קבוצה קטנה אך מגוונת למדי של בעלי סוזוקי הגיעו אור ליום שישי להדרכת נהיגת שטח, והתחילו הכי חזק שיש להם, והגבירו לאט לאט...
בכל הדרכת שטח יש את הדילמה כמה לדחוף חזק, וכמה זמן עדיף להמתין לפני שמנסים. רק שאלו היו דילמות מעט מאוחרות ביום ההדרכה, אז ברשותכם בואו נתחיל במקום הכרונולוגי האמתי, בחניון בת שלמה הישנה.
שם בבוקר יום שישי חיכיתי לקבוצה של בעלי סוזוקי, שהגיעו במגוון הרחב ביותר של כלים שיש ליבורן להציע. ג'ימני דור חדש, דור קודם משופר קצת, ואחר משופר להפליא, גרנד ויטארה סטנדרטי יחסית ואחר מוגבהה. בקיצור הכל מכל כל. אחרי איחור קצרצר, הובלתי את הקבוצה אל הכניסה להר חורשן, והיכן שבדקך כלל תפוס, הפעם היה שמור רק לנו. הוצאנו את הכיבוד מתנת היבואן למודרכים, והתחלנו לדבר ולהסביר על המכלולים והמערכות אשר בהם צריך להתמקד ולהבין בעת נהיגת שטח.
בשל המגוון שהצריך התייחסות פרטנית כמעט לכל רכב, הדבר ארך מעט מהרצוי, אבל רק קצת, ומיד אחרי כן יצאנו לתרגל כמה אתגרי שטח. כבר בהתחלה הבנתי כי יש עם מי לעבוד כאן, אוחד הג'ימנים דור קודם, משופר למשעי, החליט לקיים תצוגת תכלית של יכולות מעט מתקדמות של הכלי שברשותו.
תצוגה אשר הצליחה למדי, גם אם ואולי בזכות העובדה שידענו מתי לוותר ולא להתעקש סתם - מה ששיכול להוביל למקומות מעט בעייתים. לקח מעט זמן בטרם עלינו על תקלה איתה הגיע אחד הג'ימנים, אותה סחב הנהג משך זמן מה מבלי לעלות עליה, כך שגם מצד זה נרשמה הצלחה, גם אם לא בצורה אופיינית להדרכה ובמיוחד של מותג זה.
מקווה וגם יודע בוודאות גבוהה שאפגוש את המשתתפים בטיולי שטח עתידיים, והרי בדיוק בשביל זה התכנסנו.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות