שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום מפגש הדרכת חילוץ - קורס נהיגה מתקדמת מספר 7

אנחנו כבר בשיעור השלישי שלנו להדנ''מ זה, היה לי חשוב למצוא לנו שטח ''סטרילי'' ללא הפרעות לתרגולים ולכן גם הפעם החבר'ה הגיעו מזרחה - היישר לבקעת הירדן, שם יש לנו שטח תרגול ממש ייעודי ושקט לעבוד ללא הפרעות

image

את הבוקר פתחנו כהרגלנו בחזרה על הנלמד בשיעור שעבר (שיעור נהיגה בחולות). לאחר שיישרנו קו התחלנו את השיעור היומי.

דיברנו על איך ניגשים לחילוץ, מה הדברים הראשונים שאליהם נתייחס ואיך נבנה את התוכנית עד לחילוץ המיוחל.
דנו בסוגי החילוץ השונים - מרכב השקוע בבוץ ועד תקלות חשמל, מה עושים בחילוץ כאשר הרכב בתוך מים או במעלה.
המשכנו ללמוד על אמצעי החילוץ השונים, מסוכנים יותר ומסוכנים פחות, בטיחות בחילוץ וכמובן דרכי תקשורת בין מחלץ, מחולץ וסביבה.

173373728092217337372813181733737281666173373728202017337373020891733737302338

הדבר החשוב בחילוץ הוא בנייה נכונה של החילוץ ובכך שנתחיל מהקל לכבד, לדוגמה: בחילוץ פשוט לא נעגון את הרכבים וניתן מכה ראשונה חזקה שיכולה להזיק - ממכלולי הרכב, מגיר ועד שילדה. אלא נבצע מתיחה מבוקרת ואיטית של רצועת הגרירה ומשם, אם החילוץ לא צלח, נעבור לאמצעים ''אלימים'' יותר.

סיימנו ויצאנו לתרגולת מחלץ מחולץ בגרירה ומתיחה מבוקרת של רצועת החילוץ. לאחר מכן המשכנו בטיפוס על תלולית והבנת החילוץ כאשר אנחנו תקועים על הגחון ומכאן גם למדים על מרווח הגחון ומשמעותו.

173373735859317337373590371733737359390173373735980017337373600821733737360491

המשכנו לתרגול שפ''צ, כל אחד ורכבו ומשם הוצאת רכב משפ''צ חריף בעזרת רצועה וכוח האדם בלבד.

עברנו לחילוץ מורכב עם גלגלות, אשר יצרו לנו מכפיל כוח והדגמנו את ההבדל, יחסי הכוחות והעומסים המחולקים בין חילוץ עצמי עם כננת, שלכך היא מיועדת, לבין חילוץ עם כננת מרכב המחלץ.

173373741372017337374140091733737414359173373741470317337374149291733737415217

היה לנו יום מוצלח עם המון חומר למחשבה וידע, כולל טעות אחת (של המדריך) שאותה נלמד ונשלים בשיעור הבא...

השיעור הבא שלנו: מעלות.

המפגש הקודם:
סיכום מפגש ראשון והדרכה ראשונה בשטח של הדנ"מ - נובמבר 24

image