אנחנו כבר בשיעור השלישי שלנו להדנ''מ זה, היה לי חשוב למצוא לנו שטח ''סטרילי'' ללא הפרעות לתרגולים ולכן גם הפעם החבר'ה הגיעו מזרחה - היישר לבקעת הירדן, שם יש לנו שטח תרגול ממש ייעודי ושקט לעבוד ללא הפרעות
את הבוקר פתחנו כהרגלנו בחזרה על הנלמד בשיעור שעבר (שיעור נהיגה בחולות). לאחר שיישרנו קו התחלנו את השיעור היומי.
דיברנו על איך ניגשים לחילוץ, מה הדברים הראשונים שאליהם נתייחס ואיך נבנה את התוכנית עד לחילוץ המיוחל.
דנו בסוגי החילוץ השונים - מרכב השקוע בבוץ ועד תקלות חשמל, מה עושים בחילוץ כאשר הרכב בתוך מים או במעלה.
המשכנו ללמוד על אמצעי החילוץ השונים, מסוכנים יותר ומסוכנים פחות, בטיחות בחילוץ וכמובן דרכי תקשורת בין מחלץ, מחולץ וסביבה.
הדבר החשוב בחילוץ הוא בנייה נכונה של החילוץ ובכך שנתחיל מהקל לכבד, לדוגמה: בחילוץ פשוט לא נעגון את הרכבים וניתן מכה ראשונה חזקה שיכולה להזיק - ממכלולי הרכב, מגיר ועד שילדה. אלא נבצע מתיחה מבוקרת ואיטית של רצועת הגרירה ומשם, אם החילוץ לא צלח, נעבור לאמצעים ''אלימים'' יותר.
סיימנו ויצאנו לתרגולת מחלץ מחולץ בגרירה ומתיחה מבוקרת של רצועת החילוץ. לאחר מכן המשכנו בטיפוס על תלולית והבנת החילוץ כאשר אנחנו תקועים על הגחון ומכאן גם למדים על מרווח הגחון ומשמעותו.
המשכנו לתרגול שפ''צ, כל אחד ורכבו ומשם הוצאת רכב משפ''צ חריף בעזרת רצועה וכוח האדם בלבד.
עברנו לחילוץ מורכב עם גלגלות, אשר יצרו לנו מכפיל כוח והדגמנו את ההבדל, יחסי הכוחות והעומסים המחולקים בין חילוץ עצמי עם כננת, שלכך היא מיועדת, לבין חילוץ עם כננת מרכב המחלץ.
היה לנו יום מוצלח עם המון חומר למחשבה וידע, כולל טעות אחת (של המדריך) שאותה נלמד ונשלים בשיעור הבא...
השיעור הבא שלנו: מעלות.
המפגש הקודם:
סיכום מפגש ראשון והדרכה ראשונה בשטח של הדנ"מ - נובמבר 24
תגובות