שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח - הר חורשן 15/11/24

הדרכת נהיגה פתוחה בהר חורשן עם שישה כלי רכב שונים זה מזה בתכלית - הזמנות מצויינת להכיר שש תפיסות שונות בבניית רכב שטח וללמוד איך לעשות מה, וגם איך בדיוק כל זה מתנהג תכל'ס בשטח. היה לנו יופי של יום!

עבור מי שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום, הדרכת נהיגה היא הבסיס להתנהלות נכונה בשטח, על מנת שנוכל לשמור על שלושה דברים חשובים - ראשית - בטיחות, זה מעל לכל. שנית - שלמות הרכב, נהיגה נכונה מקטינה בלאי ומגידלה את סיכויינו לסיים טיולים בשלום ללא נזקים מיותרים. ואחרון חביב - שלמות השטח. כן כן, אנחנו נדרשים להתחשב גם בסביבתנו. לנהוג נכון על מנת "להקטין חתימה", לא לחרב את השבילים ולא לפגוע בטבע.

איזור הר חורשן הוא "מגרש משחקים" גדול ויפה שמתאים מאוד להדרכות נהיגה בכל הרמות, ובבוקר יום שישי התייצבו להדרכת נהיגת שטח טרשי בסיסית, שישה כלים שמייצגים כל אחד תפיסה אחרת - לנדקרוזר 2004 ארוך, שני לנד-רובר דיסקברי - דור-ראשון ותיק משנת ייצור 1997 ואחד חדיש יותר - דיסקו 4 מהעשור השני של המאה ה-21, שני Jeepים - רנגלר JK ספורט וגרנד צ'רוקי WK2, ואני השארתי הפעם את הסופה הנאמנה לנוח בבית והבאתי עמי את הסוזוקי ג'ימני - שמייצג את תפיסת "הדברים הטובים באים באריזה קטנה".....

image

כמקובל בהדרכות - פותחים את היום בחלק התיאורטי. הפעם הוא ארוך מהרגיל, שכן בנוסף לסקירת כל הנושאים הרגילים כמו אחיזה, דיפרנציאלים ונעילות, אלקטרוניקה ברכב שטח (בהקשר של עזרי בטיחות/אחיזה/משיכה/עבירות), ומבנה כללי - הקדשנו זמן גם לסקירה של כל רכב בנפרד - והם שונים זה מזה מאוד, כדי שכל אחד מהנהגים (ונהגת אחת) יבין עד הסוף במה הוא נוהג ואיך מפעילים כל מערכת.

image

image

image

את הפרק המעשי אנו פותחים במעבר "הנקיק" - מעבר סלעי צר בעליה מתונה, עם סיבוב, חריץ עמוק, הצלבות ובורות וגם מדרגת אבן אחת גדולה. המכשול הזה אינו באמת קשה, אבל הוא מצוין כדי להכניס את החבר'ה לעניינים - מבצעים אותו במצב 4LOW ולומדים לחוש ולהפעיל נכון את בקרת המשיכה האלקטרונית. המעבר המוצלח נותן הרבה בטחון להמשך, ומכאן אנו ממשיכים במעלה ההר לכיוון תרגול שיפוע צד ומעבר סוללה באלכסון.

image

image

image

image

image

המכשול הבא שלנו הוא תרגול נסיגה לאחור מנסיון עליה שנכשל - אחד התרגולים היותר חשובים, שאנחנו מבצעים למרגלות ה"מעלה הלבן" המפחיד.

image

image

image

ולפינאלה, "מסע מסכם" - מעפילים לפסגת נ.ג. 186 בשביל משובש עתיר בבולדרים, מדרגות, בורות והצלבות וטיפוס סלעי תלול לראש הנ.ג. עצמו, שם סקרנו ציוד חילוץ בסיסי ועבודה נכונה איתו.

בלי להרגיש היום עף ונזל בין האצבעות, ככה זה כשנהנים!
היה מצוין, והמפגש הבא שלנו כבר יהיה בשטח, בטיולים. ממתינים לכם!
הרשם לדיוור מועדון

173192618238617319261828921731926182698

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1731926183216173192618348017319261837931731926184350173192618464817319261849251731926185223

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1731926185476173192618578617319261859981731926186240173192618654417319261867891731926187035173192618734017319261876491731926187807173192618810017319261884221731926189118173192619014517319261895431731926189813

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

1731926188724

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - ליאור. מ

09 בדצמבר ב 22:01

תודה על הדרכה מעולה, חזרתי הביתה באורות...

2

אורח/ת - ירון. ל

09 בדצמבר ב 22:04

תודה על ההדרכה והתמונות! היה מעולה 💪