בוקר יום שישי זכיתי להדריך את הלקוחות החדשים והותיקים של מותג הרכב סוזוקי.
כל אחד שמכיר וחי את עולם טיולי הג'יפים והשטח וכבעלים לשעבר של ג'ימיני אנחנו מודעים ליכולות יוצאות הדופן והמופלאות של רכבי השטח של המותג וכל אשר נותר הוא להקנות ידע רב ככל שניתן בזמן שהוקצב לנו וללמד במסגרת ההדרכה את הבעלים החדשים כל מה שניתן על מנת שיוכלו להנות ולמקסם באופן בטוח את החוויה כאשר הם מטיילים בשטח.
כהרגלנו, ההדרכה נפתחת בחלק התיאורטי שבו המודרכים לומדים על מערכות הרכב, הינע ומערכות חשובות וקריטיות לנהיגת שטח.
כמי שמדריך טיולים עם ניסיון של למעלה מעשור אני מודע לאתגרים, התרחישים והמצבים שבהם נתקלים ומתמודדים נהגים חדשים בתחום.
שאפנו לכסות מגוון רחב של תרחישים במסגרת מגבלות הזמן שכלל כיצד להתמודד במכשולים שונים, לדוגמא מעבר ערוץ מעבר מדרגות סלע, עליה שנכשלה שיפועי צד ועוד ועוד ככל שהזמן איפשר.
לאחר מכן יצאנו לחלק המעשי שמתוכנן בהדרכה, שבחלקו הראשון ביצענו עליה שמשלבת מדרגת סלע, חריצים עמוקים ותכנון נכון של בחירת נתיב התנועה.
תמיד נחמד לראות ולחוות את הריגוש של המודרכים מיכולות כלי הרכב והיכולות שלהם עצמם כאשר מדריך מקצועי מלווה אותם לאורך הדרך.
בסיום החלק הראשון, עברנו לנקודה אחרת ביער על מנת לתרגל נהיגה נכונה בשיפועי צד אשר נחשבים מסוכנים בנהיגת שטח ולכן קיימת חשיבות גדולה לתרגל את זה בצורה מבוקרת ונכונה.
לאחר מכן עצרנו להפסקה קצרה שבמהלכה מעבר לקפה והכיבוד, שהיבואן דואג ללקוחות יאמר לזכותו, אני עונה לכל השאלות של המודרכים על נושאי התרגולים שעברנו ושאר נושאי ג'יפאות.
בסיום ההפסקה יצאנו לתרגול מעשי של מצב עליה שנכשלה - עוד פרט שחשוב מאוד בנושא נהיגת שטח להכיר ולתרגל בצורה בטוחה ומבוקרת.
כשאדם עוסק במקצוע שהוא אוהב, הזמן עובר מהר, ההדרכה תמיד ממשיכה מעבר לזמן שהוקצב והיום נגמר לקראת השבת שבפתח. בסיום התרגולים התכנסנו לשיחת סיכום ונפרדנו בתקווה להיפגש שוב בקרוב בטיולים בשטח ורק בשמחות.
אני מאחל לכלל המודרכים טיולים מהנים ובטוחים וכמובן מזל טוב על הרכש החדש. בחרתם נכון
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - ערן. ז
24 במאי ב 16:04
תודה רבה לאופיר על ההדרכה המקצועית והמועילה
2
אורח/ת - איתי. מ
24 במאי ב 16:04
אופיר תודה רבה! היה מקצועי, מלמד.. נפגש הטיולים בהמשך!
3
אורח/ת - דוד. נ
24 במאי ב 16:05
תודה גימנאים יקרים ותודה לאופיר
נתראה בשטח🚙
4
אורח/ת - בת אל
24 במאי ב 16:05
תודה רבה לאופיר🙏🏽🙏🏽🙏🏽 ותודה לכם חברים🌷🫶🏽 שבת שלום
תגובות