כביש / ספורט > כתבות

פרארי 12 צילינדרי מגיע לישראל Ferrari 12 Cilindri

פרארי 12 צילינדרי, הרכב החדש עם מנוע V12 בהספק 830 כ"ס, בתצורה של Super-GT מגיע לישראל בגרסאות קופה וספיידר, עם 7 הזמנות מוקדמות עבור ישראל

image

יבואנית פרארי לישראל מכריזה על תחילת שיווק פרארי 12 צ'ילנדרי Ferrari 12 Cilindri, שנחשף במירוץ הפורמולה 1 במיאמי, בגרסאות קופה וספיידר, רכב ספורט סופר GT חדש עם מנוע V12.
מחירו ההתחלתי של הפרארי החדש צפוי לעמוד על למעלה מ-3 מיליון ₪, בעתיד תפרסם החברה מחירון רשמי.

עוד בטרם ההשקה הרשמית, פתחה היבואנית 7 הזמנות עבור לקוחותיה, וכאמור כל דגם של פרארי הינו הזמנה מיוחדת עבור דרישות הלקוח וניתן לבחור מגוון תוספות ב-3 תוכניות ההתאמה האישית של פרארי, ה-Atelier, ה, Special Equipment-וה-Tailor Made. צפי המסירות החל מ-2025.

הפרארי 12 צ׳ילינדרי (באיטלקית דו-דיצ׳י צ׳ילינדרי – 12 צילינדרים) היא מחווה לשושלת ה-12 צילינדרים של פרארי, שהחלה ב-1947 עם הרכב הראשון של פרארי, ה-125S ומשלב בין דגמי העבר של החברה עם השפה העיצובית החדשה - רכב בעל 2 מושבים עם מרכב אלומיניום חדש הכולל מגוון חידושים.

image

הדגם החדש מציע מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים המספק 830 כ״ס ו67.8 קג״מ. נתונים אלו מאפשרים תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב-2.9 שניות ותאוצה מ-200-0 קמ"ש תוך 7.9 שניות, כשמהירות הרכב המרבית היא מעל 340 קמ"ש.

המנוע מבוסס על המנוע שהוצא בגרסת המירוץ של ה-812, הקומפטיציונה ומציע לראשונה בפרארי בגרסה לא מוגבלת – קו אדום ב-9,500 סל״ד, עם התאמה לדרישות הזיהום המחמירות החדשות ביותר של האיחוד האירופאי.

מנוע ה V12-מורכב בעבודת יד במפעל החברה במראנלו ומותקן מאחורי הגלגלים הקדמיים ועמוק מתחת למכסה המנוע החדש, שכמו בפורוסאנגווה ובמונזה – נפתח כלפי חזית הרכב. מיקום המנוע והמכלולים מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 48.4%/51.6% קדימה אחורה. הרכב החדש מציג בסיס גלגלים קצר ב-2 ס״מ לעומת ה-812, דבר המשפר את הביצועים וההתנהגות של הרכב בצורה משמעותית (לטענת היצרן... לא בטוח שאנחנו נדע לאמת זאת).

אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה האחורית של פרארי עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.

image

בשלדה החדשה מוצגים מספר חידושים ושדרוגים של פרארי כגון מערכת ההיגוי האחורי בגרסה חדשה, חיישן ה-ABS Evo ממשפחת ה-296 לשיפור ההתנהגות בכל מצב נהיגה וכן מערכת ה-Brake By Wire, שמחברת בין מערכת הבלימה לדוושה הבלם בצורה אלקטרונית בלבד ומאפשרת שליטה מיטבית על ביצועי הרכב.

פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעירה של 12 הצילינדרים, ביחד עם היכולת של פרארי לשלוט באקוסטיקה של תא הנוסעים. יציאות האגזוז הן זהות לכל אחד מהצילינדרים.

מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, פיסלו יצירה חדשה שמאחדת את המורשת העשירה של החברה ביחד עם עיצוב מודרני ויעיל אווירודינמית. הממדים, למעט האורך, דומים לקודמותיה.

חזית הרכב מציגה אלמנטים מאוד מפורסמים מדגם הדייטונה 365 GT4 משנות ה-70. הגריל הקדמי כולל פס דק הכולל את פנסי ה-DRL הרחבים ובין הפנסים ישנו פס שחור שמזכיר את חזית הדייטונה הקלאסית. יחידות התאורה נראות כממשיכות מאחורי הגלגלים הקדמיים מה שיוצר הקבלה לפגושי הכרום המפורסמים משנות ה-60. פתחי האוורור על מכסי המנוע והגריל הרחב מתעלים את האוויר מחזית הרכב אל צדדיו ומעליו.

image

מאחור, הפרארי 12 צ׳ילינדרי מציגה את העיצוב החדש לפנסים האחוריים של פרארי עם יחידות תאורה צרות במיוחד ופס אור דינמי ביניהן, ומעליהן חלקו העליון של תא המטען מקבל עיצוב ייחודי וטכני בגימור שחור, שכולל גם שתי תעלות אוויר דינמיות המתעלות את האוויר מעל חלקו האחורי של הרכב לפי המהירות לצורך יצירת כוח הצמדה אופטימלי. בגרסת הקופה ישנה אופציה לגג פנורמי או סיבי פחמן, כאשר גרסת הספיידר עם הגג הנפתח מציגה 2 Buttresses ייחודיות לרכבי הספיידר של פרארי.

את העיצוב החדש משלימים חישוקים בקוטר 21״ מקדימה ומאחורה וכסטנדרט – בלמי קרבון קרמיים המספקים 31.4 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ״ש.

פנים הרכב מזכיר אלמנטים שהוצגו בפורוסאנגווה וכולל 2 מושבי ספורט גדולים ומרווחים, אשר ניתנים לבחירה מעור או אלקנטרה ולשדרוג עם אופציה למסז׳ ואוורור למושבים, לראשונה בפרארי ספורטיבית עם מנוע V12. כמו שאר דגמי הספורט של פרארי ניתן לבחור מושבי מירוץ מסיבי פחמן ושלל גימורים פנימיים מסיבי פחמן להתאמה אישית. לוח המחוונים עוצב בקפידה וכולל שלושה מסכים דיגיטליים מופרדים לחלוטין – אחד בגודל 16״ לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל״ד גדול במרכזו, מסך תצוגה גדול מול הנוסע בדומה לפורוסאנגווה ולראשונה במכונית ספורט עם מנוע V12 בפרארי - מסך מרכזי השולט על כל מערכות הרכב, כולל מיזוג, כיוון הכיסאות, מולטימדיה ועוד.

image

בתכנון הדינאמיות של ה-12 צ׳ילינדרי החדשה פרארי שיפרה את חוויית השימוש שהייתה ב-812 בעזרת שילוב של הפיתוחים הבאים בדגם החדש:

  • מערכות נהיגה מתקדמות, שמבוססות על המערכות משאר רכבי החברה עם התאמה לדגם החדש - היגוי אחורי אקטיבי לכל גלגל מה- 812 Competizione וחיישן השלדה ה-ABS Evo with 6-CDS, שמגיע מה-296 GTB. המערכות החדשות משתלבות ביחד עם שאר מערכות הבקרה ונשלטות כמו שאר הפרארי על ידי כפתור המנטינו שנמצא על ההגה ומשנה את התנהגות הרכב בהתאם לדרישת הנהג.
  • בזכות המנוע, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים ומערכת ההנעה הכפולה, מאפשרים תאוצה של 2.9 שניות ל-100 קמ״ש.
  • פיתוחים חדשים לשלדה, שימוש בחומרים קלים ותכנון חכם, מביאים למשקל עצמי נמוך יחסית לגודל הרכב - 1,560 ק״ג.

מאפייני חוץ

  • חישוקי סגסוגת 21" ייחודיים
  • פנסי LED MATRIX קדמיים ופנסי LED אחוריים
  • מפתח חכם לכניסה והתנעת הרכב ללא מפתח
  • ספויילר אחוריים דינמיים מובנה
  • דיפיזור אחורי מובנה
  • גג פנורמי
  • בלמים קרמיים
  • חיישני חניה קדמיים ואחוריים

מאפייני פנים

  • מושבים בשילוב עור איטלקי ואלקנטרה
  • הגה בטכנולוגיית HMI – עם בקרי השליטה לנהג על ההגה, מופעלים בטאץ'
  • לוח שעונים דיגיטלי 16"
  • מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.2״
  • מסך תצוגה לנוסע בגודל 8.8״
  • קישוריות אפל CarPlay ואנדרואיד אוטו כסטנדרט
  • מערכת שמע עם 8 רמקולים (אופציה בתשלום – מערכת שמע מתקדמת מבית Burmester עם 15 רמקולים ו-1600 וואט)
  • מערכות בטיחות מקוריות – בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית חלקית, מערכת אוטומטית לשליטה על אורות גבוהים, בקרת שמירה על נתיב עם תיקון אקטיבי, התרעה על רכבים בשטח המת, התראה על תנועה חוצה לאחור, התרעה על עייפות הנגה ומערכת לזיהוי תמרורים.
  • מנופי החלפת הילוכים מאלומיניום וגימור פנים מאלומיניום
  • סף דלת פנימי מאלומיניום
  • בלם חנייה חשמלי
  • בקרת אקלים מפוצלת
  • חיישני גשם ותאורה

image

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - איטלקי

11 במאי ב 09:39

לא "דו-דיצ׳י" אלא "דודיצ׳י" - רצוף.
Dodici - 12

2

Ogash Ofer

11 במאי ב 12:31

אורח/ת - איטלקי כתב/ה:
"

לא "דו-דיצ׳י" אלא "דודיצ׳י" - רצוף.
Dodici - 12

"
תודה לאיטלקי