סמלת ציי רכב דואגים ללקוחות שלהם שרכשו רכבי סובארו חדשים ומזמינים אותם ליום הדרכה לנהיגת שטח איתנו, מדריכי אתר השטח הישראלי. הפעם פגשנו את אנשי חברת "אדמה" ליום כיף מלמד ומפנק ברחבי יער בן שמן
סמלת ציי רכב, היבואנית של
סובארו Subaru ושל
ג'יפ Jeep, בניצוחה של האלופה
עדי אלפסי -מנהלת ציי רכב אצל היבואנית, דואגת למקסם את שביעות הרצון של לקוחותיה ומזמינה אותם להדרכת נהיגת שטח עם מדריכי אתר השטח הישראלי, כדי שיכירו את הרכבים טוב יותר וידעו לנצל את יכולות השטח הנהדרות שלהם. הפעם כולם הוזמנו לפינה מוצלת באחת הפינות ב
יער בן שמן, כיבוד מפנק ואיכותי המתין למוזמנים, כריכים, מאפים, פירות, ירקות, גרנולות ושתיה קרה. תענוג של בוקר.
עם בטן מלאה בדברים טובים התיישבנו כולם במעגל לחלק התיאורטי של היום. דיברנו על אחיזה בקרקע ועל חשיבות הצמיגים, על הכוחות שפועלים על הרכב ואיך אני מנצל אותם לטובתי, איפה צריך לשים את הגלגלים, כמה רחוק להביט קדימה ומה הקו הנכון לעבור מכשול. דיברנו גם על מערכות ההנעה של הרכב, מכניות ואלקטרוניות, איך כולן עומדות לרשותי ומה היא הדרך הנכונה להשתמש בהן. בסוף החלק התיאורטי התארגנו בשיירה ארוכה ויצאנו לנהיגה בתחנות השונות ברחבי היער.
תרגלנו איך אנחנו תוקפים ומתגברים על מכשול, תוך התייחסות לסוג הקרקע ומבנה הרכב, כמובן ללא פגיעה ברכב או בטבע שמסביב. תרגלנו עליה תלולה ומלאה בחריצים בגדלים שונים, אח"כ גם ירדנו אותה והבנו שעליה וירידה זה לא בדיוק "אותו דבר רק להפך". על הדרך נהננו מכמה הצלבות שהניפו גלגלים באוויר וזיכו את כולם בתמונות פוטוגניות.
המשכנו לתרגול שיפועי צד תוך הסברים על הסכנות הכרוכות בכך ובעיקר, ממה חייבים להזהר והמשכנו לחלק נוסף של טיפוס עליות שונות והירידה מהן, כשהמטרה העיקרית שלי היא להסביר לנהגים שאם רק יעבדו נכון, הסובארו-אים שלהם יודעים לעשות הכל ובאופן מרשים ונעים.
עם קבוצה קטנה ואיכותית אפשר להספיק ולתרגל הרבה ובמקרה הפעם, נשאר לנו גם לא מעט זמן לטייל ברחבי היער שיודע לספק שבילים מכל הסוגים ומהניסיון שלי, אין דרך טובה יותר להדליק ולתרגל נהגי שטח חדשים מאשר לקחת אותם לטייל.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות