אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אליפות ישראל במוטוקרוס: אקשן בפרדס חנה

סבב מספר 3 באליפות ישראל במוטוקרוס שהתקיים בשבת ה-18/5/24, סיפק אקשן לקהל הצופים שזכה לתצוגת ספורט מוטורי ישראלי משובחת
כתב: ערן אביבי | צילם: אלכס גילנסון

image

כ-60 רוכבים ורוכבות התייצבו במסלול צ'אמפ פקטורי בפרדס חנה, לסבב ה-3 באליפות ישראל במוטוקרוס של התאחדות הספורט המוטורי בישראל – IMSF.

כל כרטיסי הצפייה לקהל נמכרו מראש, ואלו שהקדימו לרכוש ולהגיע לצפות נהנו מאקשן מוטורי במיטבו. יחד עם הפקה מהוקצעת שכללה דוכני מזון, מתנפחים לצופים הצעירים, וכן דוכנים למכירת ציוד ופזיוטרפיסט לטיפול ברוכבים.

IMX65

ראשונים לעלות היו רוכבי ה-IMX65, רוכבים צעירים בגילאי 8-11 על אופנועי 65 סמ"ק. במקצה הדירוג איה ויינר (210) היתה המהירה ביותר והיא זאת שזכתה לבחור את המיקום הטוב ביותר על קו הזינוק. אחריה היו דוד פאוקר (998) ובן כרמל (250).

במקצה התחרותי הראשון ויינר פתחה מצויין ועם מפגן רכיבה מרשים שמרה על ההובלה לאורך כל הדרך ועד לסיום. איתמר עציוני (31) סיים שני ודוד פאוקר סיים שלישי.

במקצה השני, ויינר זינקה היטב ולקחה את ה-Holeshot (הגעה לפנייה הראשונה), אך נעקפה על ידי עציוני שלקח את ההובלה עד לסיום. גם במקצה הזה פאוקר מסיים שלישי.

על הפודיום:

  1. איתמר עציוני (31)
  2. איה ויינר (210)
  3. דוד פאוקר (998)

image

WMX

קטגורית הנשים הולכת וגדלה ועל המסלול עלו להתחרות 7 רוכבות מוכשרות. במקצה הדירוג היתה זאת אלינור שחר (48) שקבעה את הזמן הטוב ביותר, אחריה היו עלמא אמיר (177) ומאיה קלנר (244).

במקצה הראשון אמיר מזנקת חזק ולוקחת את ההובלה כאשר שחר מתמקמת מאחוריה. בהקפה השנייה אמיר מחליקה ושחר עוברת למקום הראשון ושומרת עליו עד לסיום. אמיר סיימה במקום השני וקרל האשול (23) מסיימת שלישית.

במקצה השני אמיר מזנקת היטב ולוקחת את ה-Holeshot. בהקפה השלישית שחר עוברת להובלה עד לסיום. אמיר מסיימת במקום השני והאשול במקום השלישי.

על הפודיום:

  1. אלינור שחר (48)
  2. עלמא אמיר (177)
  3. קרל האשול (23)

image

IMX85

אחרי מקצה דירוג, שני מקצי חצאי הגמר ומקצה LCQ, הזדמנות אחרונה לעלות לגמר לעוד שני רוכבים שלא עלו בחצאי הגמר, החבר'ה הצעירים מלאי העזוז יוצאים לשני מקצים תחרותיים.

בראשון טל עובדיה (14) פותח חזק מאוד כאשר מאחוריו מתייצבת חבורה חזקה ואנרגטית. איתמר עמר (39) מוצא את מקומו מאחורי עובדיה ומתחיל לנשוף בעורפו. נדב ברדה (341) מתייצב אחרי הזינוק במקום השלישי ושומר עליו עד לסיום כשעובדיה מנצח ועמר מסיים במקום השני.

במקצה השני עובדיה שוב פותח חזק, לוקח את ה-Holeshot, והפעם, למוד ניסיון מהמקצה הראשון, הוא לא מאפשר לעמר לעשות שום מהלך והסדר נשמר עד הסיום. ראשון עובדיה, שני עמר ושלישי ברדה. וזה גם הסדר על הפודיום בסוף היום.

בנימה אישית, בעיני זאת הקטגוריה הכי מעניינת. חבורה של נערים שכבר צברו הרבה שעות במרוצי מוטוקורס, והם מגיעים עם המון אנרגיה ורצון להראות שהם הם הדבר הבא בענף. השילוב הזה מייצר מלא אקשן ורגעים מותחים כמו שחווינו בשבת.

על הפודיום:

  1. טל עובדיה (14)
  2. איתמר עמר (39)
  3. נדב ברדה (341)

image

IMX Open + MX1

רק שני רוכבים התייצבו בקטגוריה הבכירה ביותר, MX1, ולכן הם רכבו עם הקטגוריה הפתוחה.

במקצה הראשון אלחמידי פותח חזק ונעלם לשאר הרוכבים, הפעם הבאה שבה הם פגשו אותו היתה כאשר הוא עקף כמעט את כולם בהקפה מלאה או בסיום. שחר בלולו (12) סיים שני.

בפתוחה, אוחנה, שרכב על אופנוע אנדורו, סיים במקום הראשון. דדיה (22) סיים במקום השני ולי ארביב (39) מסיים שלישי בפתוחה.

במקצה השני אלחמידי חוזר על התרגיל מהמקצה הראשון, לוקח את ה-Holeshot, ונעלם בענני האבק עד לסיום.

בפתוחה, אוחנה מתמקם במקום השלישי כללי (ראשון בפתוחה) וגם הוא שומר על המיקום שלו עד לסיום. לי ארביב סיים שני ודדיה שלישי.

על הפודיום:

MX1

  1. אקרם אלחמידי (220)
  2. שחר בלולו (12)

IMX Open

  1. אליקו אוחנה (100)
  2. לי ארביב (39)
  3. אריאל דדיה (22)

image

MX2

הקטגוריה החזקה והמהירה ביותר בסבב סיפקה לקהל כמה מרגעי המוטוקרוס הטובים שנראו לאחרונה. קרבות חזקים בין גלב פרומנוב (3) שגם היה המהיר ביותר במקצה הדירוג, בן נהרי (7) ונועם ביאלי (142). שני האחרונים רכבו על אופנועי 125 סמ"ק שתי פעימות ואילו פרומנוב על 250 סמ"ק 4 פעימות. השלשה הזאת היתה המהירה בדירוג כאשר אחרי פרומנוב זה היה הזמן של ביאלי ולאחריו נהרי. והם גם היו על הפודיום בסוף היום.

במקצה הראשון אורי שטרק (338) מזנק מצוין אך מחליק ויורד למקום האחרון. זה מאפשר לביאלי שהיה אחריו לקחת את ההובלה כאשר נהרי ופרומנוב צמודים אליו. נהרי מתחיל ללחוץ על ביאלי ופרומנוב מחכה מאחור להזדמנות שלו. בהקפה ה-8 נהרי מוצא את הפירצה, עוקף את ביאלי ולוקח את ההובלה. פורמנוב מנסה לנצל את המומנטום ולעקוף גם הוא את ביאלי אך רק שתי הקפות מאוחר יותר הוא מצליח. בינתיים נהרי כבר הגדיל את הפער ביניהם והמצב נשאר ככה עד הסיום. נהרי ראשון ואחריו פרומנוב וביאלי.

במקצה השני פרומנוב מחליט להמר על כל הקופה ופותח חזק מאוד, לוקח את ה-Holeshot, ולא נותן לאף אחד לעקוף אותו עד לסיום. נהרי פותח חזק אחרי פרומנוב אך נעקף על ידי ביאלי בתוך ההקפה הראשונה והסדר הזה נשמר עד ההקפה ה-12 שבה ביאלי מחליק, מה שמאפשר לנהרי לטפס למקום השני ולשמור עליו עד הסיום, כאשר ביאלי מתאושש במהירות מהנפילה, ומסיים שלישי.

בסוף היום לפרומנוב ונהרי היה מספר הנקודות זהה, שניהם גם ניצחו וגם סיימו במקום השני. במקרה שכזה המיקום הסופי נקבע לפי המקצה האחרון.

על הפודיום:

  1. גלב פרומנוב (3)
  2. בן נהרי (7)
  3. נועם ביאלי (142)

סבב מספר 3 באליפות ישראל במוטוקרוס סיפק לקהל הרב שהגיע לצפות, הרבה אקשן מוטורי יחד עם חגיגה של הפקה מצוינת תחת השרביט של המפיקים בפועל מיכאל חן ויובל מלמד.

נותני החסות: ד.ל.ב מוטוספורט, עופר אבניר, מטרו מוטור, מונסטר אנרג'י והדר Off Road

הסבב הבא יתקיים ב-8.6.24, נתראה שם!

image

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - יעל

20 במאי ב 18:48

60 רוכבים? עם כל הילדים שהצטרפו ועדיין רק 60??? לא יאמן איך הורגים את הענף הזה לאט, אבל בטוח.