שוב חבורה של חמודים (גם הנהגים) בהדרכה ליסודות נהיגת שטח של הגי'מני. ביום נהדר של למידה וחוויה.
קפה הבוקר של יום שישי ביער יחד עם חבורה של חמודים שבאו להכיר את הרכב שלהם מצויידים ברכב חדש, חוש הומור וגם מעט חששות היה התחלה לשיעור העיוני שבו שוחחנו על מערכות הרכב והשימוש בהן.
ולאחר מכן יצאנו אל השטח לנקודה ראשונה של הבנה ותרגול של מערכת הטראקשן. החברים ראו וחשו איך עובדת המערכת ואיך עלינו להפעיל אותה. וכמה קריטי מקומו של הנהג/ת במצב של העדר אחיזה.
לאחר מכן יצאנו לתרגול שיפוע צד שתמיד מפחיד קצת אבל בהיותו מבוקר הוא ממחיש את הדרך בה אנו צריכים לנהוג במקרים אלו.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
לפני האתגר הבא ישבנו לשיחה על כל מה שמעניין את החבר'ה ובעיקר מה שחשוב לי להעביר אליהם. במהלך השיחה נשאלו שאלות חשובות שמעידות על רצינות רבה.
לא מופרך ואפילו הגיוני לחשוש מאתגר כמו מעלה הבוסטר. מעידים על זה חלקי הפלסטיק בצידו. אבל אף אחד מהם לא של סוזוקי. ולא במקרה. הרכב בנוי לזה ובנהיגה נכונה מעניק לנו מעבר חלק.
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
שעת הצהריים מפתיעה אותנו.היינו עסוקים בשלנו ובעיקר נהננו מהרכב וכמובן מהחברה המעולה. נפרדנו כשאני בתחושה של פחות חששות ויותר רצון לטייל. ואם אכן צדקתי? אז היה שווה כל רגע.
תודה למודרכות ולמודרכים וליבואן על היום הנהדר.
באהבה רבה
גיא זילברמן
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות