בבוקר שישי קייצי יצאנו להדרכת נהיגה לג'יפים בשטח טרשי, עם מגוון רכבים שונים
בבוקר יום שישי נפגשנו ביער בן שמן להדרכה פתוחה לכל סוגי הג'יפים בשטח טרשי .
הדרכה פתוחה מאפשרת לבעלי רכבי שטח מדגמים שונים להגיע במשותף, ללמוד לתפעל נכון את כלי הרכב שברשותם וכנהגים ללמוד את הנושאים החשובים הדרושים על מנת לצאת לטיולים בשטח, בהנאה ובבטחה וגם לתרגל מעשית תחת השגחת מדריך את הנושאים שנלמדים.
להדרכה הנוכחית הגיעו מספר כלי רכב שונים: איסוזו די מקס, סוזוקי ויטארה, סובארו פורסטר ורכב ההדרכה מדגם טויוטה לנד קרוזר.
חלקו הראשון של היום מתבצע בנוחות בהרצאה הנוגעת לנושאים הכוללים את מערכות הרכב השונות, הכרת המכלולים השונים, אחיזה, בולמים, יתרונות וחסרונות של המערכות וההבדלים בדגמי הרכבים הנמצאים איתנו לאורך היום.
המשכנו בהסברים לגבי הנושאים שבהם כל נהג יפגוש בטיולי שטח, כגון כיצד ניגשים למכשולים כמו מדרגות סלע, שיפועי צד, עליות שנכשלות והדרך להתמודד איתם בצורה נכונה ובטוחה. בסיום החלק הראשון יצאנו לתרגל מעשית את החומר הנלמד.
הנקודה הראשונה היא עליה שכוללת תוואי שטח שבחלקו הראשון מדרגת סלע, ממשיכה במעבר בבורות, מעבר חריץ עמוק ובסופו פניות חדות. התרגול בשטח זה מאפשר לתרגל מגוון רחב של תרחישים בנקודה אחת ולמצות את הזמן ללא צורך לעבור מנקודה לנקודה.
את התרגול ביצענו אחד אחרי השני כשהמודרכים צופים מנקודה נכונה וגם לומדים את הנושא החשוב שנקרא בחירת נתיב תנועה נכון לכלל כלי הרכב ולרכב שברשותם בפרט.
לאחר מכן המשכנו לנקודה שמאפשרת לתרגל הנושא של מצב מסוכן שיכול לקרות בשטח - כניסה, רצוייה או מקרית, למצב שיפוע צד. נקודת התרגול מאפשרת לבצע תרגולות מבוקרות ובטוחות תחת עיניו הפקוחה של המדריך.
לקראת סיום יצאנו לתרגול האחרון והחשוב כל כך שנקרא עליה שנכשלה. ביצוע ללא ידע ותרגול המצב יכול לגרום לתאונה קשה ולכן הוא מתורגל בנקודה בטוחה, מספר פעמיו ותחת השגחה של מדריך.
בסיום התכנסנו לשיחת סיכום ושאלות לגבי כלל הנושאים שבדרך כלל מעניינים את הגיפאים בתחילת דרכם.
נפרדנו לשלום בתקווה להמשיך להפגש בהמשך בטיולים בשטח ובעיקר בשמחות.
מודרכים יקרים שמחתי להכיר כל אחד ואחד מכם, נעמתם לי מאוד.
בכבוד רב, אופיר אביב מדריך.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - ג'יימס
10 ביוני ב 08:59
היה מצוין המון תודה נהנינו מאוד
2
אורח/ת - דני. א
10 ביוני ב 09:00
הי. אופיר הפגנת מקצועיות, סבלנות אין קץ והסברת בצורה מעולה. נהנינו ולמדנו מאד! דני ואמיר
3
אורח/ת - צביה. ג
10 ביוני ב 09:00
אנחנו מצטרפים לכל התודות. צביה ונמרוד
4
אורח/ת - יניב
16 ביוני ב 15:19
מה העלות לאימון שכזה?
תגובות