וללא נעילה) וכאן הטכניקה עוברת מסגנון אלגנטי לכזה שהוא יותר אגרסיבי מחד ומאידך מחדד את הצורך בניתוח שטח וציר תנועה מדוייק יותר.
בתום התרגול כל כלי הרכב מתייצבים בראש המעלה ומשם לשיחת פרידה קצרה.
שמחתי לצרף למשפחת השטח את החברים החדשים, תודה לכל אחת ואחד מהמודרכים וכמובן ליבואן שבחסותו נערכת ההדרכה.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות